Esteu aquí: Inici Espai públic i neteja Notícies Notícies 2019 Deixem una Tarragona millor que la Tarragona del 2016

Deixem una Tarragona millor que la Tarragona del 2016

Deixem una Tarragona millor que la Tarragona del 2016

Deixem una Tarragona millor que la Tarragona del 2016 Foto: Mauri
Valoracions sobre la feina realitzada durant aquest mandat
04/03/2019

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tarragona, José Luis Martín, ha explicat que «valorem molt positivament la feina feta en aquest mandat gràcies a l’estabilitat que ha tingut el govern, que ens ha permès treballar per la ciutat, tirar endavant projectes i recuperar la capacitat inversora». Martín ha afirmat que «amb tota aquesta feina hem aconseguit complir el nostre objectiu: que la Tarragona del 2019 sigui millor que la Tarragona del 2016». El responsable de les àrees de Presidència i Espais Públics ho ha dit en el balanç de mandat d’aquestes conselleries, en què ha estat acompanyat dels consellers delegats Inma Rodríguez, Josep Acero i Elisa Vedrina.

 

Espais Públics

En aquest mandat l'aposta per la millora de l'espai públic ha tingut com a eixos importants la remodelació de zones verdes i parcs infantils, així com l’aposta per un enllumenat públic més eficient. José Luis Martín ha recordat que «una de les nostres prioritats quan vam entrar al govern era convertir Tarragona en una ciutat més amable, que mereixia un espai públic millor, i ho hem aconseguit». El conseller ha dit que «per això, hem bolcat els nostres esforços a aconseguir aquest canvi, invertint un milió d’euros actuant en vint-i-cinc parcs i parcs infantils que ara són més moderns, més accessibles i més segurs. També ho hem fet en l’enllumenat públic, amb una inversió de 2,5 milions d'euros a ampliar punts de llum, renovant fanals en mal estat i apostant per la tecnologia LED». En aquest darrer àmbit, properament es durà a terme una actuació integral a Bonavista per valor de mig milió d’euros. «L'enllumenat públic és ara més eficient, amb més punts de llum i suposa menys despesa, alhora que hem millorat la seguretat», ha afegit.

Martín també ha remarcat que «en aquest mandat hem recuperat la inversió en jardineria, amb 800.000 euros invertits en els darrers tres anys per tal de millorar les zones verdes de la ciutat». Més enllà de la inversió, ha volgut destacar el paper de la Brigada d’Intervenció Ràpida (BIR) en el manteniment de l’espai públic. El primer tinent d’alcalde ha emfatitzat que «en el darrer any hem aconseguit el rècord d’actuacions de la BIR, hem doblat les actuacions amb la mateixa partida pressupostària».

Pel que fa a la participació ciutadana, cal recordar que Tarragona compta aquest 2019 amb pressupostos participatius per primer cop, dotats amb 200.000 euros.

 

Turisme

Inma Rodríguez ha comentat que «el balanç d’aquest mandat és molt positiu. Hem demostrat la importància que donem al turisme com a àrea estratègica pel futur de Tarragona. Així ho reflecteix el tan demanat increment del pressupost (+70 % respecte a 2015) i el fet d’haver assolit xifres turístiques de rècord». També ha assenyalat que el nou model de màrqueting turístic impulsat pel Patronat Municipal de Turisme ha suposat «un punt d’inflexió». També s’ha referit a la recuperació de l'estand propi a FITUR després de set anys, a la inversió en campanyes per posicionar Tarragona com a destinació 365 dies l’any i a la màxima promoció a mitjans offline i online.

La consellera ha destacat que «hem donat passes importants per posar Tarragona al mapa, amb la inclusió a la ruta World Heritage Journeys de la UNESCO i National Geographic i a la campanya mundial "Spain is part of you" de Turespaña, o amb l’emissió des de Tarragona de programes de gran audiència com Masterchef Celebrity, España directo o No es un día cualquiera, entre d'altres».

Un altre element de promoció en aquest mandat ha estat el llançament de la primera campanya audiovisual, «Tarragona, un secret al Mediterrani», viralitzada a xarxes socials, emesa com a spot a televisions nacionals, i premiada a Portugal com a millor producció turística de la península Ibèrica.

Inma Rodríguez ha destacat que «hem posat per primera vegada la innovació, la investigació i la tecnologia al servei dels nostres visitants, tant pel que es refereix a l’àmbit del turisme accessible com en el de la divulgació del nostre patrimoni amb l’app IMAGEEN». Així mateix, s’ha referit a la reeixida acollida de l’espectacle «Amfiteatrvm» i a les visites nocturnes, amb les quals «per primera vegada, hem obert aquest monument icònic a les nits i de manera ininterrompuda durant el període de màxima afluència turística».

