Esteu aquí: Inici Govern Obert Notícies Notícies 2021 A punt l'ordenança de transparència per regular la informació que es posa a disposició de la ciutadania

A punt l'ordenança de transparència per regular la informació que es posa a disposició de la ciutadania

A punt l'ordenança de transparència per regular la informació que es posa a disposició de la ciutadania

El conseller Jordi Fortuny: "Es tracta de retre comptes i mantenir a tothom informat"
A punt l'ordenança de transparència per regular la informació que es posa a disposició de la ciutadania El Consell Plenari d'aquest divendres s'ha realitzat de forma telemàtica.
19/02/2021

El Consell Plenari de l’Ajuntament de Tarragona ha aprovat aquest divendres per unanimitat l’ordenança de transparència, que té per objectiu regular la forma en què es posa a l’abast de la ciutadania la informació del dia a dia de l’activitat municipal. “Es tracta de retre comptes i mantenir a tothom informat mitjançant les eines informàtiques i l’exercici del dret d’accés”, explica el conseller de Govern Obert, Jordi Fortuny.  

Les eines informàtiques que s’han posat a l’abast de la ciutadania parteixen d’un entorn de govern obert al web municipal que inclou el Portal de la Transparència, el de Participació Ciutadana, el de Dades Obertes, el Catàleg de Serveis i Comunicació.  

“A l’ordenança s’ha intentat evitar reproduir els articles de la llei fil per randa, per tal fer un text senzill i entenedor, de fàcil lectura i comprensió, adaptat a les característiques de l’organització municipal”, detalla Fortuny. 

L’elaboració i aprovació d’aquesta Ordenança s’ha fet donant compliment a la normativa vigent que regula el procés d’aprovació d’ordenances i reglaments, i a les instruccions pròpies de l’Ajuntament, fet que comporta la seguretat jurídica sempre aconsellable en aquest tipus de norma. 

Amb la intenció de fer un document de fàcil lectura i comprensió, l’Ordenança de transparència de l’Ajuntament de Tarragona consta solament de 46 articles, una disposició transitòria, cinc disposicions addicionals, dues disposicions finals i quatre annexos. 

L’articulat s’ha dividit en set apartats:

  • El primer fa referència a les disposicions generals, incloent-hi els àmbits d’aplicació i els obligats a subministrar informació.
  • El segon, publicitat activa, explica i regula la informació que l’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania en el seu Portal de la Transparència.
  • El tercer apartat es dedica al dret d’accés a la informació pública posant l’èmfasi en la seva tramitació i els límits.
  • La reutilització de la informació és el quart apartat i regula l’ús que es pot fer de les dades obtingudes de l’Ajuntament per qualsevol dels mitjans que es posen a disposició.
  • L’apartat cinquè, govern obert, explica els diferents portals on es pot trobar la informació, participar en els diferents processos participatius que s’engeguin, fer propostes i d’altres; les xarxes socials i apps que l’ajuntament empra com a mitjans de comunicació amb la ciutadania; parla també del Codi ètic i dels grups d’interès.
  • L’apartat sisè es dedica a l’avaluació de polítiques públiques
  • El setè i darrer apartat és el del règim sancionador. 
     

Consulta l'ordenança en aquest enllaç

Segells de reconeixement d’administració oberta