Esteu aquí: Inici Tarragona Impulsa Estratègies territori Observatori Blau Formació i ocupació blava

Formació i ocupació blava

Des de Tarragona Impulsa, ens sumem a les oportunitats que ofereix l’Economia Blava per al territori, aprofitant-les també com a via per millorar les competències professionals i l’ocupabilitat de la ciutadania.

CÀPSULES D’ORIENTACIÓ: OBRINT CAMÍ CAP AL MAR

Al llarg de l’any, s’organitzen càpsules d’orientació professional específiques per a persones en situació de recerca de feina. Una de les més destacades és: “Oportunitats de treball en Economia Blava”, una sessió que dona a conèixer els perfils professionals més demandats i les sortides laborals dins d’aquest sector emergent.

Consulta aquí el calendari actualitzat de sessions

FORMACIONS ADAPTADES ALS SECTORS BLAUS

Novetat 2025: S’ha realitzat el Curs de Mariner Pescador, amb una gran acollida i enfocament pràctic, pensat per formar professionals qualificats per al sector pesquer i marítim. Aquesta formació contribueix a reforçar la cadena de valor de la pesca a Tarragona i a obrir noves oportunitats laborals en col·laboració amb el sector.

Informa’t de les pròximes formacions disponibles aquí

COORDINACIÓ ESTRATÈGICA AMB AGENTS DEL TERRITORI

Des de l’abril de 2024, s’ha constituït la Comissió de l’Economia Blava de Tarragona, un espai de treball estable dins el Consell Municipal de la Formació Professional i l’Ocupació. Aquesta comissió té com a missió:

  • Detectar les necessitats formatives reals del teixit empresarial blau
  • Alinear l’oferta educativa amb la demanda ocupacional
  • Impulsar accions compartides de formació i inserció

AGENTS PARTICIPANTS:

  • 1 Institut Pere Martell
  • 2 Autoritat Portuària de Tarragona
  • 3 Clúster TIC Catalunya Sud
  • 4 Fundació Intermèdia
  • 5 Centre d’Estudis i Orientació Professional, SL.
  • 6 Tarragona Impulsa

Aquest espai col·laboratiu és essencial per fer créixer el talent local i garantir un encaix real entre persones i oportunitats.

Segells de reconeixement d'administració oberta