Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 L’Ajuntament aposta per la governança ètica d'empreses i ens públics

L’Ajuntament aposta per la governança ètica d'empreses i ens públics

L’objectiu és afavorir la transparència i la correcta utilització dels recursos públics
22/04/2015

L’Ajuntament encamina la gestió de les empreses i entitats públiques cap a la Governança Ètica. El Plenari del divendres vinent sotmetrà a aprovació, d’una banda, la redacció d’una regulació per als ens públics i privats amb titularitat municipal, per tal d’assegurar que les despeses que es realitzin siguin sostenibles i viables, adequades a l’interès general i ajustades a les funcions i objectius encomanats; i, de l’altra, la creació d’una estructura de control d’empreses aplicable a totes les empreses públiques, fundacions i altres ens privats amb capital majoritàriament municipal o amb òrgans de govern que depenguin de càrrecs electes.

El tinent d’alcalde de Serveis Centrals, Economia i Hisenda, Pau Pérez, explica que “és un pas important encaminat a garantir la transparència i la legalitat de la gestió pública municipal, ja que es tracta de complementar la normativa vigent i dotar l’Ajuntament d’un sistema de control intern que acrediti el compliment de la legalitat i el bon ús de tots els recursos públics.”

Aquesta nova estructura de control començarà a treballar en un termini màxim de 6 mesos a comptar des de la seva aprovació a plenari i serà operativa el 2016. El Servei Municipal de l’Habitatge i Actuacions Urbanes (SMHAUSA) serà l’empresa municipal encarregada de la creació i gestió d’aquesta unitat que té com principal objectiu garantir la correcta utilització dels recursos públics, en un entorn de plena transparència.

L'ordre del dia de la sessió ordinària del Consell Plenari prevista pel divendres, 24 d'abril de 2015, a les 10 h, es pot consultar a la seu electrònica

Podeu seguir el plenari en directe demà a partir de les 11.30 h a Tarragona Ràdio (96.7 FM i per Internet) en aquest enllaç. També es retransmetrà per Twitter amb l'etiqueta #pletgn.