Esteu aquí: Inici Patrimoni Notícies Notícies 2013 180 periodistes i bloggers visiten Tarragona per participar a les activitats de Tarraco Viva

180 periodistes i bloggers visiten Tarragona per participar a les activitats de Tarraco Viva

180 periodistes i bloggers visiten Tarragona per participar a les activitats de Tarraco Viva

El festival ha tornat a superar els 100.000 espectadors per segona edició consecutiva.
28/05/2013

 

Prop de 180 periodistes i bloggers d’arreu del món, especialitzats en cultura, gastronomia i turisme, han visitat enguany Tarragona per participar en els actes de Tarraco Viva. És, sens dubte, la vegada que el festival internacional romà ha aixecat més expectació en els mitjans informatius, la qual cosa demostra que l’esdeveniment s’està consolidant com un dels més grans atractius culturals en el panorama internacional. El festival ha tornat a superar els 100.000 espectadors per segona edició consecutiva.

La regidora de Comerç i Turisme, Patrícia Anton, ha destacat la qualitat de molts dels mitjans que aquests quinze dies han visitat i conegut la ciutat. “Hem rebut periodistes de mitjans de tant prestigi com els francesos Le Monde o Le Figaro Histoire, tailandesos de la influent revista Lonely Planet, o un destacat equip de la televisió estatal russa. La quantitat és important, però la qualitat encara ho és més” ha remarcat Anton. La regidora ha afegit que “el vertader impacte de tot plegat encara tardarem un temps a calibrar-lo. El que acabin publicant els diaris, les revistes, les emissores de ràdio, les televisions, els blogs, o la pròpia activitat que hi ha hagut aquests dies a les xarxes socials, especialment a Facebook, Twitter, Instagram o Youtube, acabarà tenint un efecte viral encara imprevisible que pot repercutir en positiu en les futures campanyes turístiques”.

La primera setmana, Tarragona va acollir l’edició anual del Travel Bloggers Meeting, que només per si sol va desplaçar a la ciutat més de 130 bloggers arribats de diferents punts de l’Estat i d’Europa. Una demostració de l’impacte que va tenir aquesta convocatòria és que el hastag (etiqueta) #TBMCatSur va ser trending topic (tendència i un dels temes més parlats) a Espanya des de les 08:35 h del divendres 17 de maig, fins les 13:25 h del dissabte 18. A més, els participants van poder viure experiències diverses, com baixar a la Cova Urbana, passejar pels camins de ronda de Tarragona, navegar en kayac, fer una ruta en bicicleta elèctrica o participar en demostracions gastronòmiques i tastar la cuina de les jornades ‘Tarraco a Taula’.

La segona setmana, en canvi, van coincidir diversos viatges de premsa, agents i bloggers especialitzats, com ara un grup d’italians que viatjaven motivats per conèixer de més a prop el turisme religiós lligat a Tarraco Viva. El festival no ha despertat només l’interès de periodistes de fora, sinó també de Catalunya. En aquest sentit, destacar el programa especial del “Fricandó Matiner” (de RAC105) que es va fer des de Tarragona.

Patrícia Anton, que ha saludat i acompanyat en diversos moments a tots els grups que han vingut convidats a Tarraco Viva, ha valorat el fet que “la gran majoria de visitants, professionals o no, tornen a les seves ciutats i als seus països d’origen havent assimilat la idea que els volem transmetre: que Tarragona vol excel·lir entre totes les capitals per ser la que millor explica la seva història al visitant. Si aconseguim que això sigui així, el turista ens continuarà visitant perquè els estarem oferint una cosa gairebé única i específica”.

 

Segells de reconeixement d'administració oberta