Esteu aquí: Inici Seguretat Ciutadana Protecció civil Coronavirus Obligacions dels establiments de restauració i hostaleria

Obligacions dels establiments de restauració i hostaleria

Els establiments de restauració i hostaleria (restaurants, bars, cafeteries i altres establiments de preparació i/o venda de menjars i begudes) poden obrir al públic en la fase 1 del desconfinament. Ara bé, cal que tant aquests com els seus clients tinguin en compte una sèrie d’obligacions i mesures.

Què poden fer els establiments?
Aquests establiments poden acceptar comandes, que hauran de servir a les terrasses, lliurar als clients, amb encàrrec previ, al mateix local, o bé fer-ne entrega a domicili. En cap cas es pot consumir dins del local.

Les comandes es podran fer al mateix establiment, per telèfon o per Internet.

En el cas de fer-se a l’establiment, aquest haurà d’habilitar un espai degudament senyalitzat perquè els clients recullin les comandes i efectuïn el pagament, i haurà de preveure la separació física de 2 m o, en el cas que no sigui possible, posar mampares o mostradors de separació.

Quines són les obligacions de distribució de l’espai?
Es permet l’obertura de les terrasses a l’aire lliure amb les condicions següents:

  • Ocupació màxima del 50 % de les taules (respecte a la llicència municipal).
  • Distància de 2 m entre taules i agrupacions de taules.
  • Màxim de 10 persones juntes en una taula (o grup de taules), amb l’obligació de respectar la distància mínima de seguretat entre les persones.


Quines mesures han de prendre els establiments?
El titular de l’activitat haurà de garantir que tots els treballadors disposin com a mínim de mascareta i gel hidroalcohòlic o sabó per rentar-se les mans.

També ha de garantir les mesures de prevenció de riscos generals i d’altres d’específiques per a la prevenció de la COVID-19.

Caldrà posar a disposició dels clients dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat viroide autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat, sempre a l’entrada de l’establiment o local, que hauran d’estar en condicions d’ús en tot moment.

També caldrà fer una neteja i desinfecció dels equipaments de la terrassa, en particular taules i cadires, després de cada servei, així com de qualsevol altra superfície de contacte.

Es prioritzarà la utilització d’estovalles d’un sol ús. En cas que això no sigui possible, s’haurà d’evitar l’ús de les mateixes estovalles amb diferents clients i optar per materials i solucions que en facilitin el canvi entre serveis i el rentat mecànic en cicles d’entre 60 i 90 graus centígrads.

Caldrà evitar l’ús de cartes d’ús comú i optar per l’ús de dispositius electrònics propis, pissarres, cartells o altres mitjans similars.

Els elements auxiliars del servei, com la vaixella, la cristalleria, la coberteria o les estovalles, entre d’altres, s’hauran d’emmagatzemar en recintes tancats o, si això no és possible, lluny de zones de pas entre clients i treballadors.

S'eliminaran productes d'autoservei, com tovallolers, escuradents, vinagreres, setrills i altres utensilis similars, i es prioritzaran dosis d'un sol ús, o el seu servei en altres formats sota petició del client.

Es fomentarà el pagament amb targeta i es desinfectarà el datàfon després de cada ús.

L’ocupació màxima dels lavabos per als clients serà d’una persona (excepte per necessitat d’assistència). S’hauran de desinfectar els lavabos, com a mínim, sis cops al dia.

Vegeu la resolució municipal publicada a la seu electrònica

I els clients què han de fer?
Tenir una actitud responsable i mantenir les distàncies de seguretat interpersonals.

Utilitzar la mascareta sempre que sigui possible.

Segells de reconeixement d’administració oberta