Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 El govern reformula la figura de regidoria de barri per regidoria d'àrea per tal d'afavorir-ne la proximitat

Amb aquesta nova reformulació es millorarà la comunicació i el servei a la ciutadania
21/04/2016

Amb la intenció de millorar comunicació i el servei a la ciutadania, l’Ajuntament de Tarragona modifica la figura de regidoria de barri per passar a la de regidoria d’àrea, per tal de facilitar la resolució de problemes, tant de caràcter veïnal, com individual, amb més eficàcia. L’objectiu “és un accés més directe al conseller responsable d’un àmbit concret, donant major proximitat a l’acció del govern, tant a través de les entitats associatives veïnals organitzades, com a través de ciutadans en particular”.

La portaveu del govern, Begoña Floria, ha afirmat que “la regidoria de barri mai ha estat una figura administrativa, sinó que va sortir el 2007 amb l’arribada de Josep Fèlix Ballesteros a l’alcaldia com a mecanisme per guanyar proximitat amb la ciutadania, una fórmula que, per cert, en aquell moment va ser molt criticada per alguns partits que ara la defensen”. El model, que fins ara ha estat territorial, es manté en essència tot i que ara passa a ser per àrees. “Tots els regidors seguim sent regidors de barri, mai ho deixarem de ser. L'única diferència és que ara la referència serà per temes d’interès, i per tant, serà més directa a l’hora de resoldre les qüestions plantejades. “Fa deu anys, era més difícil saber i conèixer l’estructura municipal i qui portava què, ara hem posat en marxa mecanismes que permeten un contacte més directe i, per tant, la ciutadania sap a qui s'ha d'adreçar o com preguntar-ho de manera més fàcil”, ha recordat Floria.

També ha assenyalat que aquest nou sistema pretén guanyar proximitat i eficàcia, correspon al mateix temps a la línia engegada als darrers anys d’estar molt més a prop del ciutadà, ja sigui en l'àmbit de les oficines, OMAC, actualment n’hi ha quatre (la darrera al Centre Cívic de Sant Salvador); més transparents amb les tramitacions electròniques (etràmits i seu electrònica) i molt més visibles a través de xarxes socials (Twitter i Facebook de l'Ajuntament i específics com Cultura o Mobilitat) i aplicatius, com l’EPP; que van sumar aproximadament 9.000 interaccions entre la ciutadania i el govern el passat 2015 (s'hi van registrar 6.829 demandes de l’EPP i 2.000 entrades a través de le xarxes socials).

Floria també ha comentat que “tot i que hi ha un associacionisme històric i prou cohesionat a Tarragona, hi ha zones de la ciutat que no en disposen i hi ha molts ciutadans que no s’hi veuen identificats. Així doncs, calia dur a terme un model més transversal i alhora més efectiu per poder arribar a tota la ciutadania i alhora també a les entitats”. Des del govern, es farà arribar a totes les associacions veïnals un cartell amb la informació, contacte i responsabilitats de tots els regidors del govern.

Vegeu quins són els nous regidors d'àrea.