L’acte comptarà amb l’assistència del president de l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa, Francesc Seritjol, que presentarà la pregonera de la Setmana Santa de Tarragona 2024. Un cop feta la lectura del pregó per part d’Arantxa Sagardoy, els alumnes de l’escola de Dansa Arantxa Sagardoy faran una actuació.
L’acte comptarà també amb la intervenció de Montse Adan, consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç i encarregada de la promoció de la Setmana Santa de l’Ajuntament de Tarragona; i del vicari episcopal Ignasi Durany, qui serà l’encarregat de cloure l’acte.
]]>En aquesta setena edició, a més, se celebra el 40è aniversari de Màsters de l’Univers, amb photocalls, exposicions, pòdcasts, xerrades, diorames i la participació d’Axel Giménez, dibuixant i dissenyador oficial de Mattel. Vingut directament des de Rosario, Argentina, serà el protagonista d’una de les xerrades on coneixerem les seves vivències com a artista de Màsters de l’Univers.
Seguim de celebracions, ja que la saga dels Caçafantasmes també fa 40 anys i, com a homenatge, hi haurà una reproducció a mida real de l'ECTO 1 AFTERLIFE, el vehicle dels Caçafantasmes, acompanyat de Ghostbusters Catalunya i Cazafantasmas Alicante.
El doblatge de pel·lícules és fascinant. Núria Mediavilla ho explicarà en primera persona, i descobrirem la gran quantitat d’actrius a qui ha donat veu: Winona Ryder, Uma Thurman, Cate Blanchet, Cameron Díaz, entre d'altres.
L’èxit de la fira es pot veure any rere any amb la gran quantitat de públic assistent, participació en tallers, xerrades, concurs de cosplay.... Un esdeveniment on els usuaris viuen una experiència immersiva amb el món de la ciència-ficció i la fantasia, convivint amb els seus personatges preferits de Star Wars, Star Trek, Stargate, Màsters de l’Univers, Marvel, DC, etc.
La fira està coorganitzada entre l’Associació Starraco Unlimited i EMDET SA, una aposta que es va iniciar amb ganes de crear un esdeveniment propi a les instal·lacions que s’ha consolidat, arribant ja a la setena edició del certamen.
El treball conjunt de l’Associació Starraco Unlimited i EMDET SA portarà també al mes d’octubre la 3a edició del Tarraco Manga, una fira que va néixer amb un èxit aclaparador el passat 2022. A més, s’està treballant en una nova fira que pot veure la llum el novembre de 2024. Una gran feina i preparació en cada esdeveniment que aporten a la ciutat de Tarragona una allau de visitants durant el cap de setmana.
Tant la fira Starraco Unlimited com Tarraco Manga i el nou esdeveniment en el que s’està treballant, tenen un rerefons solidari on promoure també el respecte i la tolerància entre tots els col·lectius. En aquesta edició hi trobarem les associacions benèfiques Aspercamp, CCAR, San Filippo BCN, Si Jo Puc Tu També i AFANOC TGN; també hi participarà el Punt Lila.
L’entrada de Starraco Unlimited dona accés als dos edificis del Palau Firal i de Congressos de Tarragona, on hi trobarem: exposicions, activitats i jocs, tallers, botigues, espai solidari, photocalls, artistes i artesans, tatuadors especialitzats, zona food truck, conferències, exhibicions, concurs cosplay i molts personatges.
Les entrades estan a la venda de forma anticipada a través de la plataforma entradium.com. També es poden comprar directament a taquilla del Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 24 i 25 de febrer.
És hora de treure de l’armari la vestimenta de superheroi, l’armadura d’stormtrooper i posar-se-la per visitar una fira de multiversos.
]]>La trobada de la comunitat emprenedora s'allargarà fins a les 15 h i comptarà amb la benvinguda a càrrec de la consellera de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Tarragona, Montse Adan. Al llarg de la trobada es lliuraran els premis als projectes guanyadors dels programes d'emprenedoria que organitza Tarragona Impulsa (Open Future, Explorer i Tarragona Economia Social i Solidària) i es gaudirà de l'espectacle Converteix l'inesperat en el teu millor aliat, una mostra d'històries improvisades relacionades amb el món emprenedor a càrrec d'Impro Show. La trobada finalitzarà amb un dinar networking, el dinar de Nadal del teixit socioeconòmic de la ciutat i del territori.
