En concret, els Aparcaments Municipals de Tarragona (Saavedra, Torroja, Av. Catalunya, Tarraco, Companys, Bastos i Joan XXIII) han establert un preu màxim diari de 4,50 euros, preu màxim que es va fixar el passat mes de desembre. Més recentment, l’aparcament de Corsini, gestionat per Espimsa, s’ha adherit a la iniciativa.
A més, s’ha arribat a un acord amb les empreses Empark (concessionària dels aparcaments Rambla Nova i Pedrera) i Pavapark (que gestiona els aparcaments Balcó i Plaça de la Font) segons el qual estableixen un preu màxim diari de 6 euros al dia. En el cas de les empreses concessionàries, però, cal consultar-ne les condicions específiques a: www.reserva.telpark.com, Ramblanovapark.com i Circopark.com.
Amb tot, la iniciativa sorgeix de la voluntat de “motivar l’aparcament de llarga durada en aparcaments tancats i deixar les zones regulades pels vehicles de curta estança. D’aquesta manera, aconseguim un centre de la ciutat pensat en clau ciutadana i una Tarragona més orientada als objectius de sostenibilitat que marca l’Agenda 2030”, explica Jordi Fortuny, vicepresident de l’AMT.
La campanya d’aparcaments low cost s’aplicarà a un total de 4.900 places d’aparcament repartides de la següent manera:
AMT:
ESPIMSA:
EMPARK:
PAVAPARK:
El departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragona s’ha fixat com a prioritat posar els fonaments necessaris per fer de la ciutat un espai connectat i accessible, construït des d’un punt de vista de sostenibilitat, reducció de contaminants i priorització de modes de transport més verds.
En aquest sentit, la voluntat és aplicar una política de mobilitat racionalitzada i coherent. Així, les entrades de la ciutat disposen d’aparcaments dissuasius per tal que es pugui deixar el cotxe i circular per la ciutat en transport públic, a peu o amb vehicles de mobilitat personal. En cas que aquesta opció no sigui l’escollida les opcions d’aparcament del centre de la ciutat són dues: les zones regulades i els aparcaments tancats.
“Es rebaixa el preu màxim diari dels aparcaments perquè considerem que és el lloc ideal per als vehicles amb estacionament de llarga durada. Per altra banda, rebaixem els primers minuts de la zona regulada, perquè considerem que aquesta zona d’aparcament ha de ser la que ha d’acollir els vehicles d’estacionament de curta durada, afavorint la rotació de l’aparcament en superfície”, assenyala Jordi Fortuny.
El conseller de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragona, Xavi Puig, afegeix en aquest sentit que “ volem promoure el fet de deixar el cotxe aparcat i moure’ns en transport públic, a peu, en vehicles de mobilitat personal com bicicletes o patinets" . I a Tarragona posem el focus en aquells projectes que ens ajuden a aconseguir-ho: som Ciutat 30, guanyem quilòmetres de carril bici i, a banda de rebaixar els preus dels aparcaments del centre, disposem també dels actuals aparcaments dissuasius -i els que estan previstos- a les entrades de la ciutat per tal que els visitants deixin el cotxe i facin servir qualsevol opció més alineada amb la ciutat que volem”. Es tracta, afegeix, “de fomentar que es faci vida a la ciutat tant per part de visitants com de residents”.
La rebaixa del preu màxim diari dels aparcaments també està pensada per tal de fer de motor comercial i dinamitzador de la ciutat. Segons el conseller de Comerç i president d’Espimsa, Dídac Nadal, “l’aparcament de Corsini afavoreix la descongestió del centre de la ciutat i contribueix a la dinamització comercial del Mercat Central i tot el seu entorn”. Espimsa ha establert el preu màxim diari de 4,50 euros des de l’1 de juliol de 2021 i suma aquesta iniciativa a la posada en funcionament, el febrer de l’any passat, a l’establiment d’un cost de 0,50 euros l’hora en aquest aparcament de les vuit del vespre de divendres fins les vuit del matí de dilluns.
