Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'Ajuntament adverteix que les terrasses a la via pública han de complir la normativa sanitària per la COVID-19

Als establiments que reiterin un incompliment en les condicions en què s’han de col·locar les taules se’ls retirarà l’autorització
14/05/2020

L’Ajuntament de Tarragona adverteix als titulars d’establiments d’hosteleria i restauració que tenen autorització per instal·lar una terrassa a la via pública que han de complir la normativa sanitària ocasionada per la COVID-19.

La consellera de Domini Públic de l’Ajuntament, Paula Varas, ha explicat que ”l’Ajuntament ha acordat una resolució en la qual s’especifica que l’incompliment de les mesures es considerarà una falta greu que comportarà la imposició de la multa corresponent per part de la Guàrdia Urbana i, si es produeix un segon advertiment, es perdrà el dret d’ocupació fins que acabin les restriccions dels espais públics provocades per la COVID-19”.

Les terrasses tindran una ocupació que no podrà superar el 50% de l'aforament permès i les taules mantenir una distància de 2 metres entre elles.

En el cas que no es pugui complir amb les distàncies de seguretat, el nombre de taules haurà de ser inferior i sempre dins de la superfície autoritzada. Si es reuneixin deu persones, com a màxim, la taula a utilitzar haurà de permetre la distància mínima interpersonal. Així mateix, el conjunt global de la terrassa haurà de garantir la distància de seguretat amb la zona destinada al trànsit de vianants.

La consellera Paula Varas, ha recordat que “l’horari de terrasses s’ajustarà al que marqui l’autoritat sanitària en cada moment, actualment és com a màxim fins a les 23 hores”.

Podeu consultar l'anunci Advertiment davant incompliment de les mesures a la Seu Electrònica de l'Ajunatment de Tarragona.