La trobada de la comunitat emprenedora Fem bullir l'olla per Nadal és una de les activitats emmarcades en la campanya Aquest Nadal, tu ets l'estrella! impulsada per l'Ajuntament de Tarragona.
]]>La segona edició dels Bons Comerç arrencava el passat divendres a les 10 h posant a circulació 20.000 bons. Aquest diumenge a primera hora s'havien bescanviat un total de 3.668 bons en 1.479 compres fetes als comerços adherits a la campanya.
Per ara, el valor de tiquet mitjà de les compres realitzades amb bons és de 71,64 euros. En aquesta segona edició, els usuaris disposen de set dies per poder bescanviar els bons. En cas de no fer-ho, aquests ja no es poden tornar a descarregar. Els primers bons descarregats, divendres passat, caducaran el pròxim dijous a les 24 h.
El conseller de Comerç de l'Ajuntament de Tarragona, Dídac Nadal, ha valorat “d’exitosa aquesta segona campanya dels Bons Comerç” i ha assenyalat que “possiblement en uns dies hi tornaran a haver bons disponibles, ja que aquells descarregats que no es bescanviïn en els set dies següents, es posaran de nou a disposició perquè nous usuaris els puguin descarregar”. Aquests bons estarien a disposició a partir de divendres 24 de març a través dels canals habituals: web i oficines físiques (fixa i itinerant).
Durant el cap de setmana, per acompanyar la posada en marxa de la campanya, s'han programat diferents activitats de dinamtizació, com la fira de la cervesa en honor a Saint Patricks Day a la plaça Verdaguer, amb la música de Sons de la Cossetània, o una original cursa de cotxes pels eixos comercials de la ciutat, de la mà de la companyia de teatre Xip Xap.
]]>En el transcurs de la Mesa també s’han presentat les accions i els projectes que s’estan desenvolupant des de l’Ajuntament relacionats amb la promoció i el desenvolupament socioeconòmic. En principi se n’han destacat cinc, que són: les actuacions de millora als polígons; la mobilitat; les petites i mitjanes inversions a l’espai públic; el turisme i finalment les grans inversions. En aquest sentit, Pau Ricomà, s’ha mostrat molt satisfet per “l’alt grau de projectes que podrem desenvolupar a partir d'ara; d’una banda pels Next Generation que ja estan en marxa i els que veuran la llum properament" i així mateix, "per les inversions anunciades a grans equipaments i infraestructures tant a través del pressupost municipal, com dels pressupostos de la Generalitat". I ha resumit, "tot plegat suposen uns 400 M€ d'inversió, pública i privada, que permetran fer un salt qualitatiu a la ciutat en els propers anys".
Ricomà ha volgut agrair l'assistència dels agents socioeconòmics presents avui a la Mesa, però també a la resta que han participat "perquè han permès fer créixer i consolidar el teixit d’agents socioeconòmics de la ciutat" i gràcies a això "la Mesa és un èxit i un referent al territori". L'alcalde també ha volgut agrair la feina de l’equip de Tarragona Impulsa, que de manera transversal, coordina la Mesa dins i fora de l'Ajutnament.
Per la seva banda, el conseller de Desenvolupament Econòmic i d’Ocupació, Manel Castaño, ha destacat que avui s’ha posat en marxa el Pla d’Acció de Desenvolupament Econòmic i de l’Ocupació de Tarragona (2023-2026), amb la voluntat de tirar endavant els projectes i accions previstos, principalment per enguany, com son: “potenciar els àmbits estratègics del territori; donar suport a la transformació digital; impulsar la transició ecològica del teixit empresarial i fomentar l’economia social i solidària”. Amb aquests grans eixos Castaño ha afegit, a més, que “des de Tarragona Impulsa es continuarà treballant per al foment de l’ocupació i l’impuls de l’emprenedoria, amb múltiples programes de formació i inserció laboral, com fins ara, que han donat tants bons resultats”. Tarragona Impulsa compta, entre d’altres, amb Tgn Open Future, Suport PIMES, Servei Crea Empresa, Explorer, etcètera. I ha afegit, “perquè tots aquests programes siguin un èxit, és imprescindible la col·laboració estreta entre l’administració i els agents socioeconòmics”.