Per altra banda, el proper divendres es presentarà al Ple Municipal una proposta de modificació de preus de la zona regulada que enllaça amb aquesta concepció de la mobilitat ciutadana: s’abarateix la curta estança a les zones regulades d’aparcaments i s’encareix la llarga estada en aquestes zones. La idea, explica Jordi Fortuny, “és la mateixa que hem comentat: afavorir la rotació de vehicles en superfície i portar els vehicles que han d’estacionar durant més estona als aparcaments tancats”. En aquest sentit, els 30 minuts d’aparcament en zona blava passarien de 0,75 euros a 0,20 euros. L’hora d’estacionament es manté al mateix preu i les dues hores passarien a costar de 3 a 4 euros.
]]>En total competiran al festival 260 participants, comptant jugadors i entrenadors, que pertanyen a 22 equips de 16 clubs procedents de cinc Comunitats Autònomes (Catalunya, Andalusia, Balears, Comunitat Valenciana i País Basc) més un equip de Grècia. S’hi jugaran més de 100 partits.
Entre els equips participants cal destacar l’Askartza Claret del País Basc, que participa amb tres equips; el CDW Málaga, amb quatre equips, dos en cada categoria; el CDW Turia de València i el CampusEsport de Mallorca. Dins de la representació catalana, destaquen el combinat local format pel CN Tàrraco i pel CN Martorell, el CN Rubí, el CW Sant Adrià i el CN Sant Feliu.
La tercera edició del Festival HaBaWaBa Spain tindrà tres dies de competició (22, 23 i 24) i un quart dia d’activitats (diumenge 25) a PortAventura Park. Els partits es desenvoluparan en quatre camps de joc a la piscina olímpica Sylvia Fontana de Tarragona, mentre que els equips s’allotjaran i conviuran a la residència Campus Educatiu de Tarragona, on el partner tècnic de l’esdeveniment, DECATHLON - WATKO, dinamitzarà un seguit d’activitats durant tot el dia per omplir les estones sense partits: camp de futbol inflable, simuladors de vela i surf, tir amb arc, porteries d’handbol amb xarxes de precisió, etc.
De les activitats paral·leles són especialment rellevants el taller de fair play, que involucrarà tots els equips participants i comptarà amb la presència del jugador de waterpolo professional del Club Natació Barcelona Joel Esteller, i on es debatrà amb els nens i nenes sobre la importància dels valors en l’esport i el joc net; i el HaBaTalent, concurs tipus talent show nocturn en què els participants podran demostrar les seves habilitats fora de l’aigua: des de ballar a cantar o explicar acudits.
El HaBaWaBa Spain arriba a Tarragona després de dues edicions anteriors a Barcelona (2018) i a Reus (2019). Tot i el caràcter internacional del festival, que sempre ha superat els deu països representats a la competició, enguany la representació quedarà circumscrita, gairebé en la totalitat i a excepció de la representació grega, a la geografia espanyola a causa de la situació generada per la pandèmia de la COVID-19, que limita els desplaçaments internacionals. Durant tot el festival se seguiran les mesures de seguretat, higiene i limitació d’aforaments que marca el PROCICAT.
A banda del suport institucional de l’Ajuntament deTarragona, el HaBaWaBa compta amb CEVEST (Òptica Teixidó), Peta Zetas i Euphralia de Boirón com a patrocinadors principals.
El HaBaWaBa va néixer a Itàlia, on ja s’ha celebrat en dotze ocasions i ha superat els 136 equips i 1.500 participants. A banda del HaBaWaBa Spain, també hi ha edicions a Grècia, Canadà, Àsia, Amèrica del Nord, Brasil, Egipte i Bielorússia.
Tal com suggereix el mateix nom de l’esdeveniment (Happy Baby Water Ball), el principal objectiu és el foment de l’esport del waterpolo a través de valors com la convivència, el respecte i el joc net. Jugadors, tècnics, famílies, àrbitres i fans remen tots en la mateixa direcció per aconseguir un entorn lúdic i formatiu.
