Una vintena d'agents de la Guàrdia Urbana es desplegaran des de primera hora de la tarda fins a la matinada per controlar el trànsit a la zona i garantir el bon desenvolupament de la Processó, que es preveu que segueixi un nombre important de ciutadans.
A partir de dijous a la nit ja no serà possible aparcar al tram central de la Rambla Nova. Al passeig de Sant Antoni tampoc serà possible estacionar a partir de divendres a les 9 h. També divendres al matí es tallarà l'accés a la Part Alta pel portal de Sant Antoni.
L'aparcament de la plaça de la Font també veurà afectat el seu funcionament habitual, amb restriccions tant d'entrada com de sortida.
A partir de les 16 h els agents començaran els talls de trànsit pels punts on es digui a terme la recollida de misteris per part dels armats.
En paral·lel, tal com estableix el ban d'alcaldia publicat fa uns dies, els establiments de restauració i hostaleria ubicats dins dels recorregut de la processó hauran de retirar la terrassa i qualsevol altre objecte ubicat a la via pública. De la mateixa manera, s'insta als mateixos establiments a tenir apagat qualsevol tipus de música o il·luminació de rètols i aparadors.
Tal com indica el mateix ban, es recomana al conjunt de la població que eviti en tot moment el creuament dels carrers per on passi la processó mentre aquesta s'estigui duent a terme i que segueixin les indicacions que siguin donades per personal de la Guàrdia Urbana, Protecció Civil i dels seus voluntaris.
La processó del Sant Enterrament començarà a les 19.30 h des de l'església de Sant Natzaret, a la plaça del Rei. L’itinerari que seguiran els armats de la Sang i les tretze associacions de Setmana Santa participants és: plaça del Rei, Portella, passeig de Sant Antoni, portal de Sant Antoni, plaça de Sant Antoni, Descalços, Arc de Sant Llorenç, Sant Pau, pla de Palau, Mare de Déu del Claustre, Escrivanies Velles, pla de la Seu, les Coques, Pare Iglesias, Merceria, plaça de les Cols, Major, baixada de la Misericòrdia, plaça de la Font, Sant Fructuós, Comte de Rius, Rambla Nova, Sant Agustí, Portalet, Trinquet Nou, plaça de l’Esperidió, baixada de la Pescateria i plaça del Rei.
Dispostiu de Dilluns de Pasqua
La Guàrdia Urbana ha preparat per aquest dilluns de Pasqua un dispositiu especial de vigilància i control de l’accés al medi natural. Els agents vetllaran especialment per la prevenció d'incendis a les zones boscoses de la ciutat, en una jornada en què part de la ciutadania té l'hàbit de dinar a fora i menjar la mona a l’aire lliure, en espais boscosos d’especial protecció.
L'objectiu prioritari del dispositiu és controlar que la ciutadania no encengui cap tipus de foc, ja que des del 15 de març és vigent la prohibició d'encendre qualsevol tipus de foc en terrenys forestals i a 500 metres a la rodona, tal com estableix el Pla de Prevenció d'Incendis de Catalunya. D'aquesta manera, es controlarà la possible presència de barbacoes, fogons o altres estris similars. Així mateix, també es controlarà qualsevol altra conducta incívica, com l’accés motortizat al medi natural o la vigilància de la zona d’estacionament de vehicles per evitar robatoris.
El dispositiu el conformaran tres dotacions que vigilaran tant les zones boscoses de l'interior (Pont del Diable, Llorito i Mas d'en Pastor), com les més properes al litoral (Bosc de la Marquesa i riu Francolí). En paral·lel, la unitat de drons també realitzarà inspeccions des de l’aire.
]]>Demà dissabte s’inicia aquesta activitat amb dues sessions, a les 11.30 i a les 17 h. La sessió de les 11.30 h s’oferirà en català i francès i farà la ruta una combinació de Museu Bíblic –on es realitzarà una explicació genèrica del Museu i una visita a la sala de la Setmana Santa amb projecció d’un audiovisual, reproduccions dels passos i cartells de les edicions passades—; la plaça del Rei, on s’explicarà la processó de Divendres Sant, les dues esglésies i la congregació de la Sang; i l’església de Sant Agustí, amb una visita arquitectònica i d’alguns dels passos que s’hi troben a l’interior.
La sessió de les 17 h s’oferirà en castellà i anglès i farà el recorregut que començarà al carrer de les Coques, l’arc de Sant Llorenç i la plaça de la Pagesia; continuarà a l’església de Sant Llorenç (gremi de Pagesos) on s’explica la mateixa església i els dos passos de l’arquitecte Josep Maria Jujol que alberga; la plaça del Rei, amb les mateixes activitats que en la primera ruta; i finalment l’església de Sant Agustí, on també es farà l’explicació tant del recinte com d’alguns dels passos que conté.
En els dos casos, les rutes parteixen des de l’oficina de turisme del carrer Major i s’ofereixen fins al 29 de març de manera gratuïta, amb reserva prèvia al web de Tarragona Turisme, on es poden consultar també totes les sessions i idiomes.
Portes obertes i activitats als monuments del MHT
A més de la ruta dels espais de la Setmana Santa, els visitants que s’acostin a Tarragona durant els dies de la festivitat podran gaudir d’una jornada de portes obertes als recintes del Museu d’Història de Tarragona (MHT), que ofereix aquesta activitat els últims dimarts de cada mes.
Entre els espais que es podran visitar gratuïtament el proper dimarts, s’hi troben quatre monuments Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco: l’Amfiteatre romà, el Circ-Pretori, el Fòrum de la Colònia i el Passeig Arqueològic-Muralles, a més de la Casa Canals.
A més a més, el MHT organitza durant tot l’any una ruta pel Pont del Diable, monument també Patrimoni de la Humanitat, que es podrà realitzar durant la Setmana Santa, en concret els dies 24 i 31 de març.
La Setmana Santa de Tarragona
Durant la Setmana Santa, tradició i espiritualitat conviuen a la ciutat, unes celebracions que la majoria de tarragonins viuen intensament, al marge de les seves creences religioses. Si la Part Alta, el centre històric de Tarragona, ja exhibeix encant durant la resta de l'any, els dies de Setmana Santa la converteixen en un espai de devoció pràcticament màgic, en què la foscor, el so dels Armats i l'estètica dels passos (alguns d'artistes tan destacats com Josep Maria Jujol) resulten hipnòtics.
El Diumenge de Rams comencen a celebrar-se els diversos viacrucis que organitzen les confraries, germandats i gremis que formen part de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona. Però, sense cap mena de dubte, la més important de totes les manifestacions que es porten a terme durant aquests dies és la Processó del Sant Enterrament de Divendres Sant.
Abans de la sortida, els armats recullen església per església cadascun dels elements, un dels actes més típics. La primera prova documentada de la celebració d’aquesta processó pels carrers de la Part Alta és de l’any 1550. Actualment, més de 4.000 persones s’agrupen en 13 gremis, confraries i congregacions portants de 20 misteris en aquesta processó. Els passos van precedits pels armats que trenquen el silenci amb el so dels seus timbals. La Processó del Sant Enterrament és considerada com una de les més importants de la Mediterrània i va ser declarada Element Patrimonial d'lnterès Nacional per la Generalitat de Catalunya l'any 2010.
El 2009 la Generalitat de Catalunya va reconèixer a tot el conjunt de la Setmana Santa de Tarragona la categoria de Festa Local d'Interès Turístic.
]]>El primer acte de la gira de promoció va tenir lloc ahir dimecres al Hilton Toronto Marham Suites i va comptar amb la participació de 45 professionals del sector turístic de Toronto, a més de la consellera de l’Oficina Espanyola de Turisme al país, Bárbara Couto. La segona part del viatge farà escala aquest dijous a Chicago, en un acte amb 80 membres de l’Associació de Professionals del Sector Turístic ASTA (American Society of Travel Advisors) que comptarà amb la participació de la consellera de l’Oficina Espanyola de Turisme als EUA, Ángela Castaño.
