Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'Ajuntament redueix la potència elèctrica en equipaments municipals per estalviar costos

Es preveu que aquesta mesura permeti una rebaixa en la factura d'un mínim de 17.000 € mensuals
29/04/2020

L’Ajuntament de Tarragona reduirà la potència elèctrica contractada a 84 centres municipals, un fet que permetrà estalviar com a mínim 17.000 euros mensuals.

L’Ajuntament ha tramitat amb la companyia elèctrica aquesta disminució a causa del confinament per la pandèmia de la Covid-19, ja que hi ha molts equipaments que estan tancats i es tracta d’estalviar costos econòmics i energètics.

El conseller de Territori, Xavi Puig, ha manifestat que “és un estalvi en la factura que podrem destinar a d’altres necessitats. Aquesta reducció és una mesura d'eficiència i sostenibilitat que haurien d'emprendre totes les administracions públiques que han apostat pel teletreball per lluitar contra el Covid-19."

En 77 centres, com són les escoles, els centres cívics, les llars de jubilats, les llars d’infants i els camps de futbol, entre d’altres, es rebaixarà la potencia contractada en un 80%, i en 7  es disminuirà la potencia contractada al 50 per cent perquè hi ha activitats laboral o maquinària sensible, com són algunes oficines municipals.

Aquesta mesura s’aplicarà mentre duri el període de confinament i de teletreball, després es retornarà a la potencia contractada anteriorment.

El conseller de Territori, Xavi Puig, també ha explicat que “aquest estalvi fixe de 17.000€ mensuals, s’acompanyarà de la reducció en el consum elèctric, que podria suposar més de 50.000€ menys de despesa cada mes”.