Una vintena d'agents de la Guàrdia Urbana es desplegaran des de primera hora de la tarda fins a la matinada per controlar el trànsit a la zona i garantir el bon desenvolupament de la Processó, que es preveu que segueixi un nombre important de ciutadans.
A partir de dijous a la nit ja no serà possible aparcar al tram central de la Rambla Nova. Al passeig de Sant Antoni tampoc serà possible estacionar a partir de divendres a les 9 h. També divendres al matí es tallarà l'accés a la Part Alta pel portal de Sant Antoni.
L'aparcament de la plaça de la Font també veurà afectat el seu funcionament habitual, amb restriccions tant d'entrada com de sortida.
A partir de les 16 h els agents començaran els talls de trànsit pels punts on es digui a terme la recollida de misteris per part dels armats.
En paral·lel, tal com estableix el ban d'alcaldia publicat fa uns dies, els establiments de restauració i hostaleria ubicats dins dels recorregut de la processó hauran de retirar la terrassa i qualsevol altre objecte ubicat a la via pública. De la mateixa manera, s'insta als mateixos establiments a tenir apagat qualsevol tipus de música o il·luminació de rètols i aparadors.
Tal com indica el mateix ban, es recomana al conjunt de la població que eviti en tot moment el creuament dels carrers per on passi la processó mentre aquesta s'estigui duent a terme i que segueixin les indicacions que siguin donades per personal de la Guàrdia Urbana, Protecció Civil i dels seus voluntaris.
La processó del Sant Enterrament començarà a les 19.30 h des de l'església de Sant Natzaret, a la plaça del Rei. L’itinerari que seguiran els armats de la Sang i les tretze associacions de Setmana Santa participants és: plaça del Rei, Portella, passeig de Sant Antoni, portal de Sant Antoni, plaça de Sant Antoni, Descalços, Arc de Sant Llorenç, Sant Pau, pla de Palau, Mare de Déu del Claustre, Escrivanies Velles, pla de la Seu, les Coques, Pare Iglesias, Merceria, plaça de les Cols, Major, baixada de la Misericòrdia, plaça de la Font, Sant Fructuós, Comte de Rius, Rambla Nova, Sant Agustí, Portalet, Trinquet Nou, plaça de l’Esperidió, baixada de la Pescateria i plaça del Rei.
Dispostiu de Dilluns de Pasqua
La Guàrdia Urbana ha preparat per aquest dilluns de Pasqua un dispositiu especial de vigilància i control de l’accés al medi natural. Els agents vetllaran especialment per la prevenció d'incendis a les zones boscoses de la ciutat, en una jornada en què part de la ciutadania té l'hàbit de dinar a fora i menjar la mona a l’aire lliure, en espais boscosos d’especial protecció.
L'objectiu prioritari del dispositiu és controlar que la ciutadania no encengui cap tipus de foc, ja que des del 15 de març és vigent la prohibició d'encendre qualsevol tipus de foc en terrenys forestals i a 500 metres a la rodona, tal com estableix el Pla de Prevenció d'Incendis de Catalunya. D'aquesta manera, es controlarà la possible presència de barbacoes, fogons o altres estris similars. Així mateix, també es controlarà qualsevol altra conducta incívica, com l’accés motortizat al medi natural o la vigilància de la zona d’estacionament de vehicles per evitar robatoris.
El dispositiu el conformaran tres dotacions que vigilaran tant les zones boscoses de l'interior (Pont del Diable, Llorito i Mas d'en Pastor), com les més properes al litoral (Bosc de la Marquesa i riu Francolí). En paral·lel, la unitat de drons també realitzarà inspeccions des de l’aire.
]]>L'EMT també ha iniciat un període de renovació i millora de la tecnologia dels aparcaments municipals. En el marc d’aquestes actuacions, el passat 18 de març van començar els treballs d’instal·lació de la nova tecnologia de maquinària de control d’accessos a l’aparcament Saavedra.
]]>L’alcalde remarca que l’aprovació dels carrils bici i per a vianants de la N-340 és “una aposta clara per un creixement sostenible i equilibrat, tant territorialment, com medioamiental i en mobilitat, com hem defensat sempre des del Govern municipal”. “De fet -afegeix- la construcció del carril bici de Llevant és la aposta per la mobilitat sostenible més transformadora de la ciutat”. Així mateix, el projecte també contempla l’ampliació del pont del Francolí la qual cosa ens permet per fi unir Ponent amb el centre de la ciutat.
Per una altra banda, l’alcalde també destaca la instal·lació de pantalles acústiques a l’autovia A-7, una demanda reivindicada pels veïns.
Un cop finalitzades aquestes obres, aquests trams de la N-340 se cediran a l’Ajuntament de Tarragona, tal com es va acordar entre dues administracions el maig de 2021.
