Esteu aquí: Inici Igualtat Dones Dones tarragonines Montserrat Marimon Guasch

Montserrat Marimon Guasch

Compromís educatiu, social i espiritual

Montserrat Marimon Guasch va néixer el 1943 a Belianes, (Lleida) i créixer en una família de cinc germans. L’interès dels pares per donar-li una bona formació els decidí a enviar-la a estudiar al Col·legi de l’Ensenyança i a l’Escola Normal de Tarragona, on va acabar Magisteri al temps que anava perfilant i decidint la seva vocació religiosa com a educadora.

Va entrar a la Companyia de Maria-Lestonnac, comunitat arrelada en aquesta ciutat des de l’any 1698, sabent que l’escola és un ambient en què fe, cultura i vida s’entrellacen i on podria realitzar el seu ideal.

Missió educativa a Àfrica

Acabada la formació i després de passar uns anys educant a Catalunya, va demanar compartir la missió educativa amb les seves germanes africanes.

L’any 1973 va tenir la sort d’iniciar una missió a Burundi, a l’Àfrica central. Un camí ple de reptes educatius: escola d’alfabetització i de formació de la dona i del professorat, i sobretot mantenint el cor a l’escolta de la realitat nova i convulsa que travessava aquest país.

Després de quinze anys de servei, li refusaren el permís de residència. Llavors continuà la missió a la regió del Kivu (Congo), on els camps de refugiats creixien de dia en dia.

D’allí l’enviaren al nord del Camerun, on va dur a terme diverses tasques educatives al Col·legi de Tokombéré. L’any 1999, quan els camerunesos es van fer responsables del centre, tornà al país i residí a Sant Salvador i a Tarragona.

PUNT DE LLIBRE (PDF)

Segells de reconeixement d'administració oberta