L’organització premia per igual tant els guanyadors de la competició com aquells equips que millor representin els valors del festival, a través de dos trofeus “Fair Play”, un per categoria (benjamí i aleví). En acabar cada partit, els àrbitres puntuaran el comportament dels equips del 4 al -4.
]]>En menys d’un mes, la campanya ha aconseguit un total de 782 abonaments nous, el que suposa un increment del 14% d’abonaments durant l’estiu i la recuperació d’un 48% dels abonaments que s’havien donat de baixa en el darrer any. Aquests resultats, en paraules de la consellera d’Esports de l’Ajuntament de Tarragona, María José López, “han superat totes les expectatives”, ja que “les nostres previsions eren un increment del 10% d’abonaments durant l’estiu i recuperar un 5% dels abonaments perduts durant la pandèmia”. “Aquestes dades ens confirmen que hem aconseguit transmetre la seguretat, la confiança i les facilitats que el Patronat Municipal d’Esports pot oferir a totes les persones que es vulguin reactivar i posar en forma”, sentencia la consellera.
Com a dada també rellevant, cal destacar també que dels 782 abonaments nous fins a aquest dilluns 19 de juliol, 177 han escollit la quota mensual, 271 la quota trimestral i 334 la quota anual, el que significa que al voltant d’un 40% dels abonaments es fan amb perspetiva de continuar com a mínim fins al 31 de desembre de 2021. “El repte a partir ara és que fidelitzar totes les persones que s’han abonat al Patronat perquè continuïn a partir de gener de 2022, i això ho farem amb feina i dedicació per generar la màxima confiança”, explica la consellera d’Esports.
La campanya “Reactiva’t”, vigent fins diumenge 25 de juliol, contempla tres línies de descomptes adreçades a tres públics diferents. La “Promo Reactiva’t”, dirigida a abonats que s’han donat de baixa en l’últim any, ofereix un 50% de descompte en la matrícula i un altre 50% en la primera quota. La “Promo Activa’t” s’adreça a qui porta més d’un any de baixa i a nous abonats, que tindran matrícula gratuïta i un 50% de descompte en la primera quota si s’abonen al PMET entre el 26 de juny i el 25 de juliol. Finament, la “Promo Comparteix” ofereix als abonats que portin un nou abonat un descompte del 50% en la quota següent, a més d’avantatges per al nou abonat.
Tots els detalls dels descomptes es poden consultar a https://www.tarragona.cat/esports.
]]>Així mateix, també es recolliran opinions sobre els serveis i activitats per a joves i propostes o demandes sobre activitats o projectes, per captar els seus interessos.
Els espais on es podrà trobar l’Infomòbil són: dimarts 20 al matí al mercat de Torreforta, dimarts 20 a la tarda a la Plaça de la Constitució de Bonavista, dimecres 21 al matí a la Rambla de Sant Pere i Sant Pau; i dimecres 21 a la tarda a la Plaça de l’Església de Sant Salvador. El dispositiu mòbil es desplaçarà pels carrers adjacents a aquests espais al llarg de dues hores.
Aquestes actuacions s’emmarquen en el projecte Conecta3, que rep el suport de la Delegació del Govern per al Plan Nacional Sobre Drogues del Ministeri de Sanitat.
]]>
Des de la direcció d’Ensemble o Vos Omnes i la Conselleria de Cultura, ambdós organitzadors, es vol fer un balanç molt positiu d’aquesta iniciativa que ha comportat d’una banda oferir una programació musical dins un mateix cicle durant gairebé cinc mesos i d’altra banda fer descobrir a molts espectadors, patrimoni arquitectònic que en alguns casos, desconeixien.
La programació s’ha basat en quatre concerts en quatre espais eclesiàstics de la ciutat, perquè aquest grup de cant coral està especialitzat en música antiga, fent gaudir al públic del seu repertori i de la seva qualitat musical. El primer dels concerts va ser el dissabte 20 de febrer a l’Església de Sant Miquel del Pla amb Josquin, Pater musicorum; el 25 de març va ser l’Stabat Mater de Pergolesi a la Catedral; Les lamentacions d’Icart a Sant Miquel del Pla el 23 d’abril i finalment demà els Motets de J. S. Bach a la Catedral.