Des de Canadà, Viñuales ha destacat que la reunió amb el sector turístic de Toronto ha servit per convidar-los a “descobrir l’immens llegat de les quinze ciutats i recomanar-les com a destinacions preferents en els propers mesos”. “Tenim nuclis històrics monumentals, grans esdeveniments culturals i tradicions que omplen les nostres ciutats de vida en diferents èpoques de l'any. A més a més, som ciutats acollidores i obertes, on els visitants també poden gaudir del nostre patrimoni natural, que inclou des de platges a parcs naturals. Representem tota la potència, diversitat i riquesa de la marca Espanya, concentrada en un grup de 15 ciutats úniques”, ha finalitzat el batlle tarragoní.
Per la seva banda, el president del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya i alcalde de San Cristóbal de La Laguna, Luis Yeray Gutiérrez, ha destacat sobre la primera part de l’acció que “el 2023 van arribar a Espanya 656.984 turistes canadencs, fet que suposa un increment del 46% respecte de 2019, i representa la xifra més alta de la sèrie històrica, de manera que les expectatives de creixement en aquest mercat són molt favorables”.
Sobre la segona part del viatge, amb la promoció als Estats Units, el president del Grup ha fet incís en el fet que “Estats Units és un mercat que registra creixement notable i ràpid”. L’any 2023, 3,8 milions de turistes procedents dels EUA van visitar Espanya i el creixement interanual va ser d’un 28% en volum turístic, un 50% en despesa i un 28,4% en pernoctacions hoteleres. Finalment, Gutiérrez ha destacat les noves rutes aèries amb els dos països nord-americans com a una oportunitat.
]]>“La Setmana Santa tarragonina i els espais per on transcorre tenen un valor cultural, artístic, patrimonial i comunitari inqüestionable i hem volgut que les persones que ens visiten tinguin l’oportunitat de conèixer tots aquests valors de primera mà i des d’una perspectiva rigorosa i amena a parts iguals”. “De la mà d’Argos Serveis Culturals, el Museu Bíblic Tarraconense i l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa oferim un producte que ens fa sentir molt orgullosos” ha afegit Adan per valorar la proposta.
Les rutes, segons ha explicat Adan, són “realment exhaustives, amb una durada de 90 minuts, en quatre idiomes i amb un recorregut per alguns dels espais més emblemàtics de la Setmana Santa tarragonina, com el Museu Bíblic, l’església de Sant Llorenç o l’església de Sant Agustí, que de ben segur impressionaran els visitants”.
La presidenta del PMTT també ha volgut destacar que el germen de la ruta són els vídeos, tours virtuals i codis QR que es troben a Espais Setmana Santa Tarragona i als mateixos espais: “Des de Tarragona Turisme volem reconèixer aquesta tasca i donar-li més notorietat, dotant-la de guies locals oficials que de manera presencial donaran a conèixer la joia que és la Setmana Santa de Tarragona”.
“Donem continuïtat a l’aposta iniciada durant el pont de desembre per oferir activitat cultural al voltant del nostre patrimoni en dates clau per al turisme i al comerç i afegim un plus a la visita a la ciutat perquè el públic s’emporti la millor experiència possible” ha finalitzat Adan.
Dues opcions per triar
La ruta dels espais de la Setmana Santa ofereix dues modalitats de visita guiada, partint en els dos casos de l’Oficina de Turisme del carrer Major.
La primera ofereix una combinació de Museu Bíblic –on es farà una explicació genèrica del Museu i una visita a la sala de la Setmana Santa amb projecció d’un audiovisual, reproduccions dels passos i cartells de les edicions passades—; la plaça del Rei, on s’explicarà la processó de Divendres Sant, les dues esglésies i la congregació de la Sang; i l’església de Sant Agustí, amb una visita arquitectònica i d’alguns dels passos que s’hi troben a l’interior.
La segona opció és una combinació que comença recorrent el carrer de les Coques, l’arc de Sant Llorenç i la plaça de la Pagesia; continua a l’església de Sant Llorenç (gremi de Pagesos) on s’explica la mateixa església i els dos passos de l’arquitecte Josep Maria Jujol que alberga; la plaça del Rei, amb les mateixes activitats que en la primera opció; i finalment l’església de Sant Agustí, on també es farà l’explicació tant del recinte com d’alguns dels passos que conté.
Les dues opcions són gratuïtes amb reserva prèvia, que podeu fer clicant sobre aquest enllaç, on ja es poden consultar també totes les sessions i idiomes.