La Mesa de Desenvolupament Econòmic es va constituir l'any 2019, però es va posar en marxa el 2020, en plena pandèmia, per esdevenir un espai de treball conjunt integrat pel sector públic i privat per teixir aliances i dissenyar projectes d’interès comú. Des del 2020 s’han celebrat diverses reunions en les quals s’han anat presentant i avaluant paquets de mesures, programes i projectes, com ara les incloses en el Pla de reactivació socioeconòmica. Uns dels principals objectius d’aquesta mesa és donar suport, acompanyar i consolidar els sectors d’activitat social i econòmica; i diversificar l’oferta productiva impulsant els sectors estratègics.
El Pla d’Acció de Desenvolupament Econòmic i de l’Ocupació de Tarragona 2023-2026 planteja les línies mestres de les polítiques de desenvolupament econòmic pels propers anys. Les actuacions previstes en aquest pla que es durant a terme enguany se centraran en els projectes més innovadors d’àmbits estratègics per donar suport, entre altres accions, a l’Economia Social i Solidària i impulsar la transició ecològica del teixit empresarial. Paral·lelament i també en el marc del nou pla, enguany es continuarà amb totes aquelles accions encaminades a donar suport als sectors econòmics de proximitat —comerç, turisme, cultura, patrimoni i esport— destacant el foment de l’economia blava, la qual aplega el conjunt d’activitats i subsectors vinculats amb el mar.
]]>L'esdeveniment està adreçat a persones emprenedores, fons d'inversió privats, persones directives i empresàries; i és una iniciativa impulsada conjuntament entre l'Ajuntament de Tarragona, l'Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili i l'Agència per a la competitivitat a l'empresa de la Generalitat de Catalunya (ACCIÓ).
Un dels objectius principals d'aquest esdeveniment és facilitar el contacte de les persones amb projectes innovadors, viables i amb potencial de creixement amb persones inversores. D'aquesta manera, mitjançant el Fòrum d'Inversió CAT SUD, s'assessora les persones emprenedores per tal d'accedir a fons de finançament privat i, alhora, es dona visibilitat als projectes empresarials i es potencia l'ecosistema emprenedor a les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre.
Un cop acabat el termini de presentació de candidatures, se seleccionarà un màxim de vuit projectes i tot seguit s'iniciarà un acompanyament especialitzat a les start-ups seleccionades per tal de preparar la presentació dels seus projectes mitjançant un taller que tindrà lloc a les aules de Tarragona Impulsa. Finalment, la presentació pública de les idees de negoci seleccionades es farà en el transcurs del Fòrum d'Inversió CAT SUD, el dia 16 de març.
Les start-ups interessades a participar es poden inscriure en-línia.
]]>“Aquestes xifres no només confirmen la recuperació turística de Tarragona després de la davallada originada per la pandèmia l’any 2020, sinó que també evidencien la fortalesa i la bona salut del sector, que ha aconseguit superar les xifres prepandèmia batent rècords històrics”, ha manifestat Ricomà, qui ha subratllat que mentre nombroses poblacions “diuen que ja s’apropen a les xifres prepandèmia, a Tarragona ja les hem sobrepassat”.
Durant el 2022 la ciutat va registrar un total d’1.194.188 pernoctacions als càmpings (un 109% més que en el 2021) i 447.613 pernoctacions als hotels (un 45% més que en el 2021). Una de les claus d’aquest èxit ha estat l’increment de les places d’allotjaments. Durant el 2022, Tarragona ha disposat de 9.996 places en càmpings i de 2.299 places en hotels, unes dades que, en comparació l’any 2019, suposen un increment del 36,8% en càmpings i del 15,7% en hotels.
Actualment, segons dades del Registre de Turisme de Catalunya, la ciutat de Tarragona disposa de 16 hotels i de 7 càmpings. L’ocupació als allotjaments turístics durant el 2022 va arribar al 54,74%, més d’un 14% més que la registrada l’any anterior. L’ocupació als hotels va ser del 56,09% i la dels càmpings va arribar al 54,27%.