Com a cloenda del TAU, Cicle de música a les esglésies, l’Ensemble O Vos Omnes proposa un gran concert amb la integral dels motets de J. S. Bach. Aquest és un repte que pocs cors podem plantejar-se, doncs l’exigència vocal, interpretativa i espiritual que demana la interpretació dels 6 motets en un sol concert està només a l’abast de grans professionals. És, sens dubte, una fita tant per a l’intèrpret com per al programador i l’oient. Amb aquest concert, l’Ensemble O Vos Omnes celebrarà el seu 10è aniversari.
Ensemble O Vos Omnes va ser fundat l'any 2011 pel director i compositor Xavier Pastrana. Amb una llarga experiència en la música coral i de formació transversal en el camp de la música clàssica. Xavier Pastrana ha aconseguit en poc temps situar "Ensemble O Vos Omnes" en un dels grups vocals de música antiga de més projecció de Catalunya. De la passió per la música antiga neix la voluntat de conectar el seu repertori amb el món actual, fent de cada concert una experiència única, propera i commovedora per a tothom.
Més informació i venda d’entrades: www.ensembleovosomnes.cat
En aquesta ocasió, a més, es posarà en marxa en l'acabat d'aprovar Protocol d'actuació davant d'agressions, violències sexuals i Lgtbifòbiques en espais festius, que coordinaran transversalment agents socials, l'Ajuntament i les entitats ciutadanes que també formen part de la programació i que actuaran, com diu el protocol, sent responsables de les situacions que es puguin donar. Igualment s'instal·larà el punt lila i arc iris de forma gairebé permanent, així com falques per recordar que les festes són espais lliures d'agressions.
La consellera Solé, ha volgut posar de manifest aquest punt "perquè des de l'Ajuntament de Tarragona treballem amb polítiques feministes i cal que es faci encara més visible i ajudi a sensibilitzar a més persones".
De totes les exposicions que es poden visitar a Tarragona durant l'estiu, destaquem El Sant Magí dels Xiquets de Tarragona a través de les imatges, un recull de fotografies sobre els 50 Sant Magí castellers de la colla Xiquets de Tarragona. La mostra es podrà veure de tal a tal dia a l'Antiga Audiència fins al 31 d'agost.
I la de l'Espai Turisme, que acollirà l'exposició giTanos-giTanes, del fotògraf tarragoní Josep Maria San Saturnino, 'Sansa'. Una retrospectiva dels veïns d'ètnia gitana de la Part Alta entorn de la seva cultura i el seu món festiu. Es podrà veure fins al 9 de setembre.
Enguany es recupera la samarreta de les festes de Sant Magí, editada pels Portants de l'Aigua de Sant Magí. Es podran adquirir a diferents punts de venda tal per un import de 12€. El ball de bastons també edita enguany el mocador de Sant Magí, a la venda a diferents punts de la ciutat per un preu de 5€.
El cartell de les festes ha estat realitzat pel dissenyador i il·lustrador tarragoní Edu Polo, i te com a protagonista els portants de l'aigua de Sant Magí.
“Es tracta d’una partida imprescindible per tirar endavant les accions promocionals que Tarragona necessita per recuperar el pols turístic en l’any que ha de servir d’inici de la reactivació d’un sector clau per a la ciutat”, ha afirmat l’alcalde de Tarragona i conseller de Turisme, Pau Ricomà, que ha volgut destacar que la inversió “contempla una campanya per arribar als mercats que identifiquem com a prioritaris per volum i perquè poden desplaçar-se a Tarragona en qualsevol moment de l’any”.
