Esteu aquí: Inici Patrimoni Notícies Notícies 2016 L’app Imageen Reliving Tàrraco aconsegueix més de 5.000 descàrregues des de finals d’octubre de 2015

L’app Imageen Reliving Tàrraco aconsegueix més de 5.000 descàrregues des de finals d’octubre de 2015

L’app Imageen Reliving Tàrraco aconsegueix més de 5.000 descàrregues des de finals d’octubre de 2015

14/01/2016

Balanç molt positiu dels primers tres mesos de vida de l’aplicació de realitat augmentada Imageen Reliving Tàrraco, desenvolupada per les empreses del territori Imageen i Structuralia amb suport de la Fundació Tarragona Smart Mediterranean City, i de l’emissió del capítol ‘Ciudades’, dedicat a Tàrraco, de la sèrie ‘Ingeniería Romana’ i emès el passat 24 d’octubre a La 2 de RTVE. L’impacte aconseguit en nombre de descàrregues de l’app, valoració dels usuaris, audiència del documental i presència als mitjans de comunicació i les xarxes socials ha estat molt alt, com ho demostren les primeres dades analitzades.

En concret, des de finals d’octubre de l’any passat, l’app ha tingut més de 5.000 descàrregues, amb una valoració mitjana dels usuaris de 4,7 punts (sobre 5) i més de 50 comentaris positius. A més a més, Imageen Reliving Tàrraco ha aconseguit ocupar un lloc entre les apps destacades a nivell mundial de la botiga d’apps de realitat augmentada OCULUS, la més rellevant que existeix actualment en aquest camp.

D’altra banda, hi ha hagut una important presència mediàtica tant de l’app com del documental ‘Ciudades’ de la sèrie de RTVE i la productora Digivision ‘Ingeniería Romana’, dirigida per José Antonio Muñiz. Així, l’emissió a La 2 dels primers dos capítols, ‘Ciudades’ i ‘Acueductos’, va aconseguir una audiència de 2,5 milions d’espectadors, xifra que triplica la mitjana d’audiència de La 2 en la franja horària en què es van emetre els episodis. Igualment, tant la sèrie com l’app van tenir presència destacada a TVE (a La 1, La 2 i el canal 24h), amb diferents programes, i a TV3, entre altres mitjans audiovisuals. La premsa escrita també s’ha fet un ressò important dels productes, amb articles a diaris generalistes com ara El País o La Vanguardia, a la premsa especialitzada, com la revista Sàpiens, i a nombrosos blocs de viatges i altres temàtiques.

En l’apartat de xarxes socials, l’impacte també es valora com molt positiu, ja que l’estrena de la sèrie va aconseguir ser trending topic a Twitter a Espanya, amb un total de 2 milions d’impactes en 48 hores.

Com a colofó d’aquest rotund èxit, cal destacar la selecció del capítol ‘Ciudades’ per participar al Festival Internacional de Cinema i Vídeo de The Archaeology Channel d’Eugene, Oregon (EE.UU.) i a la Mostra Internacional de Cinema Arqueològic de Belgrado (Sèrbia).

Accés al dossier informatiu

Segells de reconeixement d'administració oberta