Esteu aquí: Inici Patrimoni Agenda 2023 Memòria democràtica

Memòria democràtica

« Maig 2023 »
Maig
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

29 de maig de 2023

09:00 -
Plaute
(de 02/05/2023 a 03/07/2023)

Amfitrió i la comèdia de l'olla

Club de lectura a càrrec de la Biblioteca Pública de Tarragona, La Casa dels Clàssics, Consorci de Biblioteques de Barcelona i Festival Tarraco Viva

Novetat d'aquesta edició

Per aquesta quarta edició del reeixit club de lectura Llegim Clàssics, s'han triat dues de les comèdies més conegudes i representades de Plaute, les quals ens permetran acostar-nos a la quotidianitat de les ciutats romanes en època republicana.

A Amfitrió, Plaute recrea de manera hilarant un dels mites clàssics més coneguts: la concepció d’Hèrcules per part de Júpiter, un episodi ple d’equívocs que acaba convertit en una tragicomèdia. A La comèdia de l’olla (o Aulularia), en canvi, s’explica la història d’un vell avar que un bon dia es troba una olla plena de diners enterrada a casa seva.

La dinamització diària del grup la durà a terme l’equip de La Casa dels Clàssics i comptarà amb tres conferències a càrrec d’Esther Artigas, Jesús Carruesco i M. Teresa Quintillà.

Club de lectura en català

Del 2 de maig al 3 de juliol

 

Consulta la programació de xerrades i trobades en línia del Club.

09:30 -
100 Necròpolis Tàrraco
(de 09/05/2023 a 30/09/2023)

Exposició del MNAT

Novetat d'aquesta edició

El 1923, amb l’inici dels treballs de construcció de la Fàbrica de Tabacs a Tarragona, es va posar al descobert un dels espais arqueològics més emblemàtics de la ciutat, que, des d’aleshores, es va conèixer com a Necròpolis Paleocristiana.

Amb aquesta exposició es vol celebrar el centenari de la descoberta, i recuperar els primers anys d’investigació. Al MNAT es conserven els arxius fotogràfics de l’època, d'entre els quals destaca la documentació recollida per Joan Serra i Vilaró. Les imatges ajuden a visualitzar els canvis urbanístics que va experimentar aquest sector de Tarragona. Els set mòduls expositius distribuïts per l’espai arqueològic permeten comparar diferents moments dels treballs antics amb l'estat actual, i l'evolució que ha tingut fins ara.

Exposició oberta del 9 de maig al 30 de setembre

al Museu i Necròpolis Paleocristians

Horaris

Dilluns tancat.

Maig

De dimarts a dissabte: de 9.30 a 13.30 h i de 15 a 18 h
Diumenges i festius: de 10 a 14 h

Juny, juliol, agost i setembre

De dimarts a dissabte: de 10 a 13.30 h i de 16 a 20 h
Diumenges i festius: de 10 a 14 h

 

19:00 -
Arqueologia cristiana
(de 10/05/2023 a 03/06/2023)

Els orígens i la figura del doctor Pere Batlle Huguet

Exposició d'AHAT/BST, ICAC, INSAF, MBT/MDT, PIAC i UC3M

Novetat d'aquesta edició

L’exposició "Els orígens de l’arqueologia cristiana de Tarragona i la figura del Dr. Pere Batlle Huguet (1907-1990)" proposa un recorregut per l’arqueologia cristiana universal i de Tàrraco, una aproximació al context dels orígens de l’arqueologia cristiana a Catalunya i, finalment, a la figura i l’obra del Dr. Pere Batlle Huguet, que va ser el director del Museu Diocesà entre 1947 i 1990.

Exposició oberta del 10 de maig al 3 de juny

Horaris del Museu Bíblic Tarraconense

De dilluns a divendres de 9 a 13 h

Caps de setmana oberts de 10 a 13 h

Jornada de portes obertes:

Dissabte, 13 de maig, Nit dels Museus.

Dijous, 18 de maig, Dia Internacional dels Museus, de 9 a 13 h.

 

Propers esdeveniments d'agenda

Segells de reconeixement d'administració oberta