En el mateix consell rector, Pau Ricomà ha anunciat que el Patronat Municipal de Turisme compta des del 7 de juliol amb una coordinadora en funcions mentre es desenvolupi el procés, ja iniciat, de selecció d’un director o directora gerent. La persona designada per exercir les funcions de coordinació del PMTT és la tècnica del mateix Patronat Joana Conesa, que des de fa dinou anys realitza tasques tècniques en els àmbits del màrqueting i la promoció. Conesa és llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i té el títol de Tècnic en Empreses i Activitats Turístiques (equivalent a la diplomatura de Turisme). Ha estat professora a Bettatur Escola de Turisme de la Costa Daurada i té experiència en el sector hoteler. També ha realitzat cursos de perfeccionament de màrqueting, posicionament de marca, big data i qualitat i sostenibilitat turístiques i té el nivell B2 d’anglès i francès.
L’alcalde Ricomà ha destacat “l’experiència contrastada i el coneixement profund del sector” que acredita Joana Conesa, a més del “suport per part de l’equip del Patronat Municipal de Turisme” com a puntals en la decisió del seu nomenament interí mentre la convocatòria per proveir d’una gerència al Patronat segueix el seu curs en un període de temps que, calcula, pot durar “aproximadament, un trimestre”. “La necessitat de coordinació i interlocució amb el sector queda coberta mentrestant amb una persona de la casa, molt coneguda i respectada al sector i d’una trajectòria impecable”, ha conclòs el conseller de Turisme.
Durant les primeres setmanes com a conseller de turisme l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha volgut copsar la situació del sector turístic de la ciutat mitjançant reunions a partir de les quals ha pogut conèixer de primera mà les seves necessitats i inquietuds i començar a treballar en un full de ruta compartit per a la recuperació d’un sector “clau per a la ciutat”, en paraules del batlle tarragoní. En concret, aquest mes de juliol Ricomà ha mantingut sengles reunions amb representants d’hotels i càmpings d’una banda, i amb guies, empreses d’activitats d’oci i representants d’apartaments de l’altra.
En aquestes reunions, que tindran continuïtat i periodicitat en les properes setmanes, l’alcalde ha expressat el “compromís” del govern municipal de “construir un model integrador de destí turístic i escoltar tots els actors implicats de manera directa o indirecta en l’experiència turística de Tarragona”.
]]>La renovació d’aquesta confiança s’ha fet efectiva aquest matí, amb un acte en el que ha participat el conseller Manel Castaño que ha felicitat a la coordinadora de l’oficina, Marta Domènech i ha agraït la presència de Carlota Martí, en representació de la Comissió Europea a Barcelona. Castaño ha destacat la importància d’aquest ens i ha afegit que “en moments tan difícils com els que estem vivint per la pandèmia de la covid-19, Europa té l’oportunitat de posar en valor el seu potencial” i “des del treball local podem aportar-hi molt”. Carlota Martí ha destacat “el bon treball que s’ha fet i es farà a l’oficina de Tarragona, sobretot en la vessant educativa, que en destaca principalment”. Finalment Domènech ha emfatitzat “els bons fruits que ha donat a la ciutat el treball amb les escoles, instituts i també amb la universitat, que ens comprometen a continuar en aquest sentit”.
S’enceta així una nova etapa de col·laboració, amb una nova imatge, renovada, i un lema: ‘Tots som Europa’, amb el qual EDTGN continuarà apostant per organitzar activitats amb diversos sectors de la societat tarragonina, fomentant la participació, el coneixement i el debat sobre el futur de la UE a casa nostra.
Entre els serveis de l’oficina hi ha l’assessorament tècnic i logístic per desenvolupar projectes i programes europeus, així com l’edició de materials didàctics i informatius. Un dels pilars forts d’EDTGN en aquests anys ha estat fomentar el sentiment europeu i donar a conèixer els valors fundacionals i el funcionament de les institucions de la UE entre els alumnes tarragonins de totes les edats, des de Primària fins a la Universitat.
Sota el lema ‘Units en la diversitat’, s’organitzen xerrades i activitats als centres escolars, que tenen a la seva disposició diversos recursos educatius per treballar la UE a l’aula, inclosa la Simulació del Parlament Europeu. També es promouen debats, jornades i xerrades, en col·laboració amb empreses i institucions del territori.
