Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 L’Ajuntament de Tarragona aposta per les partides socials i les polítiques socials i de foment del feminisme

Pau Ricomà: "L’edifici del Banc d’Espanya es dirà el Banc de la Ciència i el Coneixement"
18/12/2019

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha manifestat estar “molt satisfet per l’aportació constructiva que han tingut tots els partits de l’Ajuntament” en el pressupost municipal. “Tarragona farà un salt endavant en temes socials, en cultura, patrimoni, en l’impuls al comerç, el feminisme i l’educació. Presentem un pressupost que demostra un pas ferm per la igualtat d’oportunitats i una ciutat més equitativa per tothom”.

L’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona aposta pels serveis socials, les polítiques socials i un impuls d’activitats per la capacitat diversa. La consellera de Serveis Socials, Feminisme, LGTBIQ i Benestar Animal, Carla Aguilar-Cunill, remarca l’increment del 4,4 per cent en serveis socials. És a dir, comptarà amb un pressupost de 13.479.911 euros. Pel que fa a les polítiques d’igualtat, cal remarcar l’augment del 90,4 per cent i el nou servei de Capacitats Diverses, que tindrà una partida de 341.000 euros, “cosa que representa un 20,1 per cent d’increment”.

Els centres cívics són uns altres elements prioritaris per a aquest equip de govern. “Són uns equipaments potents però que s’han de potenciar i s’han de fer més accessibles”, ha remarcat. Aquests comptes municipals també “faran possible que Tarragona sigui animalista. Per al 2020 tindrem una partida de 625.701,70 euros, és a dir, un 10 per cent d’increment respecte d'enguany, i farem actuacions d’urgència d’acumuladors amb una partida de 7.000 euros. També inclou el projecte de colònies de gats ferals, i l’aportació a entitats animalistes serà de 30.000 euros. “Les millores a les instal·lacions de la protectora d’animals serà de 77.000 euros i, per primera vegada, crearem una platja per gossos, que és una demanda ciutadana”, ha afegit.

El Banc de la Ciència i el Coneixement

Per altra banda, l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha donat a conèixer que el nom definitiu que tindrà l’edifici del Banc d’Espanya és el Banc de la Ciència i el Coneixement (El Banc).

Es proposa un nom clar i entenedor per al projecte, que inclou tant l’origen com el nou ús i el nou enfocament que es dona a l’equipament: Banc de la Ciència i del Coneixement, que fàcilment es pot abreujar en El Banc. Es tracta d’una opció que aglutina, doncs, passat, present i futur, però que, sobretot, remet a termes positius de riquesa, de preservació i d’intercanvi. És un espai de trobada i d’intercanvi de persones i de coneixements, en un procés de compartició, apoderament i participació reals.