Observatori Social - Pla d'Inclusió i Cohesió Social de Tarragona

Esteu aquí: Inici Informes i indicadors Recerques empíriques Consells escolars i participació de les famílies a l’escola. Una lectura marcada per la LOMCE (2014)

Consells escolars i participació de les famílies a l’escola. Una lectura marcada per la LOMCE (2014)

Els consells escolars, malgrat la seva escassa popularitat, són una peça clau en la participació de les famílies a l'escola. Aquest informe analitza els fonaments jurídics i la dinàmica dels consells escolars (tant els de centre com els d'àmbit superior), les seves limitacions i potencialitats, les vies alternatives i les perspectives de futur de la presa de decisions democràtica, un cop aprovada la nova llei d'educació: la LOMCE. Les pàgines d’aquest informe fan un recorregut històric de la participació formal de les famílies en el sistema educatiu visitant paral·lelament allò que les lleis i els decrets estableixen, allò que els governs han potenciat o han obviat i, finalment, els espais de participació real que han articulat les mateixes famílies des de la base i la influència que han tingut en la presa de decisions polítiques.

Comparteix

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat