Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2014 L’Ajuntament aprovarà demà l'adaptació a una norma estatal que permet millorar el finançament actual

També contempla la reducció de la tramitació de les llicències, tot i que a Tarragona el 96% de les peticions ja es fan per règim de comunicació
12/06/2014

Demà divendres, a les 9.00 h, tindrà lloc una sessió extraordinària i urgent del plenari municipal per aprovar l’adaptació de l’Ajuntament de Tarragona a la Resolució 13 de maig de 2014 de la Secretaria General de Coordinació Autonòmica i Local que permet millorar les condicions del préstec atorgat d'acord amb el RD 4/2012 de pagament a proveïdors. En concret, aquesta nova norma permet l’ampliació del període de carència en un any, amb una reducció intermèdia del diferencial aplicable sobre l’Euribor a tres mesos, concretament una reducció d’un 1,31% quan fins ara estava en un 5,538%.

Aquesta sol·licitud exigeix l’aprovació de les condicions generals, que són:

1. L’adhesió automàtica al punt general d’entrada de factures electròniques de l’Administració General de l’Estat, d’acord amb la llei 25/2013 d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures del sector públic.
  2. Adhesió automàtica a la plataforma Emprende 3, per tal d’agilitzar els tràmits d’inici de les activitats empresarials. És a dir, es tracta d’una plataforma electrònica que simplifica la burocràcia administrativa i agilitza els tràmits per la creació o trasllat d’empreses o negocis.
  3. Reduir la tramitació de les autoritzacions i llicències, tot passant un 30% de les mateixes al règim de comunicats. Actualment, des de la posada en marxa del règim de comunicació, els temps s’han rebaixat significativament. En concret, un 96% de les peticions es fan en règim de comunicació mentre només un 4% es continua fent en règim de llicència (activitats).

Podeu consultar en aquest enllaç l'ordre del dia del plenari i seguir-ho en directe a Ràdio Tarragona 96.7 FM.