]]>L’acte també ha comptat amb la intervenció de Montse Adan, consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç i encarregada de la promoció de la Setmana Santa de l’Ajuntament de Tarragona, qui ha fet un símil entre les virtuts que comparteixen la pregonera Arantxa Sagardoy i la ciutat de Tarragona, de la qual ha dit que "ho té tot per esdevenir una ciutat de somni". Per aconseguir-ho, Adan considera que "Tarragona ha de ser capaç d'identificar aquelles persones que excel·leixen en els seus àmbits professionals i personals, i valorar i expandir aquest talent al conjunt de la comunitat".
Finalment, el vicari episcopal, Ignasi Durany, s’ha encarregat de cloure l’acte, abans de l’entrega dels obsequis de l’AASST i de l’Ajuntament de Tarragona a la pregonera.
]]>L’acte comptarà amb l’assistència del president de l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa, Francesc Seritjol, que presentarà la pregonera de la Setmana Santa de Tarragona 2024. Un cop feta la lectura del pregó per part d’Arantxa Sagardoy, els alumnes de l’escola de Dansa Arantxa Sagardoy faran una actuació.
L’acte comptarà també amb la intervenció de Montse Adan, consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç i encarregada de la promoció de la Setmana Santa de l’Ajuntament de Tarragona; i del vicari episcopal Ignasi Durany, qui serà l’encarregat de cloure l’acte.
]]>La campanya s’ha presentat en un acte que ha comptat amb l’assistència de la consellera de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Montse Adan, el director de la divisió de Port-Ciutat, Rafael López-Monné, el president de la Confraria de Pescadors, Esteve Ortiz, el president de AEHT Ciutat, Javier Escribano, representants de Mercats de Tarragona i alumnes de la Casa d’Oficis de Tarragona Impulsa.
La campanya arriba a la quarta edició, però enguany presenta novetats rellevants: d’una banda, la promoció de les espècies mes a mes i la realització d’activitats al llarg de tot l’any; i de l’altra, la presentació d’un calendari pecuari i de temporada, dissenyat per la il·lustradora Júlia Domènech, que té com a propòsit conscienciar la ciutadania de la importància d’una alimentació saludable, en donar prioritat al consum de producte local, fresc, de qualitat i de milla 0, en funció de la seva temporada de pesca.
És a dir, “El peix de Tarragona, tot un gust” es transforma enguany en “El peix de Tarragona tot l’any”. I sota aquest paraigua, hi ha diferents eixos d’activitat: les activitats del Port i del Museu del Port, la participació de la Confraria de Pescadors, les activitats de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Tarragona Ciutat i les que, des de l’Ajuntament, promouen Tarragona Impulsa, Mercats i el Patronat Municipal de Turisme.
Precisament en l’apartat de la programació municipal, la consellera Adan ha volgut posar en valor “la creació de l’àrea de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, gràcies a la qual Tarragona Impulsa, Mercats i el Patronat Municipal de Turisme s’uneixen i creen una simbiosi per reforçar els seus programes i afegir, des de cada àrea concreta, el seu saber fer i la seva expertesa per tenir una programació més àmplia, més potent i amb més ambició”.
Així, des de l’Empresa de Mercats, coincidint amb els set anys d’obertura del Mercat Central de Tarragona després de la seva remodelació, per al mes de març s’ha organitzat un maridatge popular conjuntament amb la OPP Peix Blau de Tarragona. Alhora, i amb motiu de la 27a edició de les jornades gastronòmiques de Tàrraco a Taula, els paradistes duran a terme un conjunt d’activitats.
Per la seva banda, des del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona es reforçarà la promoció de les espècies pesqueres tarragonines en accions de divulgació gastronòmica des de la vessant històrica i es publicaran una sèrie d’articles sobre el món pesquer i els productes promocionats al blog Tarragona Experience.
Tot, en el marc d’una campanya global dins del Pla d’Acció de Desenvolupament Socioeconòmic Local i Territorial de Tarragona Impulsa 2023-2026, en què es plasma el compromís de l’Ajuntament de Tarragona amb l’impuls de l’Economia Blava, en un sentit ampli: pesca, però també gastronomia, turisme, comerç, investigació, construcció o activitats esportives.
