Observatori Social - Pla d'Inclusió i Cohesió Social de Tarragona

Esteu aquí: Inici Informes i indicadors Recerques empíriques Crisi, trajectòries socials i educació. Anàlisi longitudinal del PaD (2003-2009) - Fundació Jaume Bofill

Crisi, trajectòries socials i educació. Anàlisi longitudinal del PaD (2003-2009) - Fundació Jaume Bofill

Anàlisi del període 2003-2009, un període històric i transcendental per la rotunditat dels canvis i transformacions, que combina la bonança econòmica amb els primers anys de recessió. Dels resultats impacta l'empobriment i la vulnerabilitat d'àmplies capes socials: entre el 2003 i el 2009, el 38% dels adults catalans s'ha desclassat o empobrit.

Tal com demostraven anàlisis anteriors dels mateixos autors (Xavier Martínez Celorrio i Antoni Marín Saldo) l'educació es confirma com el principal factor neutralitzador del classisme d'origen i maximitza les oportunitats d'aquells que assoleixen nivells educatius terciaris (FP superior o universitaris). Amb aquesta publicació ampliem la recerca continuada sobre educació i mobilitat social al nostre país, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).

Comparteix

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat