Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2013 L'Ajuntament de Tarragona aprovarà demà al ple l'Agrupació d'Interès Econòmic

L'Ajuntament de Tarragona aprovarà demà al ple l'Agrupació d'Interès Econòmic

Es preveu que l’estalvi amb la seva creació sigui de 1,5 milions d’euros. Demà també va a ple el plec que regularà la captació de patrocinis dels Jocs 2017. D'altra banda, s'ha anunciat avui que el consistori posa en marxa un pla de xoc per corregir la situació d’alguns immobles de la Part Alta.
03/12/2013

Demà s’aprovarà en plenari extraordinari la creació dels estatuts de l’Agrupació d’Interès Econòmic (AIE). La portaveu de l’equip de Govern Municipal, Begoña Floria, ha remarcat que “l’objectiu de la creació d’aquesta societat mercantil és d’aprimar estructures sense minvar la qualitat de serveis. Per la qual cosa, un dels eixos claus de l’AIE és la reducció del nombre de consellers que formen part del diferents consells d’administració de les empreses”. Per tant, es passarà de 55 consellers a 19. En concret, 6 consellers seran del PSC (Begoña Floria, Xavier Tarrés, Pere Valls, Rocío León, Alejandro Caballero i Javier Villamayor), 4 de CiU (Òscar Busquets, Robert Vendrell, Xavier Figueras i Juan González), 4 del PP (Pilar Juárez, Josep Acero, Antoni Fortuny i Josep Maria Estil·les), i un de ICV (Salvador Grané). La nova AIE gestionarà 20 milions d’euros i es preveu que l’estalvi amb la seva creació sigui de 1,5 milions d’euros. Altres ciutats que tenen un model similar al que tindrà Tarragona és Sevilla.

La raó de la constitució d’aquesta Agrupació d’Interès Econòmic és perquè l’actual situació econòmica fa aconsellable la unificació d'estratègies empresarials per donar un servei més econòmic aprofitant recursos compartits. És a dir, compartiran activitats comunes com els serveis de telecomunicacions; l’adquisició i obtenció de llicències i programes informàtics, els serveis de manteniment i neteja; així com la gestió de tràmits previs a la contractació o la gestió de recursos humans, entre d’altres.

La creació d’aquesta agrupació d’interès econòmic (AIE), que ja la va aprovar al ple municipal el passat 15 de febrer, farà més eficients a les empreses de capital municipals.

Les AIE tenen en compte el caràcter de sector públic empresarial, doncs són participades en la seva totalitat per l’Ajuntament de Tarragona. Les AIE tenen capacitat de col·laboració amb les societats mercantils agrupades amb l’increment dels resultats individuals dels seus associats, personalitat jurídica pròpia i caràcter mercantil. A més, són poder adjudicador i sense ànim de lucre. Els socis de l’AIE responen personal i solidàriament entre si dels deutes contrets.

Pla de xoc per la situació d’alguns immobles de la Part Alta

La portaveu municipal i regidora de la Part Alta, Begoña Floria, també ha avançat que l’Ajuntament de Tarragona impulsarà un pla de xoc per la situació d’alguns immobles de la Part Alta. Des de l’àrea d’Urbanisme i de Disciplina Urbanística “estudiarem quin marge de maniobra té el consistori per requerir als propietaris l’obligació del manteniment dels seus edificis”. I ha afegit: “Som conscients de la preocupació dels veïns i sabem que no és fàcil actuar perquè la titularitat és privada. Mirarem quin marge ens dóna la llei per actuar contra aquells propietaris que no estiguin complint amb les seves obligacions”.

Fundació Tarragona 2017

El tinent d’alcalde de Projectes Estratègics, Javier Villamayor, ha anunciat que al Plenari de demà s’aprovarà la constitució de la Fundació Tarragona 2017: “estem complint una de les clàusules del contracte signat amb el Comitè Internacional dels Jocs Mediterranis quan Tarragona va ser escollida seu dels Jocs del 2017. Aquest contracte contemplava la creació d’una entitat gestora dels Jocs, que en el nostre cas tindrà forma d’una fundació público-privada en la que l’Ajuntament de Tarragona i el Comitè Olímpic Espanyol seran els patrons fundadors i en la que la resta d’institucions públiques s’aniran incorporant progressivament”.

Demà, el plec de regularà la captació de patrocinis dels Jocs

D’altra banda, Javier Villamayor ha afegit que al Plenari també s’aprovarà el plec que regularà la captació de patrocinis dels Jocs: “Un cop assolits els beneficis fiscals per part de l’Estat necessitem que hi hagi una gestió organitzada de captació activa de recursos dels Jocs. Com que es tracta d’una tasca complexa des de l’àmbit legal i organitzatiu s’obrirà un concurs públic perquè una entitat privada es faci càrrec d’aquesta gestió”. Cal recordar que els Pressupostos Generals de l’Estat van incorporar una esmena aprovada en la qual s’especifica que els beneficis fiscals pels Jocs dels 2017 s’aplicaran des de l’1 de gener de 2014 al 31 de desembre de 2017. Tan sols resta l’aprovació definitiva del Congrès, prevista per abans d’acabar l’any.
L’esmena aprovada inclosa en els Pressupostos Generals de l’Estat relativa als beneficis fiscals dels Jocs es pot consultar a la pàgina 162 del següent enllaç: