Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 Trobada de centres educatius amb motiu del Dia Mundial de la Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria

Hi participen 1.000 alumnes de 15 centres educatius
Trobada de centres educatius amb motiu del Dia Mundial de la Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria Foto: Mauri
16/10/2019

Amb motiu de la Jornada Mundial de Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratòria, que se celebrarà avui, 16 d’octubre, sota el lema "Tots els ciutadans del món poden salvar una vida", aquest matí al Palau Firal hi ha una trobada de 1.000 alumnes de 15 centres educatius que desenvolupen el Programa Suport Vital.

Es tracta d’una jornada lúdica on els escolars fan diferents activitats per tal d’afermar els seus coneixements d’actuació davant d’una situació d’emergència, comproven com la seva primera actuació té continuïtat amb l’arribada dels diferents serveis d’emergències: el SEM, la Creu Roja, la Guàrdia Urbana, la Protecció Civil. A més, poden conèixer els seus vehicles (ambulàncies, motos) i atendre l’explicació sobre la seva organització (objectius, tasques, funcionament, etc.).

Amb aquesta trobada també es volen celebrar els 10 anys que porta implementant-se aquest programa, que es va iniciar a les Terres de l’Ebre i posteriorment es va estendre a la resta del nostre territori.

L’Ajuntament de Tarragona, el Grup de Treball de Suport Vital Bàsic als centres educatius (SVBe), el Centre de Formació i Innovació en Simulació - Josep Maria Martínez Carretero (CFIS-JMMC), amb la col·laboració d’altres administracions i entitats, han organitzat la trobada i altres activitats que es faran al llarg del mes d’octubre, com per exemple cursos gratuïts de formació, per tal de conscienciar la població sobre la necessitat d’actuar de manera ràpida davant d’aquesta emergència.

Administracions, organismes i entitats que participen en la jornada:

- Ajuntament de Tarragona
- Diputació de Tarragona
- CFIS (Centre de Formació i Innovació en Simulació)
- CCR (Consell Català de Ressuscitació)
- GTSVe (Grup de Treball de Suport Vital dels Centres Educatius del Tarragonès)
- URV (Facultat de Ciències de l’Educació i Consell Social)
- Europa Direct
- SEM
- Creu Roja
- AVPC Tarragona (Associació de Voluntaris de Protecció Civil)
- Guàrdia Urbana de Tarragona