Esteu aquí: Inici Institut Municipal de Serveis Socials Notícies Notícies 2026 L'Ajuntament reforça el servei municipal de cara a la regularització extraordinària de persones estrangeres

L'Ajuntament reforça el servei municipal de cara a la regularització extraordinària de persones estrangeres

L'Ajuntament reforça el servei municipal de cara a la regularització extraordinària de persones estrangeres

Ho fa a través de l'atenció a les oficines de l'OMAC, els centres de Serveis Socials i els centres cívics
17/04/2026

Després de l’aprovació per part del govern de l’Estat del reial decret per a la regularització extraordinària de migrants, l’Ajuntament de Tarragona facilita diverses opcions per tal d’agilitzar el procés i que les persones interessades puguin iniciar la tramitació necessària.

D’aquesta manera, a banda de les oficines de l’OMAC, les persones poden adreçar-se per fer la sol·licitud als centres de Serveis Socials i, a partir de dilluns que ve també, als centres cívics municipals. Aquí se'ls hi prendrà nota de nom i cognoms, passaport i telèfon per incloure'ls al registre municipal de sol·licitants. Se'ls lliurarà un document justificatiu de la sol·licitud, l'IMSST comprovarà la situació de cada persona i a partir de la setmana vinent contactaran amb el sol·licitant per gestionar cada informe de vulnerabilitat.

Els diferents centres de Serveis Socials de la ciutat on es poden adreçar les persones interessades són :

  • UTIC (c. Nou de Santa Tecla, 9)
  • Punt Atenció Persones Sense sostre (c. de la Verge de la Misericòrdia, 14)
  • Centre de Gent Gran i Dependències (c. d’Adrià, 4)
  • Centre de Serveis Socials Zona Centre (pl. del General Prim, 6)
  • Centre Immaculada Sastre (c. del Gaià, 21-23)
  • Centre de Serveis Socials de Sant Pere i Sant Pau (camí del Pont del Diable, s/n)

Els centres cívics municipals de Tarragona atendrà a partir de dilluns dia 20 d’abril de dilluns a divendres de 9 h a 14 h.

  • Centre Cívic Sant Pere i Sant Pau (camí del Pont del Diable, s/n)
  • Centre Cívic Bonavista (c. 11, núm. 13)
  • Centre Cívic Torreforta (pl. del Tarragonès, s/n)
  • Centre Cívic Llevant (c. Major, s/n, Monnars)
  • Centre Cívic Sant Salvador (av. dels Pins, s/n)

De tots els documents que demana el Ministeri per tal de poder fer efectiva la regularització n'hi ha dos que afecten l'Ajuntament.

Paral·lelament, l’Ajuntament reforça la informació amb comunicació en cinc idiomes (àrab, francès, anglès, català i castellà) amb l'objectiu que els afectats sàpiguen com fer la tramitació.

La mesura està dirigida a totes les persones en situació administrativa irregular que hagin arribat a Espanya abans de l’1 de gener passat i hagin estat al país cinc mesos seguits en el moment de la sol·licitud, així com els sol·licitants d’asil que van fer la seva petició abans de la mateixa data, sempre que no tinguin antecedents penals.

Segells de reconeixement d'administració oberta