El cartell 2026
Santa Tecla Tarragona
La imatge gràfica
Els Gegants Moros són els protagonistes del cartell de Santa Tecla 2026
Enguany els Gegants Moros de Tarragona celebren 175 anys de vida. Per aquest motiu, el cartell de les Festes de Santa Tecla ret homenatge a dos dels elements més emblemàtics del Seguici Popular. La proposta els reinterpreta des d'un llenguatge gràfic contemporani, basat en la geometria, el color i la síntesi formal.
El projecte pren com a punt de partida les sanefes i els ornaments dels seus vestits. A partir de les formes geomètriques de les seves sanefes s'ha creat un vocabulari visual que es converteix en la base de tota la identitat gràfica de la festa. Amb aquestes mateixes peces es construeixen tant els Gegants Moros com els patrons, les sanefes i la resta de recursos visuals, donant lloc a un sistema gràfic coherent, flexible i pensat per adaptar-se a qualsevol mida, suport o format.
La proposta busca preservar l'essència i els trets més característics dels Gegants Moros simplificant-ne les formes per crear una imatge clara, actual i atemporal. El projecte no només representa els Gegants Moros, sinó que converteix els elements ornamentals dels seus vestits en un llenguatge visual propi que dona coherència a tota la identitat gràfica de Santa Tecla.
L'artista, Mar Borrajo
Mar Borrajo és dissenyadora gràfica. Treballa principalment en projectes d’identitat visual, disseny editorial, tipografia i il·lustració.
Es va formar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i a la Massachusetts College of Art and Design de Boston, i posteriorment es va especialitzar en tipografia.
Ha desenvolupat projectes per a editorials, institucions culturals i festivals, on combina la creació d’identitats visuals amb el disseny editorial i la il·lustració.
Actualment compagina la docència amb la seva activitat com a dissenyadora gràfica freelance.
El marxandatge
Com és habitual, les peces de marxandatge han estat produïdes per les següents entitats de la ciutat, amb el suport de l’Ajuntament:
- La samarreta, editat pel Ball de Diables de Tarragona
- La motxilla, editada per la Colla de Diables Voramar del Serrallo i la Víbria de Tarragona
- El mocador, editat de la Moixiganga de Tarragona
- El domàs, editat per la Fundació Estela
- La totebag, editada per l’Agrupació de Portants dels Nanos Vells
- La polsera, editada pel Ball de Gitanes
- El vano, editat pels Comerciants de la Via T
- El got, editat per la Cooperativa Combinats
- Les xapes i l’imant, editat pel Ball de Cossis
- Els portagots, editat per de la Colla de Diables Voramar del Serrallo i la Víbria de Tarragona
- El bodi, editat per Tecletes
- I com a novetat, el barret, editat pel Lleó de Tarragona