]]>Per altra banda, l'ascensor de l'amfiteatre ja es troba operatiu des de dilluns, després d'haver patit també un acte de vandalisme el passat divendres 1 de març.
]]>Per la seva part, el Subdelegat del Govern, Santiago Castellà, ha remarcat que “avui és un dia important perquè es presenta una de les concrecions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-Finançat per la Unió Europea-Next GenerationEU. Un projecte que aconsegueix humanitzar un espai convertint-lo en uns carrers més passejables i més accessibles per a tothom”.
Abans de les obres de remodelació, la funció principal dels carrers López Peláez i Josepa Massanés era accedir a l’aparcament Saavedra. “Amb el nou mobiliari urbà, les zones enjardinades, la il·luminació, el paviment i la renovació de la xarxa d’aigua i soterrament del cablejat elèctric, la ciutat compta amb un nou espai”, ha remarcat l’alcalde.
Amb aquestes obres, les entrades i sortides al pàrquing municipal i als aparcaments provats continuaran operatius, però de tal manera que no alteraran al nou espai de convivència. Ara bé, a partir del 18 de març, l'accés a l'aparcament municipal Saavedra per Avinguda Catalunya es tancarà provisionalment durant un mes. El motiu és les obres de millora de l'accés al pàrquing i s'instal·larà la nova tecnologia de maquinària de control d'accessos. Durant aquest mes es renovarà la maquinària de l'accés de Catalunya, però també de Josepa Massanés. Per tant, durant aquest mes que durin les obres l’accés al pàrquing Saavedra serà únicament pel carrer Josepa Massanés. Un carrer que, des del passat 4 de desembre, acull el Centre d'Atenció al Client en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14.30 h.
També s’ha actuat en l’ampliació de la vorera en el xamfrà del carrer López Peláez amb l’avinguda Maria Cristina amb l’objectiu de crear un nou pas de vianants a la mateixa avinguda Maria Cristina. “Les voreres s’han enxampat per donar més seguretat al vianant i per acabar amb unes voreres estretes que dificultaven el pas de cadires de rodes o famílies amb cotxets”, ha apuntat l’alcalde de Tarragona.
El cost de les obres ha estat de 463.418,55 euros.
La il·luminació de tot aquest entorn també serà un dels elements que es milloraran. Una de les grans prioritats del consistori és la millora de l’espai públic de la ciutat. I un dels eixos per aconseguir-ho és l’enllumenat públic perquè l’objectiu és aconseguir l’eficiència energètica, que permeti reduir el consum i la factura amb la incorporació de lluminàries amb tecnologia led.
Amb la urbanització dels carrers López Peláez i Josepa Massanés finalitzen les obres compreses en el projecte d’implantació de la zona de baixes emissions i transformació digital i sostenible del transport, presentat amb el nom de “Tarragona cap al 2030” a la convocatòria de fons Next Generation-EU de 2021, amb un pressupost de despeses de 4.470.089,65 €i un ajut concedit: 3.003.080,67 €.
Les actuacions contemplades en el projecte, totes executades ja, han estat l’adquisició de tres autobusos impulsats per hidrogen, l’aparcament de dissuasió del carrer Guillem Oliver (zona Hospital Joan XXIII), la peatonalització del carrer Canyelles, la digitalització de l’activitat dels serveis públics de transport, l’ampliació de l’aparcament de dissuasió de Torroja –inaugurada el passat dimecres 6 de març— i la urbanització dels carrers López Peláez i Josepa Massanés, inagurada avui.
Per a la convocatòria de 2022, l’Ajuntament va presentar una segona bateria de mesures per a la implantació de la ZBE a la ciutat, que comprenen l’adquisició de quatre autobusos més, l’intercanviador del carrer Doctor Battestini, els treballs d’implantació de la ZBE, actualment en procés de licitació, i l’enfortiment de la ZBE. Aquesta part del projecte té un pressupost de despeses 5.342.441,01€, dels quals hi ha concedit un ajut del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-Finançat per la Unió Europea-Next GenerationEU de 3.328.196,91 € amb un termini d’execució, segons l’actuació, del 31/12/2024 i del 30/06/2025.
La urbanització dels carrers López Peláez i Josepa Massanés és una remodelació integral que millora la pavimentació, la il·luminació i la xarxa d’aigua, incorpora nova vegetació i actua en aspectes de mobilitat per dotar de més seguretat al vianant, que és el principal beneficiat d’aquesta reforma. Cal recordar que la implantació de la ZBE conté, a més del perimetrat i la tecnologia per controlar els accessos, tota una sèrie de mesures encaminades al foment de la mobilitat sostenible, que comprenen peonitzacions, aparcaments dissuasoris o transport públic més ecològic.
