Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 Ballesteros: "Joan XXIII és i ha de seguir sent l'hospital de referència d'aquest territori'

Ballesteros: "Joan XXIII és i ha de seguir sent l'hospital de referència d'aquest territori' Foto: Mauri - L'alcalde durant la roda de premsa
05/05/2016

L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, reclama un nou hospital per Joan XXIII. "No ens serveix un centre reformat. Joan XXIII és i ha de seguir sent l'hospital de referència d'aquest territori", ha afegit.

L'alcalde de Tarragona va tenir una reunió amb el conseller de Salut, Antoni Comin, fa unes setmanes on li va manifestar la seva preocupació per la situació de la sanitat a Tarragona. Ballesteros ha anunciat que no participarà "en cap reunió per analitzar o posar en comú el model sanitari del nostre territori si abans no s'anuncia de forma clara les inversions necessàries a Tarragona". L'alcalde ha manifestat que el nou hospital es pot ubicar al costat de l'actual o en qualsevol dels plans parcials que estan per desenvolupar-se a la ciutat. "L'Ajuntament estarà a disposició de la conselleria de Salut per estudiar totes les alternatives possibles".

Ballesteros ha fixat quatre coses com a imprescindibles: un nou hospital, un matern-infantil, un centre de docència i recerca universitària i "que cap ciutadà de Tarragona hagi de marxar fora de la nostra ciutat per una intervenció quirúrgica". I ha afegit: "Vull que Joan XXIII sigui l'únic hospital fora de Barcelona que tingui el màxim nivell d'especialització".

L'alcalde Ballesteros s'ha mostrat especialment contundent en "la mala planificació de les petites inversions en urgències que han provocat el tancament de quiròfans sense preveure mesures per evitar el col·lapse a les llistes d'espera, que ja són les pitjors de Catalunya". "És inversemblant que, en previsió de les dificultats que es generarien, cap responsable hagi adoptat mesures excepcionals per donar sortida als milers d'usuaris que per aquest motiu han augmentat unes llistes d'espera ja anteriorment col·lapsades i que, ara per ara, són les pitjors de Catalunya", ha conclòs.