Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2021 El govern municipal apel·la a la responsabilitat dels grups municipals per aprovar la regularització de les ordenances fiscals

El Consell Plenari del 2 de novembre debatrà les modificacions de les ordenances que regulen els impostos de l'IBI i la recollida de la brossa
El govern municipal apel·la a la responsabilitat dels grups municipals per aprovar la regularització de les ordenances fiscals El conseller Fortuny ha atès els mitjans de comunicació després de la reunió de la Comissió.
29/10/2021

Aquest divendres s’ha celebrat una comissió informativa extraordinària de Serveis Centrals i Govern Obert per tractar la situació financera de l’Ajuntament de Tarragona. “Apel·lem a la responsabilitat dels partits polítics perquè falten quatre dies per defensar Tarragona, per entendre que no podem jugar a la ruleta russa amb els tarragonins i tarragonines”, ha remarcat el conseller de Serveis Centrals i Govern Obert, Jordi Fortuny.

L’equip de govern confia que l’Estat compensi econòmicament els ajuntaments després que el Tribunal Constitucional ha anunciat que anul·larà la recaptació de l’impost de la plusvàlua “però aquesta solució del Govern Central pot arribar tard i, per tant, no seríem a temps per salvar coses tan tarragonines com les festes, Tàrraco Viva o serveis tan prioritaris i bàsics com les subvencions a entitats del tercer sector o temes de seguretat ciutadana”. El conseller Fortuny ha volgut agrair la feina feta pels tècnics municipals perquè “han intentat buscar totes les solucions possibles a aquest moment tan crític que vivim. Altres ciutats com Sabadell, Figures o Reus també han regularitzat els impostos”. I ha afegit: “Quina diferència hi ha entre ells i nosaltres? Doncs que aquests ajuntaments no tenen una motxilla on hi ha un pàrquing Jaume I, uns deutes que pugen 15 milions d’euros a pagar en amortitzacions o la baixada d’ingressos tan gran que provoca la segregació de La Canonja. Necessitem una estructura pressupostària forta que ens permeti a optar a oportunitats com els Next Generation. Segur que farem coses, però no sabem quines, ni quantes ni on”.

L’Equip de Govern portarà al plenari previst pel 2 de novembre la proposta de variació del tipus de l’IBI al 0,995% i l’increment del 5% de la taxa de la brossa. Un augment motivat per l’increment important del cànon de valorització energètica (regulat per llei) i la davallada tan gran dels ingressos municipals.