Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'alcalde de Tarragona fa balanç de la gestió de la crisi i respon les preguntes de la ciutadania

En una entrevista en directe a Tarragona Ràdio, ha lloat la bona resposta dels tarragonins i tarragonines tot i que ha lamentat l'incivisme d'una minoria que deixa la brossa fora o no recull les femtes de les mascotes.
L'alcalde de Tarragona fa balanç de la gestió de la crisi i respon les preguntes de la ciutadania Moment de l'entrevista del periodista Pep Suñé a l'alcalde de Tarragona.
01/04/2020

L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha tret pit d'algunes mesures pioneres que ha pres l'Ajuntament durant aquesta crisi, com la gratuïtat de l'aparcament al carrer, l'adequació del pavelló del Serrallo per a les persones sense sostre, la gestió de les línies d'autobús o el tancament dels parcs infantils, en una entrevista en directe aquesta tarda a través de Tarragona Ràdio en vídeo conferència. El màxim responsable de la ciutat també ha respost les preguntes dels oients de Tarragona Ràdio i ha assegurat, entre d'altres, que des de l'ajuntament es treballarà en línies d'ajuts i dinamització perquè, quan sigui possible, l'economia local es pugui regenerar i "funcioni de nou".

“El transport és el principal focus de contagi, per això vam ser tan radicals". "Com a ciutat estem per sota de la mitjana de la incidència del virus a Catalunya i això sobretot és gràcies a l'actitud responsable de la ciutadania.” Són algunes de les explicacions que l’alcalde tarragoní que ha ofert durant l'entrevista. Pau Ricomà ha destacat el paper extraordinàriament cívic de la majoria de tarragonins i tarragonines, però també ha lamentat la falta de sensibilitat d’una minoria que, deixant la brossa fora o bé llençant voluminosos, posa en perill la seguretat del servei de neteja pública.

L'alcalde ha posat èmfasi en la necessitat d’activar una operació de crèdit de 15 milions d’euros a curt termini per fer front al moment actual d'excepcionalitat, mesura que es plantejarà al plenari d’aquest divendres. Durant l’entrevista, ha insistit en la importància que l’Estat permeti al consistori que el romanent municipal de tresoreria es pugui destinar a pal·liar les conseqüències econòmiques de l’epidèmia de coronavirus i, posteriorment, a reactivar l’economia.

Pau Ricomà finalment ha agraït la feina ingent de les persones que aquests dies treballen en els serveis sanitaris i essencials, i ha destacat la implicació i responsabilitat de tot el personal de l'Ajuntament de Tarragona.

Podeu recuperar l'entrevista sencera en aquest enllaç.