Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2018 L'Ajuntament participa en la creació del Centre de Recursos per a la Remunicipalització de Serveis Públics Locals

El consistori aportarà en aquesta iniciativa, creada per la Fundació Pi i Sunyer, l’experiència de la gestió directa de les llars d’infants municipals, després d’anys que funcionessin de forma externalitzada
19/12/2018

L’Ajuntament de Tarragona és un dels catorze consistoris de tot l'Estat que participen amb la seva experiència en l’impuls de la creació del Centre de Recursos per a la Remunicipalització de Serveis Públics Locals. Aquest centre, gestionat per la Fundació Pi Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals, neix com un espai dedicat a recollir i sistematitzar eines útils al servei dels municipis d’Espanya que han decidit remunicipalitzar un servei o ho estan considerant.

L'Ajuntament de Tarragona col·labora amb aquesta iniciativa a partir del recent procés de municipalització de les llars d'infants. En els dos últims anys l'Ajuntament ha aprovat, en dues fases, que set escoles bressol de titularitat municipal, que sempre havien estat gestionades de forma indirecta a través d'empreses externes, siguin gestionades directament pel propi consistori.

El Centre de Recursos per a la Remunicipalització vol donar resposta al creixent interès per aquestes polítiques. Aquest interès ha generat una necessitat de recursos i mecanismes que puguin contribuir a definir i valorar les diferents opcions existents, donar suport a la seva implementació i valorar el seu funcionament.

Després d'un període en què les externalitzacions de serveis han estat una pràctica comuna en la majoria d'administracions locals, en els darrers temps s'han acumulat a l'Estat diferents experiències en el sentit contrari. El marc legal actual dificulta la gestió directa i, per aquest motiu, als promotors d’aquest centre els sembla adequat compartir i difondre les experiències i el coneixement que ajuntaments, acadèmics i altres agents han acumulat en aquesta matèria. Des d'aquesta voluntat, el Centre de Recursos per a la Remunicipalització ha creat un espai web i una intranet mitjançant les quals les persones interessades podran compartir experiències, consultar documents tècnics i formular demandes als responsables del Centre per aprofundir en aquells aspectes que considerin més importants.

Conjuntament amb Tarragona, els altres municipis que de moment formen part d'aquest nou organisme són: Barcelona, Cadis, Castelldefels, Còrdova, el Prat de Llobregat, la Corunya, Madrid, Montornès del Vallès, Sabadell, Santiago de Compostel·la, Saragossa, Terrassa i València.

Tots aquests municipis impulsors tenen intenció de celebrar unes jornades el primer trimestre de l'any 2019 per compartir el diagnòstic sobre l'estat i les dificultats amb què topen les polítiques de remunicipalització. Aquestes jornades també hauran de propiciar la definició de les futures línies d'actuació del Centre de Recursos per a la Remunicipalització.