Finalment, aquesta edició torna a comptar amb la participació de l’alumnat del mòdul de creació de continguts audiovisuals i gestió de xarxes socials de la Casa d’Oficis dels barris de Campclar i de la Part Alta, que des de la primera edició de la campanya n’han dissenyat el logotip. En aquesta ocasió, seran els encarregats dels continguts per a les xarxes socials de Tarragona Impulsa i la realització d’un vídeo promocional que es presentarà a la tardor.
Segons ha explicat el director de Port Ciutat, Rafael López Monné, des del Museu del Port s’han programat un seguit d’activitats en el marc de la campanya “El peix de Tarragona tot l’any”. Entre elles visites a l’Observatori Blau, l’espai museístic que explica el món pesquer del Serrallo, acompanyades de l’accés a la subhasta de peix de la Llotja.
A més, des del Port de Tarragona, ha afegit López-Monné, també s’ha previst l’organització de tastets amb maridatges coincidint amb les espècies de temporada dels diferents mesos i un menú al vaixell “La Pulga”, amb motiu del seu 80è aniversari, a càrrec d’un restaurant del Serrallo.
Per la seva banda, el president de l’AEHT, Javier Escribano, ha anunciat que, en el marc de les jornades de l’arròs mariner de Tarragona, que tindran lloc del 3 al 19 de maig, i de les jornades del romesco, del 11 al 23 d’octubre, es promocionaran algunes de les espècies de la campanya i es comptarà amb la incorporació del logotip de la campanya.
La campanya pretén reforçar la competitivitat de diversos sectors d’activitat econòmica vinculada al mar: la del sector primari i pesquer, amb suport a la Confraria de Pescadors de Tarragona donant a conèixer i promocionant les espècies autòctones que arriben a la Llotja; la del comerç de la ciutat i els punts de venta de peix, en promocionar les espècies de temporada, que els consumidors trobaran a les peixateries amb preus més competitius jutament per ser de temporada; la del sector de la restauració de Tarragona, posant en valor el fet que cuinen i serveixen espècies que arriben de la pròpia llotja de la ciutat; i la del turisme de ciutat, a partir de la revaloralització del peix de la costa tarragonina i del patrimoni immaterial del sector pesquer.
Finalment, la campanya posa el focus en diversos públics destinataris: la ciutadania en general i els consumidors, a qui es dona a conèixer els beneficis del consum d’algunes espècies de peix i se’ls sensibilitza de la importància del consum de productes de llotja, de proximitat i de temporada i entre qui es promou, d’aquesta manera, una dieta equilibrada i saludable, contribuint també a la sostenibilitat del sector; i les persones que visiten la ciutat perquè, mitjançant la gastronomia local, coneguin una altra part del patrimoni cultural i identitari de la ciutat.
]]>En concret, l’assamblea general ha aprovat el calendari d’esdeveniments de 2024, que inclou la creació d’un torneig de rugbi 7 en categories masculina, femenina i inclusiva, que comptarà amb equips de les quinze Ciutats Patrimoni i que enguany arrencarà l’últim cap de setmana de juny des de Segòvia, segons ha anunciat el vicepresident segon del grup i alcalde de la mateixa ciutat, José Mazarías. Com a president de la Comissió de Cultura, Educació i Esport, Mazarías ha avançat també una sèrie de concerts en espais singulars a la llum de les espelmes, amb aforaments reduïts i artistes locals, i espectacles amb 200 drons adaptats a cadascuna de les quinze ciutats.
Des d’Andalusia, l’alcalde de Tarragona i vicepresident tercer del GCPHE, Rubén Viñuales, ha manifestat que “el 2024 és un any molt especial per a les Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya, que es rellancen amb una programació cultural i d’esdeveniments molt potent, i que per a Tarragona serà una nova oportunitat de projecció nacional i internacional abans d’assolir la presidència el 2026”. “En els propers mesos anirem anunciant el calendari concret d’activitats a Tarragona, que estem convençus que agradarà molt als tarragonins i tarragonines i que a més, entre els espais d’activitat tindrà un camp de rugbi que fa poc hem renovat per poder acollir tot tipus de competicions”, ha afegit el batlle tarragoní.
