Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 L'Ajuntament de Tarragona impulsa un pla estratègic de Llevant

L'Ajuntament de Tarragona impulsa un pla estratègic de Llevant

Estarà dotat amb 50.000 euros i inclourà un calendari d’accions per recollir les necessitats educatives, de neteja, de seguretat i socials d’aquesta zona de Tarragona
L'Ajuntament de Tarragona impulsa un pla estratègic de Llevant Foto: Mauri Fernández
13/11/2013

El nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) resol les necessitats urbanístiques de la Tarragona del futur i preveu que el nombre total d’habitants se situï en 185.000 fins a l’any 2025. I precisament una de les zones que més creixement urbanístic i demogràfic experimentarà és Llevant, amb la urbanització de la Vall del Llorito i la Budallera.

Per aquest motiu, l’Ajuntament de Tarragona impulsarà aquest Pla Estratègic que estarà dotat amb 50.000 euros. Aquest document recollirà oportunitats i necessitats que aquest creixement generarà en aquesta zona de la ciutat, tenint en compte les possibilitats que la conjuntura econòmica actual permet. En definitiva, es tracta d’un pla de treball consensuat amb la Federació d’Associacions de Veïns de Llevant que permetrà disposar d’un document imprescindible per planificar el futur d’aquesta zona de Tarragona.

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha destacat que “el pressupost per al 2014 és històric per a Llevant, però també per a la resta de ciutat, perquè va orientat a les prioritats ciutadanes”. L’alcalde ha afegit que la zona de Llevant ha deixat de ser segona residència, “per la qual cosa l’hem de dotar dels serveis necessaris”. “No és un pla més. Vull recordar el Pla Estratègic 2022 el grau de compliment del qual és molt alt”, ha conclòs.

Per la seva part, el president de la Federació d’Associacions de Veïns de Llevant, Carles Pedreño, ha situat com a prioritats “fer un front comú amb l’Ajuntament per reclamar la cessió de la N-340, la Ciutat de Repòs i de Vacances i la Savinosa”, així com la instal·lació de càmeres de vigilància als accessos principals i un centre d’atenció de seguretat ciutadana a una zona propera a la Ciutat de Repòs.

La zona de Llevant té una conjuntura específica que fa que s’hagin d’estudiar els serveis que són necessaris: tant en educació, seguretat, neteja, urbanisme... de manera eficient i sostenible. En aquest sentit, l’Ajuntament de Tarragona i la Federació d’Associacions de Veïns de Llevant es comprometen a impulsar aquest Pla Estratègic de Llevant. Per aquest motiu, es contractarà una empresa perquè marqui les accions necessàries a desenvolupar per part del consistori, així com altres administracions que intervinguin en el model de Llevant.

Un cop finalitzat el Pla Estratègic es definiran un seguit d’accions que es desenvoluparan en un calendari de treball amb l’objectiu que totes les administracions, així com les associacions de veïns, col·laborin en el seu desenvolupament.