El nombre d’arribades de turistes a la ciutat al llarg del 2022 també ha superat totes les expectatives, assolint un total de 473.379 arribades i superant així en un 45% les dades registrades l’any anterior (quan se’n van produir 327.225) i incrementant en un 10% les xifres prepandèmia de l’any 2019, quan 429.101 turistes van arribar a la ciutat.
Pel que fa a la procedència dels turistes, destaca la recuperació del turisme internacional obtenint un total de 708.995 pernoctacions de persones estrangeres en hotels i càmpings de la ciutat durant el 2022. En total, s’han aconseguit 525.954 pernoctacions més de turistes estrangers respecte a l’any 2021 (quan va haver-hi 183.041) i 244.410 més respecte al 2019 (quan va haver-hi 464.585). El francès continua sent el principal mercat internacional a hotels (11%) i en els càmpings es troben gairebé empatats els mercats francès i alemany amb un 12% del total cadascun.
El turisme internacional representa un 43% del total registrat a la ciutat al llarg del 2022, ja que el percentatge restant (57%) se l’enduen les pernoctacions del mercat espanyol, les quals han arribat a un total de 932.806, superant també les xifres de l’any 2021 (amb 693.247 pernoctacions) i del 2019 (amb 849.169 pernoctacions). En aquest escenari destaca la paritat entre el turisme català i el de la resta de l’Estat espanyol. Al llarg del 2022 s’han registrat xifres molt similars: 464.967 pernoctacions de turistes catalans i 467.830 de turistes procedents de la resta de l’Estat.
L’alcalde de Tarragona ha qualificat “d’èxit absolut” el balanç turístic d’aquest passat 2022 i ha manifestat que les dades confirmen “el que ja fa temps que observem: Tarragona està de moda”. En aquest sentit, Ricomà ha destacat que les xifres “demostren l’interès creixent per Tarragona del turisme nacional i internacional com a destinació per gaudir durant tot l’any”. “I és que a Tarragona tenim grans potencialitats, des del patrimoni i la cultura, fins a la gastronomia, les platges, els espais naturals, l’esport i la multitud de tradicions que converteixen la ciutat en una destinació turística de primer ordre”, ha afegit.
L’alcalde ha subratllat que l’èxit aconseguit “ha estat possible gràcies a la unió de tot el sector turístic, comercial i de restauració de la ciutat, sectors forts que s’han sobreposat a les pitjors circumstàncies i que han aconseguit, gràcies a l’esforç, la professionalitat i al treball constant, batre rècords històrics”. “També fem un especial agraïment a tot el personal del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, que ha estat sempre al peu del canó i al personal del Patronat Municipal d’Esports de Tarragona, des d’on s’està fent molt bona feina per consolidar la ciutat com a capital esportiva, acollidora de grans esdeveniments esportius”, ha destacat.
Ricomà també ha assenyalat que una de les claus de l’èxit ha estat el bon posicionament de Tarragona Turisme a Internet. “Hi ha hagut un canvi d’hàbits dels turistes a l’hora de buscar i escollir destinació. Cada vegada més, aquesta cerca ja es fa sense intermediaris i es busca directament a Internet i, en aquest sentit, s’està fent molt bona feina des del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona a l’hora de posicionar-nos als cercadors i a les xarxes socials”.
Després de conèixer i presentar el balanç turístic, Ricomà ha subratllat que la prioritat continua sent “la de treballar per consolidar el turisme sostenible i de proximitat a Tarragona, un turisme que porti beneficis no només al sector, sinó al conjunt de la societat i que intervingui positivament en l’entorn”. Des del PMTT es continuarà treballant creant productes i ofertes atractives; i posant en marxa campanyes de promoció i posicionament de la ciutat com a una destinació diversificada i desestacionalitzada, que es pot visitar en qualsevol època de l’any.
“Aquest any serà, a grans trets, l’any del cicloturisme i també tornarem a tenir nombrosa presència a fires a través de les quals anirem, per exemple, a Pamplona, París i a Lyon”, ha avançat l’alcalde, que també ha comentat que es continuarà apostant per la digitalització “per continuar atraient visitants i donar la possibilitat a tothom de visitar la ciutat a través de les visites virtuals”. Entre altres projectes, Ricomà també ha destacat que un altre dels objectius és obtenir la marca Reserva de la Biosfera, ja que “volem consolidar aquest elevat nombre de pernoctacions, però sempre prioritzant la bona convivència amb la ciutadania”.
