Esteu aquí: Inici Govern Obert Notícies Notícies 2022 Els fons Next Generation seleccionen el projecte de digitalització i modernització de l'Ajuntament de Tarragona

Comptarà amb un finançament de 507.779,32 euros i implicarà una millora de la feina dels treballadors i treballadores municipals
26/05/2022

Els fons europeus Next Generation han seleccionat els projectes de transformació digital de l’Ajuntament de Tarragona. Dotat en 507.779,32 euros, aquests ajuts aniran destinats a dos projectes:

• El primer és sobre la transformació del lloc de treball de nova generació, segur, en mobilitat i col·laboratiu, així com la implantació d’un millora i ampliació del centre de procés de dades amb l’objectiu de millorar la disponibilitat i capacitat dels serveis que actualment suporta l’Ajuntament de Tarragona.
  • El segon és la implantació d’un sistema de gestió integral i integrat amb l’objectiu de la millora de qualitat i eficiència de processos i serveis digitals al ciutadà.

“Aquest ajut implicarà una millora de la feina dels treballadors i treballadores municipals, ja que tindran al seu abast totes les eines necessàries per desenvolupar les seves funcions en el nou marc de digitalització, sense importar la ubicació física on es troba”, explica el conseller responsable de TIC de l’Ajuntament, Jordi Fortuny. I afegeix: “L’objectiu final també és garantir al màxim la integració i seguretat de la informació així com la millora dels serveis digitals a la ciutadania, entitats i empreses”.

Aquest projecte de digitalització i modernització administrativa s’afegeix al projecte Tarragona Greenbelt'26 (valorat en 3,3 milions d’euros) de renaturalització d’espais urbans i periurbans de l’Anella Verda i al projecte Tarragona cap al 2030 —valorat en 3 milions d’euros—. Una xifra que engloba projectes com la reforma integral del carrer Canyelles, el projecte d’urbanització del carrer López Peláez i Josepa Massanes i l’ampliació de l’aparcament dissuassori del Passeig Torroja.

Així mateix, els fons de recuperació europeus també va escollir dos projectes vinculats a l’Empresa Municipal de Transports (EMT). Aquest programa s’emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència impulsat pel Ministeri de Transport i Mobilitat i finançat pel Fons Next Generation EU.

L’Ajuntament de Tarragona, en total, opta a set projectes dels fons europeus de recuperació Next Generation. “L’equip tècnic que treballa en els fons europeus està permanentment pendent de les convocatòries dels Next Generation que van sortint, perquè així que vagin sortint estarem preparats per presentar-nos”.

Detalls del projecte de transformació digital d’entitats locals

L’IRIS Sistema d’informació integral és un nou sistema d'informació, gestió i tramitació corporativa que suposa una nova mirada de l’administració, del sistema de funcionament intern i de l'organització del treball. El nou sistema es basa en una gestió de dades integral i integrada i un motor de tramitació transversal que permet l'intercanvi i la reutilització de la informació.

L'homogeneïtzació i la transversalitat, de fet, són dos dels pilars bàsics de la modernització de l'administració municipal, que té també com a altres objectius:

• La fluïdesa del coneixement a través de tota la corporació, mitjançant el concepte de dada única i la reutilització de la informació per afavorir l'experiència de les persones usuàries.
  • La millora i ampliació dels serveis públics digitals a l’empleat/ada municipal i a la ciutadania, més automatitzats, en mobilitat; l'obertura de la corporació per defecte, i l'oferta de serveis més proactius i personalitzats a la ciutadania.

“Els propers anys es dotarà d’un nou sistema d’informació, gestió i tramitació corporativa, que permetrà l’intercanvi i la reutilització de la informació que permetrà oferir uns serveis més àgils i personalitzats”, explica el conseller responsable de TIC de l’Ajuntament, Jordi Fortuny.