]]>L’EMT reforçarà la línia L8, en el trajecte que comprèn la parada Pere Martell i el Nou Estadi, i les línies L11 i L12, en el recorregut entre la parada plaça Imperial Tarraco i el Nou Estadi, per atendre els usuaris que aniran al recinte esportiu i tornaran al centre després del partit.
Segons la presidenta de l’EMT, Sonia Orts, “per tal de facilitar que la ciutadania es pugui desplaçar amb transport públic fins al Nou Estadi, l’EMT destinarà reforços als serveis habituals en la franja horària del matí i fins al final del partit”.
Amb aquest dispositiu especial es pretén que les persones aficionades optin pel transport públic i evitin el vehicle privat.
]]>Vuit agents treballaran in situ a les immediacions del Nou Estadi a partir de les 9 h per facilitar l'arribada del públic. A banda, també es comptarà amb el suport especial de la UDRON, la unitat de drons, per obtenir suport aeri per controlar els moviments dels vehicles i les grans aglomeracions de gent.
Des de la Guàrdia Urbana es recomana que, en la mesura del possible, s'eviti l'ús del vehicle privat i que es respecti la mobilitat habitual a la Vall de l'Arrabassada, tenint en compte els espais on està prohibit estacionar.
]]>L’ampliació de l’aparcament Torroja ha permès doblar la capacitat que tenia anteriorment, amb un total de 325 places d’aparcament públic a la ciutat, 10 de les quals per a vehicles elèctrics i 7 destinades a persones amb mobilitat reduïda. Amb la seva posada en marxa l’aparcament municipal té un paper fonamental en la futura ordenació viària de la Part Alta, afegint més places d’aparcament i una opció per a la rotació de vehicles.
En la seva intervenció, l’alcalde de Tarragona ha destacat que “l’ampliació de Torroja és molt més que aparcament. És una peça important d’un engranatge que ens ha de portar a una ciutat més amable, més còmoda i més sostenible i que, en el camí, garanteixi la mobilitat i el desenvolupament econòmic que els tarragonins i tarragonines necessitem”.
L’aparcament Torroja, que entra en funcionament des d’avui mateix, amb una tarifa màxima diària de 5,95 €/ dia, és el primer dels set aparcaments municipals que compta amb la nova tecnologia en la maquinària de control d’accessos.
L’empresa Roma Infraestructures i Serveis SAU ha resultat adjudicatària de l’execució de les obres per un import de 1.794.452,35 euros (IVA inclòs); 1,2 milions d’euros han estat finançats amb Fons NextGeneration.
]]>A la reunió amb el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, també hi eren presents l’alcaldessa de Reus i l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez. En aquest sentit, José Antonio Santano s’ha compromès a mantenir reunions periòdiques per obrir un espai de diàleg “amb l’objectiu de trobar una solució òptima per a tots els municipis del Camp de Tarragona”. I ha afegit que la seva prioritat és “tenir el consens amb el territori”.
]]>La previsió és d'una setmana i mitja de treball per a cada punt, on s'obriran espais d'uns dos metres de profunditat per dur a terme l'estudi arqueològic de la zona, i s’allargarà fins al 22 de març aproximadament.
Durant les intervencions a la via pública queden anul·lades les places d'estacionament i s’ha senyalitzat la zona, així com l’afectació puntual del trànsit. Els treballs es faran en horari laboral de 8 a 15 h.
Les cales arqueològiques són les obres prèvies per la construcció d’un nou col·lector d’aigües pluvials al carrer Torres Jordi. El projecte bàsic ja està enllestit i ara l’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona (Ematsa) ha licitat la redacció de l’executiu per un import de 66.557,88 euros (IVA inclòs).
El projecte executiu servirà per determinar els detalls i acabar de definir l’obra descrita al projecte bàsic, que contempla l’execució d’una galeria d’aigües pluvials al carrer Torres Jordi, des de la seva intersecció amb el carrer Jaume I fins a l’avinguda de la Independència.
Aquest nou col·lector de 1.500 mil·límetres serà paral·lel a l’actual, es connectarà amb l’actual calaix d’aigües pluvials que va directe a la desembocadura del Francolí. Aquesta actuació pretén desviar totes les aigües procedents de conques superiors cap a una sortida al riu, evitant que aquestes continuïn drenant cap a la part més baixa de la ciutat i ocasionant més episodis d’inundacions.
En el pressupost d’enguany, ja hi ha una partida d’1.566.275,27 euros reservada per a aquesta actuació a la Part Baixa.
]]>La convocatòria d'una manifestació per part del col·lectiu de pagesos del territori aquest dimarts, 27 de febrer, amb la participació prevista de prop d'un centenar de tractoristes, comportarà importants restriccions de trànsit en diferents zones de la ciutat.
La previsió inicial és que els manifestants arribin a quarts de nou del matí a la seu dels Serveis Territorials d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Tarragona, situats a l'av. dels Països Catalans. S'espera que els vehicles dels manifestants ocupin bona part de l'avinguda i, fins i tot, l'anomenada rotonda dels Conills.