Pel que fa al turisme de natura, l’alcalde ha destacat l’aposta per l’Anella Verda, el litoral i els seus camins de ronda. Quant a la gastronomia, també ha remarcat el treball per potenciar l’oferta i el posicionament de tota la ciutat i, en especial, del Serrallo com a referents de cuina marinera i mediterrània, així com l’aliança estratègica amb la DO Tarragona.
Altres dels projectes destacats són el pla “Tarragona entre blau i verd” per a la sostenibilitat turística amb una inversió de 3,5 milions d’euros i els 3 milions d’euros pel pla Impulsa Patrimonio del Ministeri de Cultura per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE) que, entre altres projectes, contempla la rehabilitació i millora de l’accessibilitat del Fòrum de la Colònia.
En el transcurs de la presentació del balanç turístic del 2022, també s’han fet públiques les dades de les plataformes digitals a través de les quals Tarragona Turisme es promociona durant tot l’any. Entre les dades més rellevants, destaca un increment del tràfic en un 84% a la pàgina web de Tarragona Turisme respecte al 2021, arribant als 869.213 usuaris únics. També han augmentat un 36,09%, respecte a l’any anterior, el nombre de visualitzacions de la mateixa pàgina web, arribant a les 1.514.760.
Pel que fa a les xarxes socials, tots els perfils oficials de Tarragona Turisme han crescut amb nombre de seguidors i en diverses de les publicacions d’audiovisuals s’ha arribat fins a les 120.000 reproduccions.
]]>El PFO Dual combina l'experiència professional amb la formació mitjançant un contracte de formació en alternança (un 40% de formació i un 60% de feina). S’ofereixen tres especialitats formatives: Bar-restaurant i cuina, en la qual s’han inscrit 17 joves; Activitats físiques i esportives, en la qual s’han apuntat 12 joves; i Energies renovables, on estan participant 8 joves. Les tres especialitats ofereixen formació en el sector, dotze mesos de contracte, un suport de tutoria, orientació professional i suport a la inserció.
“Aquest programa és una molt bona eina per ajudar els joves a reincorporar-se al sistema educatiu i, a la vegada, accedir al mercat de treball amb millors possibilitats d’assolir una ocupació qualificada”, ha manifestat el conseller d’Ocupació i Desenvolupament Econòmica de l’Ajuntament de Tarragona, Manel Castaño, que ha apuntat que la formació dual “proporciona beneficis tant als aprenents com als centres educatius i a les empreses participants”. “Es tracta d’una formació connectada amb les empreses que proporciona un aprenentatge actiu”, ha afegit.
El Programa de Formació Ocupacional (PFO) Dual està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons rebuts del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).
]]>La visita és gratuïta però cal reserva de plaça a través del següent enllaç.
]]>Aquesta proposta ve de la mà de l’Associació Revolución Pata que, amb la col·laboració de Comerç i amb la participació de la cantant Gisela, faran una festassa aquest mateix dissabte a partir de les 18.30 h, a l’entorn de la tinença respectuosa de mascotes a les llars. Durant l’acte també hi haurà actuacions del músic i tenor Agustí Roma i de l’Estudi de Dansa Montserrat, així com el sorteig d’una panera, entre d’altres accions.
Per l’escenari però, també hi passaran moltes més coses i moltes més persones, artistes i talent local, tant aquest dissabte com diumenge, com el cap de setmana vinent, 17 i 18 de desembre. Entre d’altres, tindrem un karaoke popular de la ma de Josep Ferrer i Esther Soto; el Último Vinilo i actuacions d’alumnes de les escoles de la ciutat com La Martina Kids; Rambla Music; Bill’s English o el Cor Àncora i el Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona.
Tota la informació del Nadal a Tarragona a: https://nadal.tarragona.cat
]]>L'alcalde Pau Ricomà també ha inaugurat la Fira de l'Oli, a la Plaça Corsini. L'alcalde ha remarcat que "és una fira molt arrelada a la ciutat que divulga la cultura de l'oli i el seu consum com a font de salut. És un privilegi gaudir d'aquest producte local i de proximitat tan nostre".
