Esteu aquí: Inici L'Ajuntament MOLT PRIVAT Urbanisme i obres Oficina de projectes Plaça 5a promoció SP SP

Projecte de remodelació de la plaça de la 5a Promoció de Sant Pere i Sant Pau

Característiques actuals

La plaça es troba sobre la coberta d'un aparcament i actualment està totalment urbanitzada. S'hi accedeix per unes escales que estan deteriorades. El paviment central de la plaça està format per peces de terratzo i als voltants i part de la plaça el paviment és de panot.

En superfície també es poden apreciar trencament de paviments, humitats, despreniments de revestiments i altres patologies.

La plaça es divideix en dos nivells segons l'estructura de coberta del pàrquing. La vegetació existent a la plaça consisteix en alguns arbustos situats en 3 grups de jardineres centrals i dues jardineres lineals en el límit de la plaça amb les grades que cobreixen el pàrquing.

Descripció de l’actuació

L'actuació consistirà en l'enderroc de les jardineres, l'aixecament del paviment i la nova impermeabilització de tota la superfície de coberta de l'aparcament.

La remodelació de la plaça de la 5a promoció de Sant Pere i Sant Pau pretén trencar amb la geometria rígida existent de la plaça creant unes noves zones verdes sinuoses en contrast amb l'anterior superfície pavimentada de plaça dura.

Les noves zones verdes contenen dunes per donar volum i crear sensació de profunditat en el camp visual. La superfície verda es preveu de gespa.

Entre aquestes zones verdes es deixa un recorregut de vianants circular i pavimentat. En una de les cantonades de la plaça se situa una zona de jocs amb paviment diferenciat de cautxú continu i alguns jocs infantils on també les dunes del paviment formen part d'aquests jocs.

Es conserva el sistema d’enllumenat existent i es canvien alguns punts per bàculs amb projectors per reforçar els perímetres i el camí per als vianants interior de la plaça queda il·luminat amb punts de llum encastats al paviment.

Superfícies, àmbit i pressupost

La superfície de l’àmbit d’actuació correspon als 2.202 m2 de la coberta de l'aparcament. Pressupost estimat: 518.857,52 € (IVA inclòs)

Galeria d'imatges

Segells de reconeixement d'administració oberta