Durant aquest últim cap de setmana, el GCPHE ha celebrat el 20è aniversari de la declaració de Patrimoni Mundial de les diutats de Baeza i Úbeda amb la reunió de la comissió executiva del Grup i l’assemblea general a les dues ciutats, presidides per l’alcalde de San Cristóbal de La Laguna i president del GCPHE, Luis Yeray Gutiérrez. En el transcurs de les reunions s’ha anunciat el calendari de promoció internacional i esdeveniments culturals del Grup en el seu 30è aniversari. “El Grup renova avui el seu compromís amb la protecció del llegat patrimonial al temps que reitera la voluntat d’impulsar projectes conjunts, intercanviant experiències i afrontant problemàtiques comunes” ha explicat Gutiérrez en el discurs d’inici de l’assemblea.
A més dels esdeveniments de l’aniversari, l’assemblea general ha servit per aprovar el calendari per promocionar la marca Ciutats Patrimoni d’Espanya a Europa, Amèrica i Àsia, amb presència a les fires més importants del món, com Brussel·les, ITB-Berlín, ILTM (International Luxury Travel Market) Àsia Pacífic a Singapur i JATA, al Japó. A més, segons ha anunciat Gutiérrez, s’ha previst la participació en jornades tècniques als Estats Units, el Japó i la Xina i presentacions tècniques i institucionals a Chicago i Toronto, a més dels Emirats Àrabs i, ja a Europa, a Suïssa i Irlanda.
]]>“Els mercats basc i navarrès són mercats de proximitat estratègics per a Tarragona, per això la presència del Patronat Municipal de Turisme en Navartur és un dels actes destacats del calendari anual de fires i esdeveniments de promoció turística” ha explicat la consellera de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan.
Els cinc municipis de la Costa del Baix Gaià es promocionen conjuntament sota el paraigua de la marca Costa Daurada i en el marc del conveni Córner, en un espai diferenciat dins de l’estand que la Diputació de Tarragona a Navartur, on durant els dies de la fira s’oferirà un tast d’oli de les cooperatives agrícoles del Baix Gaià.
Navartur és una de les cites habituals on assisteixen juntes les destinacions que conformen la marca Costa del Baix Gaià, atesa la importància dels mercats navarrès i basc en el sector turístic del territori. La fira va comptar el 2023 amb més de 46.000 visitants, un 60% més que en l'edició del 2022.
La presència a la fira s’emmarca en les accions de promoció turística que realitzen les cinc localitats coordinadament per tal de potenciar el Baix Gaià com a destinació turística. La propera cita serà al Salón del Turismo de Aragón ARATUR, que tindrà lloc a Saragossa del 24 al 26 de maig.
En el marc també del conveni Córner de la Costa Daurada, la ciutat de Tarragona serà present enguany a la fira ITB de Berlín, la fira WTM de Londres i la fira B-Travel de Barcelona, a més de Fitur, que va tenir lloc el passat mes de gener a Madrid.
]]>En aquesta setena edició, a més, se celebra el 40è aniversari de Màsters de l’Univers, amb photocalls, exposicions, pòdcasts, xerrades, diorames i la participació d’Axel Giménez, dibuixant i dissenyador oficial de Mattel. Vingut directament des de Rosario, Argentina, serà el protagonista d’una de les xerrades on coneixerem les seves vivències com a artista de Màsters de l’Univers.
Seguim de celebracions, ja que la saga dels Caçafantasmes també fa 40 anys i, com a homenatge, hi haurà una reproducció a mida real de l'ECTO 1 AFTERLIFE, el vehicle dels Caçafantasmes, acompanyat de Ghostbusters Catalunya i Cazafantasmas Alicante.
El doblatge de pel·lícules és fascinant. Núria Mediavilla ho explicarà en primera persona, i descobrirem la gran quantitat d’actrius a qui ha donat veu: Winona Ryder, Uma Thurman, Cate Blanchet, Cameron Díaz, entre d'altres.