]]>A partir d’aquest tret de sortida, la Festa del Vi Novell de Tarragona, organitzada per l’Associació Santa Teca i Tarragona Turisme i que vol rememorar la celebració de l’arribada de la verema per part de pescadors i castellers, omplirà la plaça del Rei i voltants de tot tipus d’actes relacionats amb la cultura del vi durant tot el cap de setmana del 5 i 6 de novembre.
L’Embutada recupera una de les tradicions més esteses al segle XIX a la Part Alta o centre històric de Tarragona: la de beure el vi acabat d’elaborar amb un embut de llautó. I ho fa a través de tastos de vins, gastronomia, mostres d’oficis, tallers i conferències, entre d’altres. En total, 22 cellers participaran en aquesta sisena edició, pertanyents a les DO Tarragona, Conca de Barberà, Priorat, Montsant, Terra Alta, Baix Penedès, Catalunya, Cava i Costers del Segre.
Durant els dos dies, la plaça del Rei serà l’epicentre de la festa, on, a la zona de tastos, els establiments Quidel, El Tamboret, Dalma Ahumados i La Clotxa oferiran productes gastronòmics del territori i els 22 cellers presentaran el primer vi de l’any, que serviran directament de la bota, la damajoana o l’ampolla.
Més enllà d’aquest escenari central, dissabte al matí s’oferiran visites guiades amb recreacions històriques a càrrec d’Argos Tarragona pels antics cellers de la Part Alta; mentre que diumenge, l’Espai Turisme acollirà la conferència “L’Embutada, ADN tarragoní per xalar amb el vi”, a càrrec de Jordi Bertran.
En l’apartat musical, la plaça del Rei serà escenari dels concerts de Carles Belda (dissabte) i Joan Colomo (diumenge), mentre que Genís Bagés i Lenand actuaran dissabte al Col·legi d’Arquitectes.
Més informació i programa al web de Tarragona Turisme
]]>Per participar en aquest programa, cal tenir 30 anys o més, i estar inscrit com a demandant d’ocupació no ocupat. Es prioritzaran els aturats de llarga durada així com aquells majors de 45 anys. Els participants han de ser residents a Tarragona o al Tarragonès i seran seleccionats a través del Servei Municipal d’Ocupació de l’Ajuntament de Tarragona. Les persones contractades cursaran una formació mínima de 20 h i màxima de 100 h.
Es subvencionaran contractes a partir de 6 mesos i que siguin de mitja jornada com a mínim. Es tracta d’ajuts compatibles amb altres incentius fiscals i bonificacions en quotes a la seguretat social.
Inscripcions aquí.
Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal- Ministerio de Trabajo y Economia Social en el marc del Programa SOC-30 Plus regulat per Ordre TSF/132/2018, de 30 de juliol.
]]>Durant el diàleg, i a la pregunta de com poden connectar-se més les dues capitals, l’alcalde i conseller de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona ha explicat que “Tarragona i Lleida tenen llaços històrics, tant gastronòmics, com paisatgístics o arquitectònics, que turísticament es poden connectar amb la creació de producte com, per exemple, un camí o una ruta cicloturística que podria seguir el Camí de Sant Jaume i que podria rebre el nom de la Ruta de la Catalunya Nova”.
Sobre aquesta ruta, l’alcalde de Tarragona ha destacat el potencial del patrimoni enològic i dels monestirs de la Ruta del Cister: “Un camí que uneix les dues capitals i que en el seu recorregut ofereix gran potencial cultural, enològic i patrimonial”, ha afegit.
Ricomà ha apuntalat la proposta en el convençiment que “el segle XXI ha de ser el segle del transport col·lectiu sostenible”. “El model ha de canviar absolutament –ha continuat— i ha d’agafar protagonisme el tren, sempre pensant en un tren ràpid, eficient i assequible econòmicament”. L’alcalde també ha proposat l’organització conjunta d’algun esdeveniment esportiu, com s’ha fet en altres territoris, per generar sinergies.
