Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2017 L’alcalde Ballesteros proposa una gran aliança entre govern i oposició per avançar en els temes estratègics

Ballesteros anuncia que posarà en marxa el nou format de regidor de barri a la conferència anual que organitza el Col·legi de Periodistes de la Demarcació de Tarragona.
 L’alcalde Ballesteros proposa una gran aliança entre govern i oposició per avançar en els temes estratègics Conferència sobre l'estat de la ciutat de l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros. Twitter @TGNAjuntament
01/03/2017

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, proposa “una gran aliança entre tots els grups -govern i oposició- que ens permeti avançar en aquells temes que són estratègics”. Així ho ha anunciat aquest vespre en la primera de les conferències d’alcaldes que organitza anualment la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya a la seu del Col·legi d’Advocats i Farmacèutics de Tarragona.

Amb el títol El futur de Tarragona: feina de totes i tots, l’alcalde de Tarragona ha traçat les línies bàsiques d’aquest any municipal. Entre els eixos claus hi figura la signatura de pactes cívics com el de Bonavista, que preveu signar amb altres zones de la ciutat, la posada en marxa del nou format de regidor de barri, el reforçament –un any més– de les polítiques socials i de promoció de la ciutat; així com la posada en marxa de “nous projectes que enforteixin el teixit associatiu i d’entitats a la ciutat”. Un dels projectes clau per aconseguir-ho és la imminent posada en marxa del Mercat Central i l’adequació definitiva de tot l’entorn, “no només la plaça Corsini, sinó també tota la zona del Fòrum de la Colònia, que millorarà la qualitat de vida del centre de la ciutat i conformarà un gran pol d’atracció comercial al centre de Tarragona”.

Josep Fèlix Ballesteros ha iniciat la conferència fent un retrat de la realitat actual. “Està clar que en aquest període de temps que comença el 2007 i arriba fins el moment actual hem viscut, i encara vivim, la pitjor crisi coneguda. Una crisi econòmica però també social i de model de relació entre els diferents agents socials. El vells paradigmes han quedat obsolets. No només estem vivint una etapa de canvis sinó un autèntic canvi d’etapa”, ha remarcat. L’alcalde ha recordat que malgrat la difícil situació de les finances municipals, el pressupost d’enguany posa l’accent en les polítiques socials, l’educació i l’ocupació i d’atenció a les persones “com a eix vertebrador de la nostra ciutat garantint la satisfacció de les necessitats més bàsiques com són l’habitatge, l’alimentació o la pobresa energètica”. Un dels exemples que ha citat l’alcalde és les 300 famílies amb precarietat econòmica que es beneficien dels ajuts per pagar el rebut de l’aigua”.

Més pactes per l’incivisme

Així mateix, l’alcalde ha destacat la lluita per l’incivisme. “Em comprometo a intensificar els esforços per eradicar els comportaments incívics a la nostra ciutat. L’ajuntament no pot resoldre tots i cadascun dels problemes que genera l’incivisme. La nostra obligació com a ajuntament és la millora contínua en la prestació dels serveis, però si no comptem amb la col·laboració i responsabilitat de la ciutadania, poca cosa aconseguirem”. Ballesteros ha explicat que l’incivisme costa anualment a la ciutat més d’1,5 M d’euros. Per aquest motiu ha destacat el Pacte Cívic Bonavista, que “constitueix un acord pioner entre l’Ajuntament i els agents socials del barri, tant per la transcendència dels termes del pacte com pel nombre d’entitats que la recolzen i que són més de trenta”. I ha anunciat: ”Un acord que també signarem en més zones de la ciutat”.

Durant la seva exposició ha insistit en el seu compromís amb les polítiques de promoció econòmica. “Aquest any destinarem 4,2 milions d’euros a polítiques de formació i inserció laboral, un 18% més que el 2016”.

Nou format de regidor de barri

Un altre dels anuncis que ha fet l’alcalde a la conferència del Col·legi de Periodistes és la posada en marxa, enguany, del nou format de regidor de barri, que “reforçarà la política de proximitat i la interlocució amb l’ajuntament, contribuint de manera molt important a la col·laboració amb els veïns i veïnes tenint molt en compte els temes que afecten específicament a cada barri”.

L’alcalde Ballesteros també ha agafat compromisos en l’àmbit de les polítiques socials, l’atenció a les persones, les polítiques educatives, de promoció econòmica, l’eradicació de conductes incíviques, així com el compromís en reforçar el teixit associatiu i a favor de la promoció del turisme i de la marca de ciutat.

El màxim responsable municipal ha tornat a defensar la necessitat que l’Hospital Joan XXIII “continuï sent el centre de referència del sud de Catalunya (des del Garraf a l’Ebre i des del Segrià fins el Tarragonès) i els pressupostos de la Generalitat no donen garanties que aquesta sigui la voluntat dels qui tenen la responsabilitat”.

Finalment, l’alcalde Ballesteros ha reivindicat un cop més el Corredor del Mediterrani i l’ampli de via europeu “perquè és una prioritat per a la nostra ciutat, però també pel territori. Em comprometo a intensificar-ne la defensa”, ha conclòs.

Text íntegre de la confèrencia (PDF)