Esteu aquí: Inici Neteja i medi ambient Neteja i manteniment Serveis de Neteja durant el confinament

Serveis de Neteja durant el confinament

Des que el passat 14 de març de 2020 el Govern espanyol va decretar l’estat d’alarma a tot el territori, gran part dels serveis que ofereix l’Ajuntament de Tarragona s’han hagut de modificar i adaptar a la nova realitat. És el cas del servei de neteja i recollida de residus. Tot seguit, es detallen ambdós serveis i es dona la comparativa del seu funcionament abans i durant l’estat d’alarma.

  • Es realitzen un total de 17 serveis diaris de neteja i desinfecció amb aigua amb horari de dilluns a dissabte.
  • De dilluns a divendres es realitzen jornades de 8 hores, mentre que hi ha equips que duen a terme torns de dilluns a dissabte amb un còmput horari de 6,40 hores/jornada.
  • Els torns que concentren un major nombre de serveis d'aigua són els de matí i nit.
  • Per tant, el nombre total d'hores diàries dedicades a la neteja i desinfecció amb aigua a la ciutat és de: 108,80 hores, la qual cosa significa un total de 652,8 hores de desinfecció amb aigua a la setmana.
  • Pel que fa a la recollida de residus, s’ha augmentat la freqüència de la recollida de contenidors d’envasos, paper, cartró i vidre, atès que s’ha comprovat que hi ha hagut un increment en la generació d’aquests residus.
  • En total, cada dia es dediquen 232,13 hores a la recollida de residus de les diverses fraccions, la qual cosa significa que, al llarg de la setmana, el Departament de Neteja dedica 1.300,54 hores a realitzar aquest servei.

Tot seguit, adjuntem una taula informativa amb el detall del servei de la neteja i la recollida selectiva, abans i durant la crisi. En qualsevol cas, cal subratllar que els serveis es modifiquen en funció de la demanda i les necessitats detectades. Per tant, es tracta d’un document viu.

Et pots descarregar el document comparatiu en aquest enllaç

Segells de reconeixement d’administració oberta