Durant el col·loqui s’han tractat també temes de rellevància turística, econòmica i d’infraestructures que els dos alcaldes han coincidit en la necessitat d’aprofitar per apropar les dues ciutats, com ara el túnel del Coll de l’Illa per escurçar distàncies però també, segons ha apuntat Miquel Pueyo, per l’estalvi energètic que generarà; la creació d’un port sec a Lleida que es connecti amb el Port de Tarragona; el Polígon Torreblanca a Lleida com a pol d’atracció d’inversions i oportunitats de col·laboració amb Tarragona; o la “Regió del Coneixement” que impulsa la URV, i s’han apuntat alguns reptes com la millora del servei de Rodalies o la necessitat de millorar el finançament municipal.
La jornada d’aquest dimecres a Tarragona portava per títol “Turisme i sectors estratègics per a l’economia de les persones” i ha tingut lloc de 9 a 16 h al Palau Firal i de Congressos de Tarragona. Un dels eixos de la jornada ha estat el turisme —tant vacacional com de negocis— com a element dinamitzador del territori, però també tot allò que comporta el pool industrial de Tarragona, la zona portuària i les seves infraestructures.
A banda de les intervencions dels dos alcaldes, la jornada ha comptat també amb els dos presidents de les respectives diputacions, Noemí Llauradó i Joan Talarn, i amb una conferència inaugural sobre tecnologies i infraestructures del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Jordi Puigneró.
En l’apartat de taules rodones, la dedicada al turisme com a sector estratègic ha comptat amb Berta Cabré, presidenta de la Federació d’Hostaleria i Turisme de Tarragona; Jordi Ciuraneta, president de PIMEC Tarragona; i Antoni Pont, president d’honor de Borges International Group.
En la taula rodona al voltant del sector industrial i l’impacte sobre els municipis, han intervingut, d’altra banda, Jaume Saltó, president de la Cambra de Comer, Indústria i Serveis de Lleida; Rubén Folgado, persident de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT); Sergi Saladié, professor associat del Departament de Geografía de la URV; i Salvador Guillermo, de Foment del Treball Nacional.
Les Jornades DAFO són una iniciativa destinada a crear valor social i econòmic entre ciutats i territoris. Neixen el 2014 a partir d’un ferm interès per reactivar el creixement empresarial i amb l’objectiu de posicionar Tarragona i Lleida com a espais socials i infraestructurals que reuneixen les característiques idònies per invertir i desenvolupar iniciatives econòmiques.
]]>Aquesta setmana tindrà lloc el congrés de la Sociedad Española de Cirugía Española de Diálisis y Trasplante organitzat per l’Hospital Joan XXIII, que reunirà al voltant de 150 nefròlegs d’arreu d’Espanya durant 3 dies. També gaudirem de la Fira Àpat des del dissabte 7 i fins dilluns 9, de maig.
El nombre de gales també s’incrementa notablement durant aquests mesos: 9 en total entre gales de dansa, cerimònies de graduació i festivals de final de curs confirmats a dia d’avui.
Torna la celebració del Concurs Nacional de Dansa, tot i que l’any passat ja es va poder celebrar però amb restriccions. Més de 800 participants i els seus acompanyants provinents de tota Espanya visitaran Tarragona els dies 13, 14 i 15 de maig, generant un alt impacte econòmic a la ciutat. Aquest 2022 també se celebrarà per primera vegada el campionat de dansa ORBE Catalunya, amb un format i una ocupació molt similar al Concurs Nacional de Dansa. També se celebrarà la 5ª gala de dansa d’AEDA.
Així mateix, destaca l’increment de concerts i espectacles, amb 14 confirmats, com el concert benèfic per Ucraïna “Per la pau”, el 21 de maig; Queen for kids, el 4 de juny; el concert de la Franz Schubert Filharmonia, el 5 de juny, o el monòleg d’Eugeni Alemany, En persona guanye, l’11 de juny, entre altres musicals, tributs i espectacles d’humor.
Els propers mesos també se celebrarà la Fira de l’Ocupació i un total de 7 jornades com les Jornades DAFO, la Jornada d’Actualització Terapèutica, les Jornades de conscienciació OCS o el Fòrum d’Ocupació Carrefour.
Per conèixer la programació completa del Palau Firal i de Congressos de Tarragona podeu consultar la seva agenda a www.palautarragona.com.
]]>