Els capitans del Nàstic Genuine, Álvaro Cano i Rubén Almazán, pronuncien el Pregó de Santa Tecla
Santa Tecla Tarragona
Pregoners: “Discapacitat no vol dir «tu no pots», vol dir «encara ningú li ha donat l'oportunitat»”
Álvaro Cano Martín i Rubén Almazán Estepa, els capitans del Nàstic Genuine, han pronunciat aquesta tarda el Pregó de Santa Tecla 2026 des del balcó principal de l’Ajuntament. Abans però, el primer Toc de Pregó, interpretat pels Macers de la Ciutat, ha posat solemnitat a l’acte.
A continuació, la consellera de Cultura i Festes, Sandra Ramos, ha glossat la figura dels pregoners d'enguany, qui anteriorment han signat el Llibre d’Honor del Consistori.
Nascuts a Tarragona el 1985, l’Álvaro i el Rubén són, des dels seus inicis, amics inseparables i nastiquers de tota la vida. L’any 2016 la seva il·lusió i el seu exemple van ser l’espurna que va inspirar la creació de LALIGA GENUINE Moeve, la competició de futbol que avui reuneix milers de jugadors i jugadores amb discapacitat intel·lectual d’arreu del país. Més de 1.500 futbolistes i 50 equips, de Primera i Segona Divisió, competint i compartint cada temporada.
Des dels seus inicis ells en són els capitans i han portat el nom de Tarragona per mig món, sempre amb el màxim orgull de representar la seva ciutat. “El vostre impuls i la vostra perseverança han fet que Tarragona brilli en el mapa mundial de l’esport inclusiu”- ha destacat Ramos - “Actituds com la vostra demostren que, quan ens ho proposem, Tarragona és imparable”. Ramos ha conclòs la seva glossa agraint a l’Àlvaro i al Rubén “el fet de ser els pregoners de la il·lusió, de l’entrega i de la generositat. I gràcies per recordar-nos la sort que tenim de ser de Tarragona”.
A continuació, els pregoners han pronunciat el seu Pregó. L’Àlvaro i el Rubén han començat parlant de com viuen la festa major. “Santa Tecla no és només una festa. És la manera que té aquesta ciutat de dir ‘aquí som tots’”. Els pregoners també han tingut un record reivindicatiu per tots els seus companys: “avui no pugem aquí només per nosaltres dos. Pugem per tots els que juguen amb nosaltres i pels que encara no els han deixat sortir a jugar”- han dit – “i això no val només per al futbol, també per la feina, per sortir un dissabte, per viure amb dignitat i tenir la millor qualitat de vida, com la resta.
Perquè discapacitat no vol dir «tu no pots», vol dir «encara ningú li ha donat l'oportunitat”, han conclòs els pregoners. Tot seguit, alcalde i pregoners han onejat la Senyera al balcó i han encès la metxa que ha donat inici a la tradicional Tronada.