L’èxit de la fira es pot veure any rere any amb la gran quantitat de públic assistent, participació en tallers, xerrades, concurs de cosplay.... Un esdeveniment on els usuaris viuen una experiència immersiva amb el món de la ciència-ficció i la fantasia, convivint amb els seus personatges preferits de Star Wars, Star Trek, Stargate, Màsters de l’Univers, Marvel, DC, etc.
La fira està coorganitzada entre l’Associació Starraco Unlimited i EMDET SA, una aposta que es va iniciar amb ganes de crear un esdeveniment propi a les instal·lacions que s’ha consolidat, arribant ja a la setena edició del certamen.
El treball conjunt de l’Associació Starraco Unlimited i EMDET SA portarà també al mes d’octubre la 3a edició del Tarraco Manga, una fira que va néixer amb un èxit aclaparador el passat 2022. A més, s’està treballant en una nova fira que pot veure la llum el novembre de 2024. Una gran feina i preparació en cada esdeveniment que aporten a la ciutat de Tarragona una allau de visitants durant el cap de setmana.
Tant la fira Starraco Unlimited com Tarraco Manga i el nou esdeveniment en el que s’està treballant, tenen un rerefons solidari on promoure també el respecte i la tolerància entre tots els col·lectius. En aquesta edició hi trobarem les associacions benèfiques Aspercamp, CCAR, San Filippo BCN, Si Jo Puc Tu També i AFANOC TGN; també hi participarà el Punt Lila.
L’entrada de Starraco Unlimited dona accés als dos edificis del Palau Firal i de Congressos de Tarragona, on hi trobarem: exposicions, activitats i jocs, tallers, botigues, espai solidari, photocalls, artistes i artesans, tatuadors especialitzats, zona food truck, conferències, exhibicions, concurs cosplay i molts personatges.
Les entrades estan a la venda de forma anticipada a través de la plataforma entradium.com. També es poden comprar directament a taquilla del Palau Firal i de Congressos de Tarragona els dies 24 i 25 de febrer.
És hora de treure de l’armari la vestimenta de superheroi, l’armadura d’stormtrooper i posar-se-la per visitar una fira de multiversos.
]]>"L'ànima de la fruita" és una mostra que vol difondre i apropar a tothom la situació en què treballen els temporers i temporeres de la fruita al país. El resultat és un conjunt de fotografies que explica el dia a dia d'aquestes persones, des dels aspectes socials, com les condicions laborals o els aspectes més íntims de la seva vida.
Romandrà oberta fins al 28 de febrer.
Horari: de dilluns a divendres, d'11 a 20 h / dissabtes i festius, d'11 a 13 h.
]]>El resultat és un conjunt de fotografies que explica el dia a dia d'aquestes persones, des dels aspectes socials, com les condicions laborals o els aspectes més íntims de la seva vida.
La mostra s'inaugura dilluns 19 de febrer a les 12 h.
]]>'Tastets de Tarragona' compta amb onze establiments que serviran platillos maridats amb vins i caves.
Una consumició del 'Tastets de Tarragona' inclou un platillo i una copa de cava o una copa de vi blanc / negre o aigua. Se servirà fins que l'establiment exhaureixi existències. (No és bescanviable per refrescos ni cervesa).
Preu: 6 euros (platillo i copa).
Dia: cada dijous a partir de les 19.30 h (horari condicionat per l'obertura de cada establiment).
Premi segur!: Completeu el passaport: degusteu les onze propostes dels restaurants i rebreu una ampolla Premium de regal. L'últim restaurant, que segelli el vostre passaport, us farà entrega d'aquest regal.
Establiments participants:
'Tastets de Tarragona' compta amb onze establiments que serviran platillos maridats amb vins i caves.
Una consumició del 'Tastets de Tarragona' inclou un platillo i una copa de cava o una copa de vi blanc / negre o aigua. Se servirà fins que l'establiment exhaureixi existències. (No és bescanviable per refrescos ni cervesa).
Preu: 6 euros (platillo i copa).
Dia: cada dijous a partir de les 19.30 h (horari condicionat per l'obertura de cada establiment).
Premi segur!: Completeu el passaport: degusteu les onze propostes dels restaurants i rebreu una ampolla Premium de regal. L'últim restaurant, que segelli el vostre passaport, us farà entrega d'aquest regal.
Establiments participants: