La presentació de la Bota, el Ninot i la Ninota dona el tret de sortida al Carnaval de Tarragona

El Carnaval de Tarragona

L'acte de presentació ha tingut lloc aquest matí
26/02/2019

Aquest matí la plaça de la Font ha acollit els actes de presentació de tres elements claus del Carnaval: la Bota, el Ninot i la Ninota. La consellera de Festes, Begoña Floria, el Rei Carnestoltes, Agustí Pouget (Nou Ritme), i la Concubina, Raquel Recasens (Cromàtic Fusion), i els seus Sèquits, han presidit la presentació que marca el tret de sortida a la festa i la disbauxa. Pere Estadella i Jordina Ros, de l’Associació per a la Conservació de les Figures Festives, han presentat els elements d’aquest any. Per una banda, la Bota, que representa les reivindicacions i la crítica i que, tal com ha explicat Estadella, “es tracta d’una guillotina perquè el poble necessita una eina per tallar caps en els temps que corren, i és daurada com a representació del poder”. D’altra banda, el Ninot i la Ninota s’han plantat engalanats per a la festa. Jordina Ros ha explicat que vesteixen de negre i daurat com a representació del dol i el poder, i ha assenyalat que la Ninota està en una actitud d’espera davant la incertesa dels esdeveniments d’aquest 2019.

Amb aquest primer acte i l’arribada demà a la ciutat del Rei i la Concubina, s'engeguen els dies més importants del Carnaval de la ciutat. Dijous Gras tindrem un any més el repartiment de coques de llardons i carnaval gastronòmic, amb el tast de botifarra d’ou al Mercat Central.

Tota la informació a: carnaval.tarragona.cat.

square_img
02/03/2026

L'Ajuntament i la Via T atorguen 12 premis a comerços i comparses per la decoració dels seus establiments

El jurat valora l’alta participació i la qualitat de les propostes

Vegeu-ne més
square_img
17/02/2026

Pandora Comparsa guanya el Concurs de Carnaval 2026

Amb la temàtica 'El jardí dels ocells del paradís', s'ha alçat amb la primera posició, mentre que Aerodance ha rebut el segon premi amb 'Sortilega'

Vegeu-ne més
square_img
16/02/2026

Parc Central patrocina el Carnaval de Tarragona

El centre comercial, patrocinador habitual de les festes de Tarragona, també organitza l’esdeveniment ‘Dog d’Or – Disfressa Canina del Carnaval’

Vegeu-ne més
square_img
13/02/2026

Avís de canvis per la meteorologia

Consulta aquí els canvis de data o de lloc, o suspensions d'actes de Carnaval 2026

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia del Carnaval de manera ràpida i senzilla!