Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2022 Pau Ricomà: "La Ciutat de la Justícia refermarà la capitalitat de Tarragona"

Pau Ricomà: "La Ciutat de la Justícia refermarà la capitalitat de Tarragona"

Aquest matí la consellera Lourdes Ciuró ha anunciat l’emplaçament definitiu i la seva propera execució
Pau Ricomà: "La Ciutat de la Justícia refermarà la capitalitat de Tarragona" Foto: Tjerk van der Meulen.
31/01/2022

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha rebut avui la consellera de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Lourdes Ciuró, que ha volgut ser a Tarragona per anunciar la decisió final sobre l’emplaçament del Fòrum Judicial, que s’ubicarà finalment al solar de la Generalitat del carrer Arquebisbe Pont i Gol. A la visita, on en primer lloc la consellera ha signat al Llibre d’Honor de l’Ajuntament; i a continuació, junt amb l’alcalde s’han reunit amb diferents autoritats de la ciutat del món de la justícia, la consellera delegada del Govern a Tarragona, Teresa Pallarès i la directora dels Serveis Territorials de Justícia a Tarragona, Mònica Solé, s'ha comunicat a l’Ajuntament aquest projecte.

Des de l’Ajuntament de Tarragona, l’alcalde Pau Ricomà s’ha mostrat molt satisfet davant l’anunci que ha destacat que “és una notícia molt important que referma la capitalitat de Tarragona” i ha apuntat “tenir una Ciutat Judicial era el que tocava, ja que Tarragona era l’única capital que no en disposava”. Així mateix l’alcalde ha reiterat que “després de dues dècades de reclamacions, tindrem un servei efectiu i funcional per a la ciutadania”.

Ricomà, així com també ho ha fet la consellera, han volgut agrair la bona feina duta a terme pels representants de la Generalitat i els regidors municipals, per arribar a la resolució final “des del primer moment hem posat a disposició de la Generalitat tots els recursos per poder desencallar aquest problema, ja que és un compromís de mandat, que des del primer dia vaig assumir i que finalment ja està ben encarrilat”. Finalment l’alcalde ha volgut recordar que “aquest també es un equipament molt anhelat pels veïns, ja que el barri serà un pols d’atracció molt important”.

Per la seva banda la consellera de Justícia ha asseverat que “hem estudiat i analitzat honestament les dues opcions que hi havien, no ens hem deixat portar ni per apriorismes ni per condicionaments, al contrari, hem buscat la millor solució per poder tenir a la major brevetat possible i en les millors condicions possibles un Fòrum Judicial”. Ciuró ha recordat que en la seva primera visita a Tarragona, el setembre passat es va comprometre “a desencallar una signatura pendent de fa més de 20 anys un Fòrum judicial en condicions” i així ho ha anunciat avui.

El nou equipament tindrà una superfície de 32.000m2, dels 19.000 actuals que sumen avui els vuit equipaments dispersats per la ciutat i els agruparà a tots. En poques setmanes s’engegarà el procés, que compta amb un pressupost de 70 MEUR i que es preveu pugui estar finalitzat l’any 2026, ja que s’iniciarà en breu. D’una banda es necessiten dos anys de tramitació de l’expedient a la Generalitat, 6 mesos més per aprovar el Pla d’infraestructures i uns 6-8 mesos més per licitar-lo.