La Baixada de l’Àliga, els Gegants Vells, la Mulassa, el Lleó i les bandes
Santa Tecla Tarragona
| Què | Cultura popular i festes | |
| Quan | 22/09/2026 00:00 to 00:45 | |
| Programació | Santa Tecla | |
| Localització | ||
| Organitzat per | Ajuntament de Tarragona | |
| Col·labora | Àliga, Gegants Vells, Mulassa i Lleó | |
| Afegeix a la teva agenda... |
Arriba una de les nits més esperades pels tarragonins i tarragonines! L'Àliga, els Gegants Vells, la Mulassa i el Lleó, acompayats de les seves bandes, baixaran per les escales que enllacen la plaça de les Cols i el Pla de la Seu enmig d'un èxtasi festiu col·lectiu.
Bèsties i gegants són portats aquesta nit per tothom que, amb el consell i l’assistència dels seus portadors titulars, ho desitgi. Quan les bèsties i els gegants entrin a la plaça del Rei, els hipertarragonins DJs D-Broma ens regalaran la repetitiva tanda d’Amparitos que marca el costum.
Acte retransmès en directe per TAC12.
A les 1.30 h, des de la plaça del Rei. Segona Baixada de l’Àliga, els Gegants Vells la Mulassa i el Lleó, ara cap a la plaça de la Font.
RECOMANACIONS DE SEGURETAT PER AL PÚBLIC
- Deixeu ampolles i llaunes fora de l’itinerari de la Baixada.
- Salteu individualment, o com a màxim en parella.
- Seguiu els consells de l’organització i dels responsables dels grups.
- Faciliteu el pas del Seguici i de les bandes de música.
- Distribuïu-vos per tot l’itinerari.
- Assistiu-hi només les persones adultes.
- En cas que vulgueu dur alguna de les figures del Seguici, proveïu-vos d’una faixa a la cintura.
- No tireu aigua des de finestres o balcons.
- Els serveis sanitaris s’ubiquen al c. del Pare Iglésias, a la pl. del Fòrum i a la pl. del Rei, que en la Segona Baixada passen a la bda. de la Pescateria i a la pl. de la Font.
RECOMANACIONS DE SEGURETAT PER ALS ESTABLIMENTS
- No s’autoritza la instal·lació de taules i cadires, taulells o qualsevol altre element fix en tot l’itinerari en els horaris indicats.
Fotografia: Albert Rué
