La presència de pastors en el Seguici tarragoní del segle xv ha estat vinculada a la representació de Betlem o de la Nativitat i relacionat amb les danses de pastors, no bucòliques, sinó virils i dures. Era considerat, juntament amb els Diables, les Dames i Vells i les Gitanes, com un dels quatre balls predilectes dels tarragonins vuitcentistes.
Primera referència datada del 1633, quan ja es constata que és un ball parlat. El període de màxima continuïtat d'aquest ball està comprès entre el 1877 i el 1929. Es recupera l'any 1990.
A l'arribada a la plaça de la Font els dies 22 i 23 és de rigor veure l'elevació de la bóta, una figura d'equilibri; per veure la seva representació, ideal la plaça del Rei el 22 a la nit.
Sortida al carrer des de l’any 1999.
L’Ajuntament, la Diputació, la Generalitat, la Catedral i el Museu Diocesà treballen per reobrir aquest espai patrimonial al març
Vegeu-ne mésMés de 300 professionals han fet possible la major festa de Catalunya
Vegeu-ne mésMés de 150 músics i cantaires, sota la direcció de Xavier Pastrana, protagonitzen 'Vesperae Tarraconensis. La Catedral del so'
Vegeu-ne mésEntre les modificacions destaca l'ajornament del Correfoc, que tindrà lloc demà diumenge a partir de les 22 h
Vegeu-ne més