Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 Comunicat del conseller de Territori sobre el despreniment al carrer Civaderies

Comunicat del conseller de Territori sobre el despreniment al carrer Civaderies

25/04/2020

Aquest matí ha caigut la paret mitgera de l'edifici del carrer Civaderies, número 30, que és el que va presentar despreniments fa uns dies. És una paret que separa un edifici privat buit d'un solar municipal. Les pluges dels darrers dies han actuat de desencadenant. En referència a aquest fet, el conseller de Territori de l’Ajuntament de Tarragona, Xavi Puig, vol manifestar el següent:

"Des del primer despreniment, els nostres arquitectes i els de la propietat han avaluat la situació i estan treballant per assignar els treballs de protecció via emergència. En aquell moment ja vam decidir tallar el carrer per a major prevenció.

Els propers dies es faran diverses supervisions i treballs en aquesta edificació i el seu entorn. Es tracta de parar el cop primant la seguretat.

Més a mig i llarg termini, hi ha dues solucions complementàries a aquestes situacions de degradació. Una la vam implementar al penúltim Ple municipal, amb la modificació del POUM a la Part Alta. Això facilita molt la rehabilitació dels edificis en mal estat al casc històric, camí que abans era ple de rigideses i incerteses.

L'altra solució l'emprendrem aviat perquè incorporarem dues persones fent tasques d'inspecció, a les quals estem estudiant que se'ls assigni també la funció de controlar les ITE (Inspecció Tècnica d'Edificis) en els casos més envellits. Acció que caldrà acompanyar amb polítiques d'estímul a la rehabilitació. Sens dubte, una assignatura pendent en aquest ajuntament.

Heredem una situació complicada en aquest àmbit, en part perquè, no ens enganyem, no és senzill i implica un esforç municipal important. Esforç que cal avaluar en un context de crisi, fet que encara dificulta més les coses.

Però per això estem, per afrontar els problemes i revertir la degradació d'algunes parts de Tarragona. Estimular la rehabilitació és un dels reptes més importants que tenim per davant."