Rodríguez també ha lloat la feina de la Film Office, que manté Tarragona com a primer plató fora de l’àrea metropolitana. I ha finalitzat recordant la col·laboració estreta amb el guardonat documental Ingeniería Romana, produït per Digivision i RTVE, que properament projectarà Tarragona a diverses televisions internacionals.

 

Mobilitat i Protecció Civil

Per la seva banda, el conseller de Mobilitat, Josep Acero, s’ha mostrat satisfet de la rebaixa de tarifes dels aparcaments municipals, assegurant que «ho vam dir durant molt de temps i, quan hem tingut oportunitat, hem demostrat que es podia rebaixar el preu per aparcar a Tarragona, posant un topall màxim de 5,50 euros al dia». Acero ha posat sobre la taula que des de la reducció de tarifes l’ocupació dels pàrquings ha augmentat un 28 %, mentre que la recaptació ho ha fet un 12 %. Mobilitat també ha apostat pels aparcaments dissuasius, i ha aconseguit acabar el mandat amb una vintena més de places tot i la pèrdua de l’aparcament de Tabacalera. El conseller ha destacat que «hem fet dos nous aparcaments dissuasius al passeig de la Independència i a la N-340, amb una inversió de 138.000 euros».

Altres aspectes destacables de l’àrea de Mobilitat ha estat l’aposta per la mobilitat sostenible, amb la instal·lació de dotze punts de recàrrega de vehicles elèctrics en superfície. També ha estat rellevant la voluntat de millorar la seguretat, invertint 50.000 euros anuals en la millora de la senyalització horitzontal i vertical, com per exemple radars pedagògics, elements reductors de velocitat o repintat de la senyalització en moltes zones de la ciutat.

Josep Acero també ha volgut destacar la feina feta en la Conselleria de Protecció Civil, donant especial rellevància a l’aprovació del Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM). El conseller ha explicat que «després de molts anys obsolets, hem posat tots els plans de protecció al dia i podem dir que Tarragona és ara una ciutat millor preparada davant possibles riscos».

 

Esports

La Conselleria d’Esports ha rebut un impuls important en aquest mandat i el pressupost del Patronat Municipals d’Esports ha augmentat un 98 %, passant d’1,2 a 2,3 milions d'euros. Això ha significat, en altres coses, que aquest 2019 hi hagi més de 600.000 euros en inversions, que permetran renovar la coberta del pavelló de SPiSP, millores en camps de futbol municipals o la climatització de la Piscina Olímpica Sylvia Fontana. La consellera d’Esports, Elisa Vedrina, ha destacat que «durant aquest mandat hem posat al servei de Tarragona noves i renovades instal·lacions esportives, com la citada piscina olímpica, l’estadi d’atletisme, el Complex Esportiu de Campclar, els parcs biosaludables, el velòdrom o, properament, el Palau d’Esports».

Vedrina s’ha mostrat «orgullosa» del nou model de gestió que ha definit com a «més eficient, més transparent i més equitatiu» i que ha permès, entre altres coses, «la nova ordenança de camps de futbol municipals o un augment en les subvencions esportives tot i comptar amb la mateixa partida». La consellera d’Esports també ha destacat les noves iniciatives per promoure la pràctica esportiva que s’han posat en marxa com el «Juguem a nedar», que ofereix classes de natació gratuïtes en horari lectiu als alumnes de P5 de les escoles de la ciutat, o els programes «Anem a caminar» i «Parcs saludables», que inclouen monitors que guien i ajuden els usuaris.

Elisa Vedrina ha emfatitzat la rellevància «del turisme esportiu com a nova font de riquesa per a la ciutat». La consellera d’Esports ha destacat que «en els darrers anys anàvem celebrant sis campionats a escala autonòmica i nacional amb un impacte econòmic d’un milió d’euros, mentre que aquest 2019, gràcies al nivell que tenen les nostres instal·lacions esportives, dupliquem la xifra amb 13 esdeveniments, que suposaran 2,9 milions d’euros d’impacte econòmic».

La consellera d'Esports ha finalitzat la seva intervenció assegurant que «hem convertit Tarragona en una ciutat de referència en la pràctica esportiva per a totes les edats, alhora que hem començat a situar com a pol d'atracció les nostres instal·lacions».

Comparteix

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat