Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'Ajuntament de Tarragona invertirà 150.000 € en habitatge social

L'Ajuntament de Tarragona invertirà 150.000 € en habitatge social

L’adquisició es destinarà a pisos per a famílies vulnerables del barri de Bonavista
L'Ajuntament de Tarragona invertirà 150.000 € en habitatge social El Plenari d'aquest divendres s'ha celebrat novament de forma telemàtica.
23/10/2020

Aquest divendres s'ha aprovat el punt de l'ordre del dia del Consell Plenari sobre el modificatiu de crèdit, per al traspàs de 150.000€ al Servei Municipal de l'Habitatge (SMHAUSA), que es destinarà a l'adquisició d'habitatge social.

Aquesta compra consta de cinc pisos situats al barri de Bonavista, que es posaran a disposició, en el seu moment, dels Serveis Socials de l'Ajuntament per tal que es pugui cobrir la demanda existent de persones i famílies vulnerables que necessiten un lloc on viure. Aquesta adquisició, s'ha fet mitjançant la fórmula de tanteig i retracte i pertanyien a una entitat bancària.

Segons el conseller i president d'SMHAUSA, Hermán Pinedo, "aquesta mesura s'emmarca en l'aposta que s'està fent des del govern municipal d'un canvi important en les polítiques d'habitatge, que permet oferir una alternativa real i la possibilitat d'una vida digna a les persones que més ho necessiten".

Per la seva part, la consellera de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona, Carla Aguilar-Cunill, ha destacat la importància de protegir aquest dret a l'habitatge i poder fer front així a les barreres que en molts casos imposa el preu de mercat de l'habitatge. Segons Aguilar-Cunill, “es tracta d’una mesura molt esperada i que permetrà donar una millor resposta a les famílies més vulnerables de la ciutat. L'accés a l'habitatge és clau en la millora de la pròpia vida en les situacions de major vulnerabilitat”.

Aquests lloguers socials permetran descongestionar els pisos d'emergència per a garantir-ne la temporalitat del recurs i afavorir l'autonomia de les persones.