Esteu aquí: Inici Patrimoni Agenda 2023 Tarraco Viva Un text, una frase, un mot

Un text, una frase, un mot

Champollion i el desxiframent de la llengua dels faraons
Monòleg a càrrec de Paco Tovar, de l'Associació Tarragona 1800

El 14 de setembre de 1822, després d’anys d’estudis, Jean-François Champollion va aconseguir aïllar una sèrie d’ideogrames de l’escriptura jeroglífica a partir dels textos escrits al temple d’Abu Simbel i de la pedra de Rosetta. Símbols referents a un faraó, a un monarca i a un déu, Ra. D’aquesta manera se sortia del laberint que havia suposat per a tots els erudits entendre els «dibuixos» d’una cultura mil·lenària, la llengua de la qual havia quedat muda des dels temps de l’emperador Justinià, al segle VI.

Enguany, que es commemoren els dos segles del desxiframent de l’escriptura jeroglífica, obrim la porta a poder entendre cada vegada més i millor, no només els grans monuments d’Egipte, sinó també les inscripcions dels obeliscos repartits per llocs tan llunyans del Nil com Roma, París, Londres i fins i tot Nova York.

Passi en català.

Divendres, 13 de maig, a les 11 h, en català, a les 17 h, en castellà.

Dissabte, 14 de maig, a les 11 h, en català. 

Dissabte, 20 de maig, a les 11 h, en català, i a les 17 h, en castellà.

Diumenge, 21 de maig, a les 11 h, en català.

Espai: Sala noble de la Casa Canals (c. d'en Granada, 11)

 

Més informació sobre aquest esdeveniment…

Un text, una frase, un mot
Què
Patrimoni i història, Teatre
Quan
21/05/2023 11:00 to 11:30
Programació
Tarraco Viva
Localització
Preu
3 €
Venda d'entrades / Inscripcions

A partir del dimecres, 3 de maig, a les 18 h, es poden adquirir on line a http://entrades.tarragona.cat o personalment a la taquilla situada a l’entrada dels jardins del Camp de Mart.

Afegeix a la teva agenda...
Segells de reconeixement d'administració oberta