La notícia arriba en un moment clau, quan des del territori s’està treballant per a la recuperació econòmica, amb el paquet d’ajuts Next Generation UE per impulsar reformes i inversions per fer front als efectes de la pandèmia, i amb la mirada posada en dues fites importants per a la Unió: el Pacte Verd (Green Deal) per combatre el canvi climàtic i l’impuls digital per afrontar els reptes del futur.
EDTGN continuarà, doncs, treballant per crear sinergies al territori que afavoreixin aquesta transició cap a una economia més sostenible i digital. Així, després de la campanya interpel·lant als tarragonins sobre ‘I tu que fas pel Medi Ambient?’, s’està donant a conèixer als mercats i escoles de la ciutat l’estratègia ‘Del Camp a Taula’, que promou redissenyar el sistema alimentari com un dels pilars del Green Deal i l’objectiu de ser un continent climàticament neutre de cara al 2050.
Per continuar promovent aquest debat també es convida a la ciutadania tarragonina, empreses, associacions i mitjans de comunicació del territori a participar en la Conferència sobre el futur de la UE, facilitant des d’EDTGN diferents fórmules, tan presencials com en línia, per contribuir activament en la construcció d’una Unió més just i inclusiva, en la línia dels fons regionals #UEinmyregion.
Per estar al cas de l’actualitat d’EDTGN, l’oficina disposa d’una pàgina web: europedirect.tarragona.cat i perfils a les xarxes socials: twitter, instagram i facebook.
]]>
Aquests projectes participen en el programa Tarragona Open Future que va valorar que es tractava de projectes en fase de comercialització, que tenien equips de treball amb perfils especialitzats i que estaven lligats a tendències de mercat.
El programa Tarragona Open Future està centrat en la promoció de projectes i startups que puguin oferir solucions innovadores i/o de base tecnològica en cinc sectors cabdals per al territori: salut, esport i benestar; capacitació i inclusió social; tecnologies aplicades a la sostenibilitat ambiental; tecnologies aplicades al patrimoni, la cultura i el turisme; i tecnologies al servei de la logística i el comerç.
L’Ajuntament de Tarragona a través de Tarragona Impulsa i la col·laboració de Coopcamp ha posat en el programa Tarragona Economia Social i Solidària – TESS, un programa gratuït d’acompanyament a l’emprenedoria a la ciutat de Tarragona i entorn. El conseller d’Ocupació, Manel Castaño, ha posat en valor aquesta iniciativa “des de l’Ajuntament ens posem al costat de tots aquells emprenedors que volen tirar endavant una idea de negoci en l’àmbit de l’economia solidària i els oferim formació i assessorament per tal de fer realitat el seu projecte”.
El programa ofereix sessions de formació de 30 h de durada, en què s’abordaran tots els aspectes necessaris per a la creació del projecte empresarial: idea de negoci, comunicació, màrqueting, intercooperació, cures i perspectiva de gènere, pla economicofinancer, etc. A més els participants també rebran assessorament durant tot el programa i, posteriorment, per part dels equips tècnics de Tarragona Impulsa i CoopCamp. A més, els participants també coneixeran el teixit cooperatiu de la ciutat, que serà important en el procés de creació i consolidació dels projectes. Les inscripcions al programa estan obertes fins al 30 de juliol i la formació s'iniciarà el 3 de setembre.
Els millors projectes del programa podran optar a una beca a l’emprenedoria, que consistirà en un ajut econòmic directe per a la creació i posada en marxa del projecte, així com aquells projectes ja existents amb menys d’1 any d’antiguitat.
Per a més informació i inscripcions al següent LINK
]]>La producció compta també amb 50 músics, 20 figurants i cos de ball, 80 vestits, 24 cantaires, 11 solistes, 28 components de l’equip tècnic i artístic i 1.500 quilos d’escenografia, omplint gairebé els 300 metres quadrats d’escenari de l’Auditori del Camp de Mart. En definitiva, un espectacle professional cent per cent, produït per l’Ajuntament de Tarragona.
