Observatori Social - Pla d'Inclusió i Cohesió Social de Tarragona

Esteu aquí: Inici Informes i indicadors Recerques empíriques Informes 'La Segregació Escolar a Catalunya (I) i (II)', Síndic de Greuges, 2016

Informes 'La Segregació Escolar a Catalunya (I) i (II)', Síndic de Greuges, 2016

 

(I) LA GESTIÓ DEL PROCÉS D’ADMISSIÓ D’ALUMNAT

(II) CONDICIONS D’ESCOLARITZACIÓ

Des de fa anys, el Síndic alerta sobre els desequilibris existents en la composició social dels centres escolars en nombrosos barris i municipis catalans i, més concretament, sobre la concentració de la complexitat educativa en determinades escoles (en contraposició a la resta d’escoles del mateix territori). Aquests desequilibris en la composició social dels centres provoca que, en una mateixa zona, hi hagi centres (generalment de titularitat pública, però també concertats) amb una elevada concentració d’alumnat socialment desfavorit, i altres centres (generalment de titularitat privada, però també públics) amb una composició social significativament més afavorida que la de l’entorn. 

L’objectiu de la lluita contra la segregació escolar és vetllar perquè els diferents centres escolars d’una mateixa zona tinguin una composició social similar entre ells, i equivalent a la de l’entorn on s’ubiquen.

En el marc de la política educativa, hi ha dos àmbits clarament diferenciats per combatre la segregació escolar: d’una banda, la gestió que es fa del procés d’admissió d’alumnat, generalment a través de mesures que limiten els marges de tria i n’ordenen i n’orienten l’accés; i, de l’altra, el desenvolupament de condicions d’escolarització equitatives, generalment a través de mesures de consolidació dels projectes educatius de centre i d’atracció de la demanda.

Comparteix

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat