Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Atenció ciutadana Denúncies ciutadanes

Denúncies ciutadanes

Avisos més habituals:

Guàrdia Urbana de Tarragona
Tel. 092 o 977 240 345
  • Davant d'una situació de perill
  • Si s'és testimoni d'una infracció 
  • Si no funcionen uns semàfors
  • Davant d'un acte d'incivisme o vandalisme

Epp!

  • Brutícia a la via pública
  • Contenidors plens o amb brossa fora
  • Incidències del clavegueram o aspersors
  • Paviment malmès
  • Plagues d'animals
  • No funciona l'enllumenat públic
  • No funcionen escales mecàniques

· Cerca per àrees:

Animals i plagues Cultura i festes | Emergències | Equipaments i infraestructures municipals | Incivisme i vandalisme | Manteniment via pública | Mobilitat | Neteja | Patrimoni

 

Animals i plaguesDetall ampliat de mosquit tigre

Plagues

Si es detecta la presència de paneroles o rates,a la via pública o que surtin del clavegueram*, o nius de mosquit tigre, podeu avisar a través dels següents canals:

* En cas de detectar que l'origen és al clavegueram, us recomanem que aviseu a través del telèfon gratuït d'atenció ciutadana 24 h d'Ematsa: (tel. 900 203 329) o bé, els dies feiners en horari de 8 a 15 h, a través del canal de Whatsapp (tel. 618 03 32 05).

Si es tracta d'eixams de vespes o abelles a via pública, us recomanem avisar a Emergències 112, mentre que si és en una propietat privada, caldrà que aviseu a un/a apicultor/a.

Animals de companyia

En cas de trobar-se un animal de companyia abandonat o de voler-ne adoptar un, podeu adreçar-vos a:

  • CRAAMT - Centre de Recollida i Acollida d’Animals Municipal de Tarragona: Tel. 977 200 071 (atenció personalitzada; dll-dv, de 8 a 15 h).
  • Guàrdia Urbana: tel. 092

Davant d'una situació de perill (l'animal està agressiu, l'animal corre per la carretera i hi pot haver risc d'accident, etc), us recomanem que aviseu:

  • Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel: 092 / Altres serveis: 977 240 345
  • Telèfon d'Emergències: 112

Altres espècies

Si es tracta d'una espècie que no sembli autòctona, invasora o que pugui estar protegida (serps, tortugues a la platja, etc), o d'un animal que es trobi ferit, podeu avisar a través dels següents canals:

En cas de detectar la presència de meduses, es recomana contactar:

  • Institut de Ciències del Mar (ICM – CSIC). Tel. +34 663 838 618
  • Correu electrònic medusa@icm.csic.es
  • Telèfon d'Emergències: 112

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

 

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Cultura i festes

Les consultes generals sobre temes culturals i festius de gestió municipal, les podeu adreçar a l'àrea a través dels següents canals:

Per sol·licitar difusió d'un acte que es faci a la ciutat de Tarragona a través de l’agenda municipal (versió web i versió aplicació per mòbil), es pot enviar les dades relatives a l’esdeveniment:

Si la consulta o queixa és específica sobre els Teatres de Tarragona o la venda d'entrades, podeu contactar-hi a través dels següents canals:

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Emergències

Davant d'una emergència o situació de perill, les diverses administracions disposen de canals de contacte adequats per informar els cosses competents de la forma més ràpida possible. Una emergència pot ser un robatori, una baralla, un accident de trànsit, una agressió, un incendi, una fuita o una emergència mèdica. El servei 112 d'emergències té diverses formes de contacte.

  • Via telèfon: marcant els dígits 1-1-2 
  • A través de l’app My112 – l'aplicació del CAT112 (disponible a AppStore i Google play)
  • A través de l’app 112 Accessible, per a persones sordes o que no poden parlar (disponible a Appstore i Google play)

Podeu consultar exemples de quan cal trucar al telèfon d'emergències 112.

En cas d'un furt o robatori que ja s'ha produït i, per tant, no representa un perill immediat, també hi ha l’opció de tramitar la denúncia per internet. Si es tramita d'aquesta manera, cal anar a comissaria en un termini de 72 hores a signar la denúncia.

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Equipaments i infraestructures municipals

Enllumenat públic

Si els fanals d'un carrer estan apagats o encesos fora de l'horari adequat, podeu avisar a través dels següents telèfons:

  • Empresa de manteniment SECE: Tel. 900 131 326 (atenció 24 h)
  • Tel. 977 549 602. Atenció personalitzada fins a les 17.30 hores. Després, es desviarà al telèfon de guàrdia.

En cas que la incidència amb l'enllumenat no sigui urgent, com per exemple per informar de què una lluminària s'ha fos, us recomanem que ho feu a través dels següents canals:

Escales i ascensors

Si la incidència és que una de les escales mecàniques o ascensors de titularitat municipal no funcionen, us recomanem que aviseu a través de: 

Si la incidència és en ascensor dels pàrquings municipals de Tarragona, és recomanable anar a la cabina de control, des d'on s'avisarà a la companyia de manteniment.

