Inscriu-t'hi com a voluntari/ària la nit del 21 d’octubre de 2025 al recompte de les persones en situació de sensesostre a la ciutat de Tarragona!
Què és el recompte de les persones en situació de sensesostre i per a què serveix?
La nit del 21 d’octubre de 2025 se celebrarà la sisena edició del Recompte de Persones en situació de sensesostre de la ciutat de Tarragona. Les persones voluntàries, organitzades en grups de tres persones, recorreran els diversos carrers de la ciutat de Tarragona i comptaran a aquelles persones que es trobin dormint al ras.
L’acció del recompte serveix per obtenir una aproximació del nombre de persones que es troben dormint al carrer a la ciutat de Tarragona i impulsar programes i projectes destinats a promoure el benestar de les persones sensesostre.
El Recompte de Persones en situació de Sense Sostre es troba impulsat per la Xarxa d’Atenció Integral de Persones Sense Llar de la ciutat de Tarragona que es troba conformada per 22 entitats i l’ens local que treballa per a donar resposta al fenomen del sensellarisme a la ciutat i vetllar pels drets i el benestar de les persones que es troben vivint al carrer. L’acció del recompte a la ciutat de Tarragona se suma dins del projecte The European and street Homelessness conjuntament amb altres ciutats europees i en l'àmbit autonòmic dins l’Estratègia per l’Abordatge del sensellarisme a Catalunya.
Formació prèvia dels voluntaris/àries
La formació es realitzarà els dies 15 i 16 d’octubre, en dos torns diferents: torn de matí i torn de tarda.
- 15 d’octubre: de 10 a 11.30 h.
- 16 d’octubre: de 18 a 19.30 h.
La formació es realitzarà a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.
Tasques dels voluntaris/àries a peu de carrer
-
Explorar cada carrer de la zona adjudicada.
-
Observar detingudament tots els llocs per on es passin: entrar als caixers, si hi ha portals oberts entrar al replà, buscar per les cantonades... i observar si hi ha persona o persones dormint al carrer.
-
Enregistrar l’observació en una fitxa.
-
Tornar al punt de trobada per finalitzar l’acció del recompte de persones en situació de sensesostre.
Recompte persones sensesostre 2017.
Tasques dels voluntaris/àries de suport en l'organització en els centres
- Fer la recepció dels voluntaris/àries.
- Donar suport en tota la gestió i organització al referent de zona la nit del recompte.
- Dinamitzar l'espai del punt de trobada i dels centres.
- Donar resposta a les necessitats, dubtes i demandes dels voluntaris/àries a peu de carrer.
Organització de la nit del recompte
La recepció dels voluntaris s'iniciarà a les 21.30 h als Punts de Trobada assignats a cada zona en què es realitza el recompte. La recepció de voluntaris finalitzarà a les 22 h.
Uns dies abans, s'enviarà un correu electrònic als voluntaris notificant la zona adjudicada.
El recompte començarà a les 23 h.
punts de trobada
- Punt de trobada Part Alta: Pati Jaume I de l’Ajuntament, pl. Font, 1, 43003, Tarragona
- Punt de trobada Part Baixa: Davant de la seu de l'IMSST, pl. Prim, 6, 43004, Tarragona
Horari
- 21.30-22.30 h: Recepció dels voluntaris/àries.
- 22.30 h: Últimes indicacions i resolució de dubtes.
- 23 h: Acció del recompte: exploració i observació de la zona adjudicada.
- 00-1 h: Tornada al punt de trobada per presentar tota la documentació i finalització del recompte de persones sensesostre 2025 Tarragona.
CERTIFICAT
Les persones voluntàries rebran un certificat de participació en l'activitat del recompte de persones sensesostre.