Esteu aquí: Inici Tarragona Impulsa Notícies Notícies 2014 L'Ajuntament de Tarragona participa en la Fira Internacional d'Empreses Simulades

L'Ajuntament de Tarragona participa en la Fira Internacional d'Empreses Simulades

L'Ajuntament de Tarragona participa en la Fira Internacional d'Empreses Simulades

Amb el programa de simulació empresarial SEFED
L'Ajuntament de Tarragona participa en la Fira Internacional d'Empreses Simulades Imatge de l'estand de SEFED
14/03/2014

El programa SEFED (programa de simulació empresarial en el camp de l'administració i la gestió d'empreses), amb el nom de TARRACOSIM, SAS, participa en l’onzena Fira Internacional d'Empreses Simulades que té lloc a Barcelona en el marc del Saló de l'Ensenyament.

L'Ajuntament de Tarragona va posar en marxa aquest tipus de formació simulada l'any 2008, creant l'empresa TARRACOSIM, SAS (empresa dedicada a la comercialització de productes derivats del petroli). Durant la fira, l'empresa té instal·lat un estand propi on els alumnes realitzaran les tasques d'agent comercial, promocionant d'aquesta manera els seus productes. Amb aquesta fira els alumnes tenen l'oportunitat de compartir pràctiques, treball i experiències amb els alumnes d'altres Programes SEFED de la resta de Catalunya, Espanya i l'estranger.

Durant els 6 mesos de durada del curs l'alumnat, mitjançant situacions reals de treball, es doten de l'experiència i els coneixements professionals en el camp de la gestió i l'administració d'empreses en un context on es viu l'ambient laboral i s'hi reprodueixen les condicions habituals de relació de treball en qualsevol empresa, cosa que facilita un aprenentatge pràctic i real. En aquestes empreses simulades, l'alumnat es converteix en el personal de l'empresa i l'equip docent en les persones responsables (caps de departament i gerència).

Des de l'any 2012 els alumnes que finalitzen el curs amb avaluació positiva obtenen un “Certificat de professionalitat” anomenat “Activitats de gestió administrativa”. El certificat de professionalitat és l’instrument d’acreditació oficial de les qualificacions professionals del catàleg Nacional de Qualificacions Professionals en l’àmbit de l’Administració Laboral.

El requisit principal per accedir al SEFED és estar en situació d’atur i estar inscrit en les Oficines de Treball de la Generalitat com a demandant d’ocupació. Els perfils són diversos, però està especialment indicat per a persones que es troben en alguna d’aquestes situacions:

  • Persones que vulguin acreditar les seves capacitats en l’àmbit administratiu.
  • Persones que vulguin reconduir la seva trajectòria laboral cap a l’administració en empreses.
  • Persones amb coneixements o experiència en un sol àmbit administratiu i que vulguin ampliar els seus coneixements i la pràctica en altres àrees.
  • Persones amb experiència com a administratives i sense formació específica. Reciclatge i perfeccionament.
  • Persones amb titulació universitària (Empresarials, ADE, Econòmiques) o Formació Professional relacionada amb l’àmbit administratiu que vulguin obtenir experiència i posar en pràctica els seus coneixements.

 

El SEFED és un projecte de formació ocupacional subvencionat pel Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, el Servei d'Ocupació de Catalunya i el Fons social Europeu.

Segells de reconeixement d'administració oberta