Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 L'Ajuntament de Tarragona està actualitzant els manuals d'actuació municipal d'emergències

El conseller de Protecció Civil, José Luis Martín, remarca que ‘els riscos, com sempre, estan perfectament coberts’
10/05/2016

L'Ajuntament de Tarragona disposa de 10 plans d'emergència municipal i 6 plans d'emergència específics que tenen com a objectiu -d’acord amb el que estableix la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya- regular les actuacions destinades a adoptar les mesures d’autoprotecció i els mitjans personals i materials necessaris per afrontar situacions de risc i d’emergència a les empreses i, en general, les entitats i els organismes que poden resultar afectats de manera especial per situacions de greu risc col·lectiu, intern o extern, de catàstrofe o de calamitat pública, i també a les activitats, els centres i les instal·lacions i les seves dependències, públics i privats, que poden generar aquestes situacions. Sota el paraigua de la Generalitat de Catalunya, els plans de seguretat tenen aplicacions municipals. Cada municipi, a través dels seus serveis tècnics, els adapta a les circumstàncies de la seva localitat.

En el cas de l’Ajuntament de Tarragona, la redacció d’aquests plans depèn de l’Àrea de Protecció Civil, que és qui vetlla tant per l'actualització com per al compliment.

Des de 2010, Tarragona està treballant en l’actualització dels seus plans d’emergència municipal “amb la celeritat que la limitació de recusos tècnics i humans ho permeten. I afegeix: “Ara bé, aquest fet no significa que existeixi cap risc per la població”.

En dues ocasions des de 2010, la Generalitat ha canviat tots aquests plans per un de genèric que, sota el nom de MULTIRISC, primer, i DUPROCIN, després, és aplicable en cada municipi i que engloba a tots els anteriors. En el cas de Tarragona, aquest pla està al 80% de la seva elaboració i pendent de presentar a la Generalitat de Catalunya. Aquest pla està elaborat pel Departament de Protecció Civil de l’Ajuntament i l’han redactat els tècnics de municipals. En aquest moment, el tràmit que queda és presentar-lo a la Comissió de Protecció Civil Municipal, que està constituïda per un representant de cada partit, per la tècnica de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya, el regidor de Protecció Civil de l’Ajuntament de Tarragona, el coordinador de Protecció Civil i l’enginyer municipal.

El conseller de Protecció Civil, José Luis Martín, vol deixar clar que “en cap cas la ciutadania està desprotegida ni està exposada a cap risc afegit”.