Cal tenir present que la manifestació coincidirà de ple amb l'entrada dels nombrosos alumnes als respectius centres situats a la Zona Educacional. La Guàrdia Urbana aconsella que, en la mesura del possible, s'eviti utilitzar el vehicle privat. Si els desplaçaments són indispensables es recomana accedir a la zona per la N-240, direcció Lleida, des de la sortida de la zona Educacional (accés escola Estela / Pràctiques).
Es preveu que la circulació resti oberta a l'entorn de l'av. dels Països Catalans a partir de les 11.30 h, ja que els manifestants tenen a les 12 h un segon punt de concentració a la plaça Imperial Tàrraco. Per aquest motiu, la Guàrdia Urbana tallarà a partir de mig matí tots els accessos a l'esmentada plaça (Pere Martell, av. Andorra, av. Roma, av. Marquès de Montoliu, rbla. Nova, etc.). S'aconsella que els accessos a la ciutat siguin per l'autovia A7, per la T11 (pont de Santa Tecla) i la via Augusta.
]]>Entre els aspectes que vol recollir l’enquesta figuren les formes de desplaçament habituals, el grau de satisfacció amb les diferents modalitats de transport, les zones on els usuaris troben dificultats per aparcar o l’opinió sobre quines mesures haurien de ser prioritàries per millorar la mobilitat.
Els resultats de l’enquesta seran recollits i tinguts en compte al nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que ha d’estar aprovat inicialment a l’estiu de 2024 i que ha de recollir la Zona de Baixes Emissions (ZBE) que s’implantarà a la ciutat a partir de l’1 de gener de 2025.
Reunió del Consell Municipal de la Mobilitat aquest dimarts
Aquesta tarda l’òrgan consultiu de l’Ajuntament en temes de mobilitat i transport, el Consell Municipal de la Mobilitat, es reunirà a l’IMET on serà informat pels serveis tècnics municipals del projecte de ZBE. El passat mes de desembre, el consell ja es va reunir per conèixer les novetats del futur PMUS de Tarragona.
El Consell Municipal de la Mobilitat està integrat per associacions i entitats de la ciutat clau per al desenvolupament de la política de mobilitat del consistori tarragoní, a més de personal tècnic de l’Ajuntament i representants dels grups polítics municipals.
Clicant sobre l'enllaç següent podreu accedir a l'enquesta.
]]>La consellera de Mobilitat i Transports de l’Ajuntament de Tarragona ha explicat aquest matí el contingut del decret signat: “Aquesta és la mesura més immediata perquè, tot i que el veïnat ens havia expressat el suport a la zona regulada, hem trobat casos de treballadors i autònoms que amb les noves zones es podrien trobar amb dificultats”.
“Parlem per exemple de treballadors residents a la nova zona regulada amb cotxe de renting o d’empresa que, en no ser-ne els titulars, no el poden donar d’alta com a cotxe resident de la zona regulada; o de treballadors que, vivint a la zona regulada, on necessiten aparcar és al sector on treballen. Aquests últims podran fer una permuta de sector de forma immediata”.
“La implantació de les noves zones regulades no és fruit de la improvisació ni de l’afany recaptatori; si fos així, es pintaria tota la ciutat i la realitat és que només s’estan pintant els sectors que la diagnosi del nou PMUS ens diu que estan congestionats (i es congestionaran més amb l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions) i on els veïns i veïnes ja troben dificultat per aparcar-hi: Francolí, Tarragona 2 i la Vall de l’Arrabassada, que començarà properament”.
“Per això comptem amb un gran suport veïnal per a la regulació d’aquestes zones però a la vegada escoltem a tothom i donem resposta a les necessitats que ens arriben per fer compatible la ciutat amable que volem amb l’activitat econòmica que necessitem”, ha explicat Orts.
La consellera també ha afegit que “a les zones que s’estan regulant hi ha alternatives d’aparcaments dissuasoris, com per exemple Guillem Olivé, que no està al màxim de la seva capacitat, o tota la zona taronja que hi ha al voltant del cementiri”.
]]>Avui dimecres 14 de febrer s’han iniciat els treballs de senyalització de la zona, per comunicar als usuaris que la zona d’estacionament regulat romandrà inoperativa a partir del diumenge 18 de febrer.
L'Ajuntament de Tarragona va adjudicar les obres de construcció de l'intercanviador d'autobusos del carrer del Doctor Battestini a l'empresa Romà Infraestructures i Serveis. El pressupost dels treballs és d'1,24 milions d'euros i el termini d'execució és de vuit mesos. L'objectiu d'aquesta nova infraestructura, finançada a través dels fons europeus Next Generation, és reorganitzar el servei de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Tarragona.
]]>