Els ascensors de la passarel·la marítima del Miracle són titularitat del Port de Tarragona. En cas d'alguna incidència, podeu avisar a la Guàrdia Urbana de Tarragona (977 240 345) perquè facin l'avís pertinent.

En cas que l'ascensor deixi de funcionar mentre hi ha persones a dins, haureu d'avisar:

  • Trucant al telèfon d'urgències de l'empresa mantenidora (el número de telèfon estarà indicat a l'interior de l'ascensor)
  • A la Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel. d'emergències: 092 / Altres serveis: 977 240 345

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Incivisme i vandalisme

Si presencieu qualsevol acte incívic o vandàlic, o us trobeu una situació que dificulta la convivència veïnal o ciutadana, us recomanem que aviseu immediatament als cossos policials.

  • Guàrdia Urbana de Tarragona: Tel. d'emergències: 092 / Altres serveis: 977 240 345
  • Mossos d'Esquadra: Tel. 112

En cas que l'acte vandàlic ja s'hagi produït (pintades, danys en propietat pública...), podeu avisar a l'àrea corresponent a través dels següents canals:

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Manteniment de la via pública

En cas de trobar part del paviment en mal estat, clavegueres embussades, estructures malmeses que puguin causar perill... Solucionar aquestes incidències de forma urgent és una de les tasques de la Brigada d'Intervenció Ràpida (BIR). S'hi pot contactar a través de les següents vies:

Davant la situació que algú necessiti assistència mèdica degut a un incident per mal estat de la via pública, és recomanable avisar també a Emergències 112 en el mateix moment; des del servei, s'avisarà a la Guàrdia Urbana de forma paral·lela.

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Mobilitat

Incidències de trànsit

Davant de situacions que suposin risc d'accident, com semàfors que no funcionen, senyals de trànsit poc visibles o malmeses, infraccions, obstacles al mig de la via, etc. és recomanable avisar a la Guàrdia Urbana el més ràpid possible:

  • Tel. 092
  • Altres serveis: tel. 977 240 345

Incidències no urgents

En cas de voler avisar de vehicles mal aparcats o abandonats*, de voler fer una consulta sobre multes, o d'altres temes que no suposin un risc immediat, també podeu contactar amb la Guàrdia Urbana de Tarragona:

* Si és la persona titular del vehicle, qui hi vol renunciar, en aquest enllaç s'explica què ha de fer.

Aparcaments Municipals de Tarragona

Per queixes o consultes que tinguin a veure amb aparcaments municipals tancats (Saavedra, Torroja, Rambla Companys, Avinguda Catalunya, Bastos, Imperial Tarraco i Joan XXIII) o amb àrees regulades amb parquímetre, els canals adequats són:

Servei municipal d'autobusos - EMT

Per queixes o consultes sobre horaris dels autobusos, sobre els vehicles, per pèrdua d'objectes personales, etc. podeu contactar a través dels següents canals:

  • De manera presencial, al Centre d'atenció al client: vestíbul de l'Estació d'Autobusos de Tarragona (pl. Imperial Tàrraco), de dll. a dv., de 9 a 20 hores.
  • De manera presencial, a l'Oficina de l'EMT: situada al c. Soler, 4, de dll a dv., de 9 a 15 hores.
  • Al correu electrònic: clients@emt.tarragona.cat
  • Al tel. 900 365 114 (ext. 1), de dll. a dv, de 8 a 19 hores

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

NetejaContendiors

Davant d'incidències de neteja, com trobar-se contenidors massa plens, brossa o residus voluminosos a fora, brutícia a la via pública, un abocador il·legal, etc, podeu avisar a l'àrea corresponent a través dels següents canals:

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Patrimoni

Incivisme

Davant d'una sitiuació que pugui causar danys als elements patrimonials, recomanem que aviseu a la Guàrdia Urbana el més ràpid possible:

  • Tel. 092
  • Altres serveis: tel. 977 240 345

Monuments i espais

Per qualsevol tipus de consulta o queixa relacionada amb els monuments i espais de titularitat municipal o sobre la història o el patrimoni de Tarragona, podeu contactar amb l'àrea a través dels següents canals:

Consultes específiques

Si la consulta o queixa és específica sobre la venda d'entrades a recintes museístics, podeu contactar-hi a través dels següents canals:

Si la consulta o queixa és específica sobre el festival Tàrraco Viva, podeu contactar-hi:

Suggeriments i peticions

Si el que voleu és fer un suggeriment o petició, ho podeu fer presentant una instància:

 

▲ Tornar a la cerca per àrees

 

Segells de reconeixement d'administració oberta