Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 L'alcalde, investigat en el sumari Inipro

L'alcalde, investigat en el sumari Inipro

La citació judicial és el 26 de gener al matí al Jutjat núm. 1 de Tarragona
L'alcalde, investigat en el sumari Inipro Foto: Tarragona Ràdio
15/01/2016

Aquest matí l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha fet pública la citació per al proper dimarts, 26 de gener, al matí, com a investigat al sumari d'Inipro, pel Jutjat núm. 1 de Tarragona.

L'alcalde ha reconegut que és el primer interessat a aclarir les interpretacions que han estat objecte de la investigació. Ha volgut reafirmar la confiança en tots els funcionaris i responsables polítics que van intervenir en el procediment d’adjudicació del servei d’intervenció i potenciació de l’associacionisme de població nouvinguda del municipi de Tarragona i reivindicar-ne l'absoluta honestedat, la legalitat de tota l'actuació que espera que quedi acreditada al més aviat possible en el procediment.

Altrament, ha demanat la responsabilitat als grups polítics per tal que deixin treballar la justícia amb tranquil·litat.

La interlocutòria exposa que ha de comparèixer en qualitat d'investigat per explicar les raons per les quals va signar el pagament de diferents factures a l’empresa Inipro amb advertiments d’il·legalitat, la qual cosa va fer tal com explicarà al jutge el proper 26 de gener perquè hi havia la certificació tècnica que s’havien fet els treballs i no signar-ne el pagament hagués perjudicat greument l’Ajuntament. En la resolució de l’expedient s’especifica que, malgrat no haver seguit el procediment legalment establert per la contractació de la prestació del servei, se'n feia el pagament perquè, en cas contrari, s’hagués produït un enriquiment injust per part de l’Administració municipal.

Tot i que la llei li dóna dret a presentar recurs davant d'aquesta interlocutòria, no ho farà perquè vol donar explicacions al més aviat possible amb el convenciment de la legalitat i honestedat de les seves actuacions.