Els protagonistes de l'activitat són els infants i els joves que a través de diverses proves hauran d'anar superant i resolent diverses situacions sobre risc químic.
L'objectiu de l'Escape Room és el desenvolupament d'habilitats per solucionar problemes i enigmes posant en joc la creativitat i el pensament crític i donar a conèixer els consells d'autoprotecció en cas d'accident químic.
Destaquem
Característiques
- Tipus: Escape Room Virtual Cooperatiu.
- Espai: Dissenyat per presencial però compatible amb videotrucada.
- Públic: 1er, 2on i 3er d'ESO.
- Duració: 45 minuts.
- Idioma: Català.
- Equips: grups de 3 jugadors/es.
- Plataforma: Dispositius de pantalla gran: PC i tauleta digital.
- Navegadors recomanats: Firefox i Google Chrome
- Manual d'instruccions: Sí.
- Sistema de dinamització: Automàtic (joc autònom sense dinamització).
Mecànica del joc
Preparació
Els jugadors s'hauran d'organitzar en equips de 3 membres, si el nombre d'alumnes no és múltiple de 3 es poden fer un o dos grups de 4. Hauran de connectar-se a la pàgina web on s'allotjarà el joc cadascú amb un dispositiu diferent. En aquesta pantalla veuran les instruccions del joc i 3 botons per començar a jugar. Cada jugador/a haurà d'accedir al joc fent servir un botó diferent, ja que la informació que es mostrarà en el joc serà diferent en funció del botó que hagis escollit per accedir-hi i serà necessària la informació de les 3 opcions per poder avançar. En el cas que hi hagi algun grup de 4, dos alumnes hauran de clicar el mateix jugador (ex: jugador 1).
Desenvolupament
Els jugadors hauran de comunicar el que veuen a la seva pantalla als seus companys d'equip, sigui en un entorn presencial o mitjançant una videoconferència, per poder reunir tota la informació i així poder resoldre els diferents enigmes que s'aniran plantejant abans que s'acabi el temps. Quan un company de l'equip descobreixi la clau per poder avançar a la següent prova, l'haurà de comunicar a la resta de l'equip perquè també la pugui introduir a les seves pantalles.
Si durant el transcurs de l'activitat els equips s'encallen en alguna prova, el mateix joc té un apartat de tres pistes que podran consultar per poder seguir endavant. Cada pista ajuda una mica més que l'anterior i utilitzar-les no
comporta cap penalització.
En el cas que s'acabi el temps, el joc mostrarà una alerta on notificarà que s'ha acabat el temps, però es permetrà seguir jugant normalment.
Tancament i reflexió
Quan l'equip hagi complert l'objectiu, es mostrarà una felicitació i el temps restant, així com un text animant a difondre les bones pràctiques davant una situació de risc químic a família i amics.
Un cop finalitzat el joc es proposen dues activitats complementàries per fer un treball grupal de consolidació dels continguts.