Esteu aquí: Inici Cultura Arts escèniques Dansa Especial Dansa Edició 2026 Espectacle

Brida

Modalitat: Especial Lab

Companyia: Ester Guntín

Tipus espectacle: Sala i carrer

Format: Mitjà format

Duració: 50 minuts

Sinopsi

BRIDA explora la relació entre la dansa, la doma i els mecanismes de control que modelen els cossos. Partint de la dansa de cavallets tradicional catalana i del fenomen contemporani del hobby horsing, la peça revela la genealogia de dominació i disciplina que aquestes pràctiques arrosseguen. A través d’una investigació física i visual, els intèrprets juguen amb cavallets, brides, mosos i regnes, transformant-los en dispositius de resistència i emancipació. BRIDA qüestiona com els rituals culturals, els patrons coreogràfics i les noves tecnologies continuen dictant comportaments, i obre un espai on el cos pot subvertir l’ordre establert i reinventar-se.ar-se.

Brida

Fitxa artística

  • Direcció, coreografia i escenografiaEster Guntín
  • IntèrpretsÀngela Boix, Valentin Goniot i Hèctor Puigdomènech
  • Composició musical i espai sonorUge Pañeda
  • Disseny vestuariJoan Ros
  • Il·luminacióAndreu Fàbregas
  • Acompanyament artísticJoan Morey
  • Col·laboració vocalTarta Relena
  • DistribucióMagrana Escena

Video

Contacte

 Alba Gómez Celdrán

 escena@magrana.com

 660949988

https://esterguntin.com/

CV Companyia

Directora i coreògrafa de Barcelona. Després d’estudiar Humanitats, Màster en Estudis Comparats: Art Literatura i Filosofia a la Universitat Pompeu Fabra es gradua en Coreografia a l’Institut del Teatre. Inspirada per tota mena de referències humanístiques, la seva obra es mou entre dansa i imatge, utilitzant el moviment, el disseny de l’espai i la dramatúrgia com a mitjà d’expressió per anar més enllà de la coreografia.

La seva obra Quiso negro va ser Premi de Dansa Institut del Teatre 2023, coproduïda pel Festival Grec i el Mercat de les Flors i estrenada al Festival Grec 2024. El treball ha estat guardonat amb el Premi Max de les Arts Escèniques a la Millor Autoria Revelació 2025 i serà programat a la Tanztriennale d’Hamburg el juny de 2026. Ha presentat la seva primera direcció escènica d’òpera a Ò(H)PERA Gran Teatre del Liceu el 2024 amb Blau com una taronja. Tornaveu, el seu últim treball, s’ha desenvulupat al’Acadèmia d’Espanya a Roma el 2024-2025 la beca MAEC-AECID del Ministeri de Cultura.


Segells de reconeixement d'administració oberta