Esteu aquí: Inici Tarragona Impulsa Empresa Transformació digital apartats Ajuts a la transformació digital

Ajuts a la transformació digital

En què consisteixen?

Els ajuts per a la transformació digital tenen la finalitat de facilitar un suport econòmic als negocis de la ciutat que hagin realitzat algun dels processos de digitalització inclosos en les bases reguladores del programa.

Qui pot sol·licitar-los?

Les persones físiques o jurídiques que reuneixin aquests requisits:

  • Ser treballador o treballadora autònoma o microempresa*,
  • Tenir el domicili fiscal i el centre de treball a la ciutat de Tarragona, des de fa com a mínim 3 anys.
  • Haver realitzat un procés de transformació digital entre l’1 de juliol de 2021 i el 31 d’agost de 2022, amb una despesa mínima de 1.000 €.

*Es consideraran microempresa les activitats econòmiques i/o professionals amb fins a 9 treballadors/es i un volum de negoci anual de fins a 2M d’euros.

Quantia dels ajuts

L’import de l’ajut serà el 50 % de les despeses correctament justificades amb el topall que correspongui segons el tram en què se situï cada sol·licitud, i amb un màxim de 2.000 €.

Termini i canal per presentar la sol·licitud

La sol·licitud es podrà presentar entre el 8 i 19 de setembre a través d'aquest de la web del catàleg de tràmits.

Per presentar la sol·licitud és necessari disposar d’un certificat electrònic acceptat per la seu electrònica de l’Ajuntament.

Com aconseguir la puntuació

  • Fins a 18 punts per la valoració del projecte (haureu d'omplir el formulari de descripció del projecte, que properament trobareu al tràmit de sol·licitud).
  • Fins a 7 punts per la generació d'ocupació.
  • Fins a 5 punts per pertinença a col·lectius en situació d'especial vulnerabilitat.

Les despeses subvencionables

Només es tindran en compte les factures amb conceptes que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada: despeses de serveis de consultoria, disseny, implementació i formació relatives al procés de transformació digital.

Com a guia es faciliten els següents exemples:

  • En els serveis de comerç electrònic, per haver rebut assessorament especialitzat i individualitzat que contribueixi a la comercialització de productes i serveis a través d’Internet. S’inclouen aspectes operatius, solucions i serveis tècnics, logístics i legals que garanteixin l’èxit d’una botiga en línia.
  • En els serveis de màrqueting digital s’inclou haver rebut l’assessorament personalitzat i especialitzat per a la definició i implementació d’un pla de màrqueting digital, creació, disseny i posada en marxa d’una pàgina web, aplicació mòbil i serveis de community manager per la creació de campanyes a les xarxes socials.
  • En serveis de digitalització de processos interns del negoci, que impliquin l’anàlisi, planificació, incorporació i formació de solucions tecnològiques del tipus ERP i/o CRM.
  • En serveis de confiança digital, consultoria per a la definició de la política de seguretat digital de l'empresa (ciberseguretat), adequació jurídica i marc normatiu (RGPD).
  • En serveis vinculats a l'economia de la dada, consultoria per al procés de recollida i analítica de dades (Big Data).

Més informació

Per a més informació podeu trucar al tel. 977 243 609 (de dilluns a divendres, de 8 a 15 h) o enviar un missatge a oroig@tarragona.cat.

Segells de reconeixement d'administració oberta