]]>Un any més, el PSICURT es consolida com un dels festivals temàtics relacionats amb la Salut Mental més importants del territori espanyol, no tan sols per la qualitat de les obres rebudes, sinó per la labor que el festival realitza als centres educatius que demanen participar en l'activitat complementària: projecció en els propis centres i debat posterior amb els alumnes sobre la temàtica de cadascun dels curtmetratges que han vist.
Fins al 30 de setembre de 2021, continua obert el període d'inscripció per a la secció EDUCURT EXPRÉS. Aquesta categoria està destinada a estudiants d’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.), Batxillerat (BAT), Cicles Formatius i Universitat. Poden participar-hi curtmetratges de ficció de producció en català i amb una durada màxima de 5 minuts, incloent-hi els crèdits. L’enregistrament es realitzarà a Tarragona i Reus durant el cap de setmana del festival, fent servir un element i unes localitzacions proposades per l’organització en el moment de l’inici del concurs.
]]>
Pel que fa a ELANE, comptarem amb LA BITTAH, del grup Tribade. MC que comença la seva activitat musical al 2009 en solitari. Barri del Coll-Vallcarca, forma part d'Ascensa Furore i Tribade (rap polític, noves tendències). Estudiant de psicologia a la UB i treballadora precària, implicada en la lluita barrial, estudiantil i feminista. Futura especialista en intervenció psicosocial.
I per la part de MARIA JAUME, actuarà LU ROIS. Lu Rois va debutar l'any 2014 amb el disc Camí del far. Vindria poc després l'EP Cau de lluna i el segon llarg, Clarobscur (2017). En tots ells ja s'intuïen els ingredients que atorguen personalitat a la seva música: una veu trencadissa, un piano còsmic i unes cançons carregades de sensibilitat. Elements que ara es projecten encara amb més fermesa en el nou disc Microcosmos (Bankrobber/TBC, 2020). Aquest 2021 ha publicat un nou senzill, Luna nueva.
A totes les persones que ja disposaven d’entrades pels dos concerts, animem a que segueixin les dues propostes i mantinguin la seva reserva. En cas que es pretengui no venir als concerts, demanem que es comuniqui a tarragonajove@tarragona.cat per tal d’alliberar els seients i permetre noves reserves. Recordem que els dos esdeveniments compten amb les entrades exhaurides.
]]>Així, Bind és una exposició fotogràfica que gira entorn el món dels escacs. De la mà del prestigiós fotògraf tarragoní Pep Escoda, comissari de la mostra, que ha aconseguit reunir l’obra de 16 artistes del territori per tal d’endinsar el visitant en l’enigmàtic món de la Pepita Ferrer i veure els escacs com mai els hem imaginat.
L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha assistit aquesta tarda a la inauguració acompanyat de la consellera de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, Inés Solé, i del director del Centre d’Art, Vicent Fibla, així com dels diferents fotògrafs partícips de la mostra. L’alcalde Ricomà ha volgut destacar “el paper importantíssim que ha jugat durant aquests 30 anys la Biblioteca Pepita Ferrer, apropant l'accés lliure al coneixement, a la informació, al plaer de la lectura a moltíssima gent”. Per la seva banda, la consellera Inés Solé ha reiterat “l’objectiu ambiciós de les Biblioteques Municipals de seguir arribant a tots els barris de Tarragona teixint complicitats amb els agents del territori i fent-se visibles als ulls de tothom com a referents de la ciutat que són”.
La mostra, la conformen les imatges dels fotògrafs Abelardo Castellet, Adrià Borràs, Alba Rodríguez, Àlex Ayxendri, Alícia Fàbregas, Carles Llop, Cristina Serra, Gerard Boyer, Lluc Queralt, Meritxell Perpinyà, Nacho Mayals, Nadia Darnoun, Pep Escoda, Vanessa Pey, Verónica Moragas i Xavi Argente.
Es podrà visitar fins al 30 d'agost a la Casa Canals.